Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

Dango skrev 2014-05-01 15:12:33 följande:
    Hoppas att det är så, har läst runt lite om just det. :) Men det känns så konstigt bara. Känner att magen växer lite men tycker verkligen inte att det är någon fin gravidmage som man sett hos andra haha. Kommer väl förhoppningsvis snart!
    Är min första graviditet och har inte varit illamående och varit mest som vanligt. Bara de senaste två dagarna som jag helt plötsligt började känna så här.
    Det tar längre innan magen syns under första graviditeten än om man varit gravid tidigare och det är ju väldigt personligt det där med hur mycket mage man får överhuvudtaget!
    Bellsam skrev 2014-05-01 14:22:14 följande:
    Har ni spånat något på namn alla där ute? :)
    Har en massa tjejnamn jag gillar, men kille blir svårare, vi har nog inte satt igång på allvar ännu. Ni då?
    bf 23/10
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-05-02 21:57:13 följande:
    Några namn vi har pratat lite löst om är Siri om det blir en tjej och Elton om det blir en kille. Mina två söner jag har sen innan heter Liam och Nemo. Svårt det där med namn och att komma överens.
    Fina namn! Jag har massor av tjejnamn jag gillar, men tycker det är så bra att hitta ett pojknamn som vi tycker om! Mina barn heter Elsa och Edvin och vi vill helst att den nya ska heta något som inte börjar på E då barnen också har två kusiner som börjar på E :) 
    bf 23/10
  • Aftonstjärna

Jag gick in i vecka 16 idag och nu är jag alldeles säker på att jag känner rörelser Glad Har känt små bubblor den senaste veckan, men nu känner jag tydligt hur det bökas runt där inne. Det är min tredje graviditet så det känns visst tidigare då, kommer ihåg hur jag väntade och väntade med nr 1. 

Idag blir det storstädning hos oss! Hushållet har förfallit medan jag mått illa och varit trött och oinspirerad, men idag skiner solen och har riktigt lust att fixa här hemma igen! Har lånat en vacker gammal byrå som ska stå i vardagsrummet och fungera som skötbord, ska lyfta in den och vika in babyns grejer. Har inte köpt något själv än, det är ju så länge kvar, men har fått en bärsjal och annat smått och gott som behöver någonstans att bo Drömmer
    Vad ska ni göra i helgen?

bf 23/10
  • Aftonstjärna
    choklaa skrev 2014-05-03 08:11:10 följande:
    Tjejer måste fråga er, börjar känns mig stor som ett berg gått upp 9 kg och går in i vecka 18 (17+0) i dag. Hur ser de ut på viktfeången för er. eller är de bara jag som gått upp allt på tog för mycket. Trots att jag är ute och går minst 2-3 km om dagen och tycker inte jag kastar o mig massa onödigt. Äter recelbudet
    Jag har ingen våg hemma (tror det är ohälsosamt), men hade gått upp 4 kg när jag var på mvc sist i vecka 14, har alltid gått upp mycket i början av mina graviditeter. Det verkar vara väldigt personligt hur mycket man går upp. Jag har en tendens att samla på mej mycket vätska när jag är gravid och har båda gångerna gått upp närmare 20 kg.  Bäst att inte oroa sig om man vet att man äter bra och motionerar! Många kilon blev kvar på förlossningen för mej och efter ett halvår var resten borta genom amningen.
    bf 23/10
  • Aftonstjärna
    jwrga skrev 2014-05-04 19:17:35 följande:
    Usch ja vi har som tur är städhjälp varje vecka annars vågar jag inte tänka på hur det hade sett ut här! Men vi har ett tvättberg utan dess like som bara ligger där och växer och växer och blir alltmer oöverstigligt haha Måste verkligen ta tag i det! Jag har också fått lite sug på att piffa här hemma, gått och flyttat runt kuddar och filtar och beställt lite nytt. Man mår verkligen bättre när man har det fixat i hemmet!
    Min kompis hade en stor hög med tvätt i badrummet och konstaterade att den är perfekt att lägga bebisen på när man själv ska gå på toa. Positive thinking Skrattande
    bf 23/10
  • Aftonstjärna

Jag är i vecka 15+5 och har känt att någon bökar runt därinne då och då den senaste veckan Hjärta Detta är mitt tredje barn. Vet inte hur moderkakan ligger. Min midja har försvunnit, men magen ser mest ut som en ölmage, tycker jag, ser fram emot en (förhoppningsvis) vackrare kula Skrattande 

bf 23/10
  • Aftonstjärna

Min mage syns nog, men är väl mest som en mjuk ölmage Skrattande Inte alls sådär hård som med första barnet. Det är min tredje graviditet. Känner också små rörelser, så har antagligen moderkakan bak. Vecka 15+6 idag.

bf 23/10
  • Aftonstjärna
    jonie skrev 2014-05-09 07:24:28 följande:
    Hur gör ni andra som blir flyttade? Jag tänker nog fortfarande bf som 12/10 som är utifrån ÄL och sex smile1.gif Går ni andra på nya bf?
    Jag blev flyttad en vecka framåt på kub, kan nog stämma, fast jag trodde att jag visste när jag blev gravid, men vi hade faktiskt sex en gång senare då jag trodde ägglossningen var förbi redan... Man borde ju skrivit upp :) Är ändå spänd på att se hur det ser ut på rul, får vänta till 10:e juni, känns som en evighet.
    bf 23/10
  • Aftonstjärna

Vad roligt att ni fått se era små! "Bara" en månad kvar för mej...

Jag undrar hur mycket man kan lita på storleksberäkningarna baserade på ul egentligen? vad gäller viktberäkningar inför födseln går det ju ofta helt åt pipan, kan ju kasta med ett kilo! 

bf 23/10
Svar på tråden BF Oktober 2014