• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Lillium

Nu har jag varit på vul och det gick jättebra! Starka fina hjärtslag och längden stämde med ägglossningen. Hon tyckte att jag kanske var någon dag längre än vad jag trodde tom, den var ca 13 mm :)

Hoppas att det syns hjärtslag nästa gång Ylva!

Grattis Tamara! Byter också på måndagar och är 7+2 idag Glad

• ylva12

Tack alla för snälla ord! Hoppas nu bara veckan går fort så jag får veta 100% säkert.

• Kermit2

Ny i tråden :) plussade för två veckor sedan med BF 11 Oktober - det blir andra barnet (en dotter sedan tidigare född mars 2011)  Bor i Stockholm. 

• mitthemligajag
    ylva12 skrev 2014-02-19 10:03:10 följande:

De såg inga hjärtslag på VUL idag:(. Sa jag var i 6+6 och att det var för litet för att se något. Jag ska tillbaka på torsdag nästa vecka för de gör egentligen inte VUL föraren efter 8 hela veckor eftersom det är osäkert om man ser hjärtat innan. Men jag har inte mycket hopp kvar. Tycker det verkar som om de flesta ser i vecka 7, så tror mest det är deras rutiner att inte säga något innan även om det inte är troligt att embryot lever. Väntar nu på att börja blöda....

Tappa inte hoppet än! Jag gjorde vul på 6+4, de såg ingenting... Förens de gjorde titthåls op! I måndags på 7+0 såg man ett foster på ca 5mm! Fortfarande för litet men sen såg man ngt att ngt pulserade där inne! Hon sa att man inte ser ett hjärta så tidigt men man ser att ngt pulserar....

Min svärmor åkte in när hon väntade sambons bror, v 7+0, de såg inget hjärta och sa att de var ett mf, så om de inte kommit ut av sig själv inom en vecka så skulle hon få göra skrapning för när hon kom in hade dom inte tid. I v 8 åkte hon in igen, där levde ett embryo med hjärta... Så hade dom inte haft så mkt patienter just då så hade dom skrapat bort honom!!'

LYCKA TILL
  • Mmalin
    ylva12 skrev 2014-02-19 10:03:10 följande:
    De såg inga hjärtslag på VUL idag:(. Sa jag var i 6+6 och att det var för litet för att se något. Jag ska tillbaka på torsdag nästa vecka för de gör egentligen inte VUL föraren efter 8 hela veckor eftersom det är osäkert om man ser hjärtat innan. Men jag har inte mycket hopp kvar. Tycker det verkar som om de flesta ser i vecka 7, så tror mest det är deras rutiner att inte säga något innan även om det inte är troligt att embryot lever. Väntar nu på att börja blöda....
    Åh vad tråkigt, men ge inte upp än. Vi såg tickande hjärta på 6+3, men läkaren sa innan vi började att det kan vara så att man bara ser en hinnsäck också eftersom det är lite olika hur fort det går i utvecklingen i början.
  • jonie

Hej blondinvita!

Jag är glad att sonen är inne i en sova-rätt-mycket-period just nu för jag är så trött så jag knappt orkar hålla mig vaken. Sover så fort han sover Läste lite anteckningar från förra graviditeten och jag verkar må ungefär likadant nu som då i samma vecka - supertrött och lite illamående stup i kvarten. Har en liten svullen bula med, det här lär bli svårt att hålla hemligt om några veckor

• MissLis

Vilket stort misstag jag gjort!
    Har suttit och googlat symptom vecka 6 och jag känner mig så deppad. Har bara onda/ömma bröst, ingen växtvärk/molvärk.

De två förra graviditeterna har jag mått illa och knappt klarat av lukter. Men nu mår jag inte illa alls... Gråter
    Helt galet att jag kan sakna illamåendet!

• mammasusan
    MissLis skrev 2014-02-19 12:11:53 följande:
    Vilket stort misstag jag gjort! Har suttit och googlat symptom vecka 6 och jag känner mig så deppad. Har bara onda/ömma bröst, ingen växtvärk/molvärk. De två förra graviditeterna har jag mått illa och knappt klarat av lukter. Men nu mår jag inte illa alls... Helt galet att jag kan sakna illamåendet!

Man ska inte googla alla mår olika, som tur är! Jag mår inte heller illa, lite ömma bröst som är mer ömma kvällstid, tröttare, bättre luktsinne trots förkylning, nått konstigt obehag i underlivet då & då (googlade mig till att livmodern växer) rapig & gasig är jag mer än vanligt. Vilken dag är du på? Jag är på 5+0 idag enligt appar
  • Cazza

Åh jag mår så illa och min mage är jättestor!! Som en boll! Fattar inte hur jag ska kunna dölja det här? Nån mer?

Svar på tråden BF Oktober 2014