Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

swallin skrev 2014-05-15 19:53:08 följande:
    Dags för mig att lämna denna tråd :'( lycka till alla!!
    Hjärta Kramar!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Jag mår bra faktiskt! Blir lite illamående på kvällen om jag hållit på mycket under dagen, men annars har jag varit glad och inspirerad. Så där som det brukar stå att man ska vara den här perioden av graviditeten Glad Vi fixade ute på gården i det fina vädret hela dagen igår, fick nog ta en hel del pauser, men är ändå glad att jag orkar hålla på igen! Magen har börjat synas ordentligt. Känner fortfarande bara små rörelser när jag sitter eller ligger ner. Inga sparkar, men bebben är ju fortfarande väldigt liten, så man får väl vänta på att det ska bli kraft i sparkarna! v. 17+4 idag.

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-05-28 16:18:57 följande:
    Tack så mycket! Har varit så inställd på att få en till son att jag nog fortfarande inte riktigt fattat att det är en tjej som ligger där inne :)
    Så kändes det också för mej, fast tvärtom, när jag fick veta att tvåan skulle bli en kille, man utgår ju från det man har erfarenhet av och då visste jag bara hur det är att ha en tjej :) Nu har jag ingen aning vad trean är!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    EmmaKH skrev 2014-06-05 20:04:47 följande:

Vår lilla i magen skall heta Lovisa =) Lovisa Amanda =)
    Fint namn! Mitt andra förnamn, och också min dotters är Lovisa efter min mormorsmor. Kunde bra tänka mej det som tilltalsnamn också!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-06-05 21:52:44 följande:
    Känner precis samma som du, de ilar i benet och trycker neråt! Fick bekräftat idag av bm när jag var där att de precis de som är foglossning så de är säker samma för dig :)
    Har också börjat få foglossning igen, känn som ni beskriver, exakt lika som då jag väntade sonen. Lite pinsamt när man är bland folk och det känns som om man gärna skulle stöda lite med handen mellan benen Skrikandes

Sex hade vi väl sist för en vecka sen, mysigt, men fick sammandragningar efteråt.  
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    jamieblue skrev 2014-06-13 21:08:07 följande:
    Jag ska göra första SF-mätningen 4 juli, spännande!

Jag är i vecka 22 just nu, någon mer som tyckte att magen växer/växte väldigt mycket under den här tiden? Tycker att skillnaden mot bara för en-två veckor sedan är jättestor! Nu finns det ingen chans alls att hålla in magen längre :) Blir lite oroad för jag börjar inse exakt hur stor mage man får när man är gravid, hehe.
    Jag är också i vecka 22 och min mage som inte varit så stor hittills verkar inte längre gå att dölja, ser hur folk sneglar neråt när de pratar med mej... Också jag känner att bebisen har växt och blivit större och orkar leva om mer i magen.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-06-14 13:10:32 följande:
    Jag tänkte jobba till sista september (bf 2okt), dvs 2 dagar innan. Sist hade jag bf på en lördag och jobbade till fredagen. Räknar med att föda sent som sist, så om jag pallar rent fysiskt blir det till 2 dagar innan bf.
    Blir avis på er svenskar som kan göra som ni vill, verkar det som, här är vi tvungna att gå en månad innan bf. Skulle gärna jobba fram till bf och ta en månad föräldrapeng i slutändan istället! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    jamieblue skrev 2014-06-14 16:07:53 följande:
    Va?! Måste du sluta jobba en månad innan BF?! Varför det? Var bor du? 

I Sverige är det nog ganska fritt och arbetsgivaren kan absolut inte säga att man måste sluta jobba. Det är nog för det mesta den gravida som vill sluta jobba en viss tid före BF. Man kan ta ut föräldrapenning när det är 60 dagar kvar till BF, fast de flesta vill nog spara den tills efter att barnet är fött. 
    Bor som trollis i Finland, glömde skriva det! Det är väl nog för att mammorna ska få vila och förbereda sig som man beslutat om att moderskapsledigheten börjar 30 dgr innan bf, önskar att det var lite mer flexibelt. Finns ju pigga gravida mammor och jobb som går att göra trots stor mage.  
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    jamieblue skrev 2014-06-15 11:07:02 följande:
    Bra att det finns något som heter moderskapsledighet, men det vore ännu bättre om man fick välja hur länge man jobbade :)
    Ja, egentligen har jag ju inget att klaga på! Vi har ju det oerhört bra ställt! Men kul att jämföra med hur det funkar i Sverige. Tycks ju finnas chefer som inte låter gravida gå innan bf, så i såna fall kan ju det finska systemet vara bättre för mammornas välbefinnande.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-06-16 21:55:02 följande:
    Ser att många skaffat vagnen, då är jag inte ensam. Fast jag har köpt en begagnad Emmaljung kombi vagn. Rejäla hjul så man tar sig fram i all snö som vi får här uppe vintertid. :) Följde med en vinter åkpåse också det var ju toppen för kalla vinter promenader. En 2007 var det men såååå fräsch att jag inte kunde motstå. Vi sålde vår vagn som köpte när vår först födda kom till världen 2002. Tanken var att vi kanske var färdig med tre tjejer, men det blev lite annat. Inte allt man kan styra över. ;)
    Min första är också född 2002! Hon fyller 12 om en vecka, time flies! Vi har ärvt en Teutonia av en kompis, den är nog flera år gammal, men för mej är den ny och vet att den är väldigt smidig att använda, så är mer en nöjd. 
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014