BF Oktober 2014
Hur tänker ni kring smärtlindring under förlossningen?
Hur tänker ni kring smärtlindring under förlossningen?
Jobbigt med svärmor med dålig attityd! Min finns alltid till hands och hjälper till då det behövs, men lägger sig aldrig i, så jag är verkligen tacksam!
Har varit helt inställd hela tiden på att gå över tiden. Men har haft konstant rejäl mensvärk sen igår, magen e helt upp o ner och det känns verkligen som att det händer nått. Antingen luras han som man säger att trean kan göra eller också stämmer känslan att han snart e här.
En annan tanke som har slagit mig är att magen snart e borta, vad fort det har gått!
Igår var jag en sväng på stan, gick in på Jack and Jones där en av mina vänner jobbar och hon berättade att det precis varit en bebis där på 24 timmar som kom direkt från bb, dom skulle köpa nya jeans till pappan, ALLTSÅÅ VAA!!! Gick in på Lindex sen och där ser jag lill bebis, gick fram och pratade lite och föräldrarna skulle "unna sig lite shopping" så dom hade åkt direkt från bb så bebis hade inte ens varit hem och vänt innan dom bestämde sig för en shoppingtur, lite galet :p speciellt med tanke på att det inte inte ens var bebis kläder dom var ute efter, eller? Är det bara jag som tycker det känns lite konstigt med tanke på basiller, kyla och alla miljoner andra saker det ska tänkas på ? :p
36+4 igår kväll föddes sonen med kejsarsnitt efter en plötslig vattenavgång. Vi båda mår bra bara lite trötta.
Får jag gnälla lite? Är så himla trött idag! 4 veckor kvar till bf och en hel del jobb som ska fixas innan dess. Har dessutom en praktikant som ska hållas i arbete denna + nästa vecka, börjar kännas som ett jobb bara att sysselsätta henne! Vill hem till soffan!
Ojoj, vad spännande! Ser fram emot att höra nyheter från Sandramarlene!
Idag klockab 8:31 kom vår skatt vi är lyckliga som tusan!
För 4 timmar sedan kom lilla syster, 50 lång och en matchvikt på 3890 gram. Jag har inte sovit på 32 timmar så nu ska jag försöka sova litegrann. Hon är blå, svullen och helt slående vacker!