Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

Jag kommer att vara i vecka 20+ när rul görs. Blev flyttad 6 dagar tillbaka på kub. Med min dotter blev jag flyttad 2 veckor, då hade jag just slutat med p-piller så hade inte koll på min menscykel. Den här gången hade jag precis tagit bort hormonspiralen så lite samma situation.

choklaa Det låter nog normalt. Det är säkert magen som växer. Om magen blir hård är det sammandragningar, det har man genom hela graviditeten, oftast känns de inte alls. 

• Aftonstjärna

Här har det hänt saker medan man firat påsk! Roligt att läsa om första sparkar och växande magar! Själv har jag firat denna soliga dag med att dra på mej mammaleggings första gången, fast magen känns mer fet än gravid ännu... Är så lycklig över att må bättre, är på strålande humör morgon och förmiddag, sen kommer illamåendet krypande mot kvällen, men fantastiskt att få känna sig "normal" igen! Mvc-besök imorgon, få se hur mycket man gått upp, äger ingen våg.

v. 13+5

bf 23/10
  • Aftonstjärna
    Cazza skrev 2014-04-22 17:22:25 följande:
    Varit på ul idag o det verkar som om mina tvillingar är pojkar!
    Grattis! Vad spännande! 
    bf 23/10
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-04-22 21:40:12 följande:
    Var har du köpt mammaleggings? Vill också ha!!
    Fick ärva några par, men de är från H&M. Tänkte beställa på nätet, men min storlek var slutsåld, så blev jätteglad när svägerskan drog fram några ur skåpet!  
    bf 23/10
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-04-22 18:46:44 följande:
    Ska alla här titta kön? Tror inte vi ska göra det i alla fall :)
    Jo, vi har gjort det varje gång! Är så nyfiken! 
    bf 23/10
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-04-25 11:51:57 följande:
    Över till något annat, känner ni alla fosterrörelser? Jaggår in i v. 18 idag eller imorgon (beror på hur man räknar) och känner ingenting! Börjar oroa mig lite? Någon annan som inte heller känner? Ringde BM och bad om att få komma in och lyssna på hjärtat men hon sa att de inte göt det före v. 20 då de inte med säkerhet hittar det, viket leder till större oro. Så då är det bara att vänta på RUL och hoppas på det bästa...
    Hjärtljuden hördes klart och tydligt igår i v. 13+6, tror nog de hörs riktigt bra i vecka 18. Kanske det var en undanflykt! Jobbig väntan, men är moderkakan i framkant kan man nog få vänta länge! Hade så med sonen, men kommer inte längre ihåg exakt när jag kände rörelser då det är 9 år sedan, bara att jag väntade och väntade!  
    bf 23/10
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-04-29 13:49:50 följande:
    Oj vad sent. V. 22 är ju senaste veckan man får göra abort, dvs bara en dags marginal, får de göra så?
    Jag skulle kräva tidigare RUL om jag var du.
    Jag vet inte varför det är så sent, men har ju gjort kub där allt såg bra ut så känner mej ganska lugn.  
    bf 23/10
  • Aftonstjärna

Usch, vad hemskt med magsjuka! Fick det precis när jag sluppit det värsta illamåendet när jag väntade sonen, minns jag :(

På tal om illamående är det äntligen så gott som borta! Vi firade Valborg hos vänner igår och kom inte i säng förrän klockan 00.30, wow! Kändes fantastiskt att kunna sitta uppe så länge Skrattande Man blir glad för lite när man mått apa i ett par månader. Går in i vecka 16 i dag. 

bf 23/10
  • Aftonstjärna
    Dango skrev 2014-05-01 13:50:48 följande:
    Hej alla. :)
    Är det vanligt att helt plötsligt bli så orolig för bäbisen? Är i vecka 16 och de senaste två dagarna har varit hemska av oro. Tidigare har det inte varit något alls men nu känns det helt plötsligt som jag inte alls är gravid. Obestämd Känner ingenting.
    Hej! Det är nog ganska vanligt just i denna period av graviditeten då de värsta besvären från början av graviditeten avtagit och innan man börjar känna rörelser och det syns tydligt att man är gravid! Men du känner säkert av att livmodern blivit större i alla fall?
    bf 23/10
Svar på tråden BF Oktober 2014