Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

MissLis skrev 2014-09-19 21:04:01 följande:

Hur tänker ni kring smärtlindring under förlossningen?

Jag hoppas klara mej med lustgas och massage som sist. Fick också sterila kvaddlar och gillade hur det brände i korsryggen. Hoppas också få bada, på det bb jag ska föda på lär det ska finnas badkar i alla rum. Fanns ingen sån möjlighet sist. Skulle gärna föda i vatten om det är möjligt. Jag är positivt inställd till akupunktur, men har svårt att tro att det skulle kunna ta udden av förlossningsvärkar. Men tror det kan hjälpa med att få igång saker om det går trögt. Är nog beredd att tacka ja till bedövning för att få vila om förlossningen drar ut på tiden väldigt mycket.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Jobbigt med svärmor med dålig attityd! Min finns alltid till hands och hjälper till då det behövs, men lägger sig aldrig i, så jag är verkligen tacksam!

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    MeEmmA skrev 2014-09-23 08:20:08 följande:

Har varit helt inställd hela tiden på att gå över tiden. Men har haft konstant rejäl mensvärk sen igår, magen e helt upp o ner och det känns verkligen som att det händer nått. Antingen luras han som man säger att trean kan göra eller också stämmer känslan att han snart e här.

En annan tanke som har slagit mig är att magen snart e borta, vad fort det har gått!

Oj, vad spännande! När är ditt bf? Jag har exakt en månad kvar och tycker också tiden gått så snabbt, hoppas lilla trean kommer runt bf, är inte riktigt beredd att få tidigare. Vill gärna ha magen kvar några veckor ännu då det är sista barnet för mej! Har ju en del jag tänkt fixa hemma ännu innan bebben kommer också... Men det blir ju som det blir Glad
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-09-24 07:36:39 följande:

Igår var jag en sväng på stan, gick in på Jack and Jones där en av mina vänner jobbar och hon berättade att det precis varit en bebis där på 24 timmar som kom direkt från bb, dom skulle köpa nya jeans till pappan, ALLTSÅÅ VAA!!! Gick in på Lindex sen och där ser jag lill bebis, gick fram och pratade lite och föräldrarna skulle "unna sig lite shopping" så dom hade åkt direkt från bb så bebis hade inte ens varit hem och vänt innan dom bestämde sig för en shoppingtur, lite galet :p speciellt med tanke på att det inte inte ens var bebis kläder dom var ute efter, eller? Är det bara jag som tycker det känns lite konstigt med tanke på basiller, kyla och alla miljoner andra saker det ska tänkas på ? :p

Skulle inte falla mej in att åka från bb och shoppa! Låter väldigt märkligt! Tycker nog det är bäst att hålla sig hemma de två första veckorna iaf. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    N A skrev 2014-09-24 07:45:52 följande:

36+4 igår kväll föddes sonen med kejsarsnitt efter en plötslig vattenavgång. Vi båda mår bra bara lite trötta.

Stort grattis! Skönt att ni mår bra! Var säkert något av en överraskning när vattnet gick så pass tidigt! Man borde kanske ta och packa bb-väskan snart...
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Får jag gnälla lite? Är så himla trött idag! 4 veckor kvar till bf och en hel del jobb som ska fixas innan dess. Har dessutom en praktikant som ska hållas i arbete denna + nästa vecka, börjar kännas som ett jobb bara att sysselsätta henne! Vill hem till soffan! 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Olivine skrev 2014-09-24 12:53:53 följande:
    Du kan inte sätta praktikanten på att göra saker som gör ditt liv lite enklare? Varm-chokladhämtning t.ex.

Jag förstår inte allt snack om att tröttheten är jobbigast i början av graviditeten. Det är ju i slutet som man är en riktig zombie. Finns det någon höggravid som inte går på toaletten överdrivet många ggr per natt t.ex.?
    Tack för tipset! mmm, varm choklad med vispgrädde, skulle inte vara helt fel i höstvädret!

I början av graviditeten är illamåendet värst, nu är det definitivt tröttheten! Jag var väl uppe och kissade typ 5 gånger i natt och man somnar ju inte om direkt varje gång... Kan inte klaga på att det är obekvämt dock, räcker med att jag stoppar lite täcke under magen.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Jeaneeettes skrev 2014-09-25 12:24:20 följande:

Idag klockab 8:31 kom vår skatt vi är lyckliga som tusan!

Grattis! Vad härligt!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-09-25 14:06:00 följande:

För 4 timmar sedan kom lilla syster, 50 lång och en matchvikt på 3890 gram. Jag har inte sovit på 32 timmar så nu ska jag försöka sova litegrann. Hon är blå, svullen och helt slående vacker!

Härligt! Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014