• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SannaLudwig
    MrsCL skrev 2014-02-22 20:12:28 följande:
    Tycker också att magen är mer svullen än vanligt, men det kanske lägger sig lite längre fram då? Visserligen har jag aldrig haft helt platt mage efter första barnet.

Spännande med tvillingar SannaLudwig!! Misstänkte du det innan ni fick veta?

Tusa, kul att du också plussat nyligen. Skiljer bara en dag på oss. Är det ditt första barn?
    Nä men hade det i baktanken då både jag och Richard har tvillingar i släkten..
  • tusa
    MrsCL skrev 2014-02-22 20:12:28 följande:
    Tycker också att magen är mer svullen än vanligt, men det kanske lägger sig lite längre fram då? Visserligen har jag aldrig haft helt platt mage efter första barnet.

Spännande med tvillingar SannaLudwig!! Misstänkte du det innan ni fick veta?

Tusa, kul att du också plussat nyligen. Skiljer bara en dag på oss. Är det ditt första barn?
    Nej, detta är mitt andra, men den graviditeten/förlossn. är ju preskriberat vid det här laget, är ju hela 1,5 decennium sedan, ha,ha Skrattande Skämt och sido så räknas jag faktiskt som förstföderska igen...

Ja, det känns helt otroligt! Det är ca 4 år sedan vi bestämde oss för fler och detta är vår 1a IVF som ju tog på en gång! Förvånad Jag hade på riktigt gett upp hoppet och har inte fattat riktigt ännu tror jag. Det gick så fort när vi väl kom igång med behandlingen!

Är det din första? 
  • Irmeline
    SannaLudwig skrev 2014-02-22 16:47:34 följande:

Hoppar in här..
    Är gravid i vecka 8+2 idag med tvillingar...
    Det blir barn nr 2 och 3
    Hoppas nu allt går vägen.Gick med en blödning hela vecka 8 men som nu har försvunnit..

Spännande!! När fick du veta att det var tvillingar? Har du det i släkten eller har gjort en behandling som ökar chansen eller var det bara tillfällighet? Misstänkte du det innan du fick reda på det?
  • SannaLudwig
    Irmeline skrev 2014-02-22 20:30:56 följande:
    Spännande!! När fick du veta att det var tvillingar? Har du det i släkten eller har gjort en behandling som ökar chansen eller var det bara tillfällighet? Misstänkte du det innan du fick reda på det?
    Vi fick reda på det i vecka 8+2 då jag sökte på gynakuten för en blödning
    Både jag och min sambo har tvillingar i släkten så vi hade det i baktanken..
    Jag tyckte magen hade blivit lite väl stor så någonstans hade jag väl förberett mig
  • MrsCL

Verkligen extra roligt när ni har försökt så länge tusa! Stort grattis!! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att vänta så länge....det sätter iaf egna försök och längtan i ett större perspektiv ;)

Andra barnet för oss. Har en son född 2011.

• MrsCL

SannaLudwig, oj hur vet man om det är ärftligt? Är själv tvilling. Har hört att det ofta hoppar över en generation men det kanske bara är en myt?

• choklaa

I vecka 5-6 går de missa tvillingar? Undrar då i veckan när jag var hos Gyn trodde han att jag var i vecka 5 men magen är som om jag vore i vecka 18

• SannaLudwig
    MrsCL skrev 2014-02-22 20:48:25 följande:
    SannaLudwig, oj hur vet man om det är ärftligt? Är själv tvilling. Har hört att det ofta hoppar över en generation men det kanske bara är en myt?

Jag har hört att är man enäggstvillingar så är det inte ärftligt men tvåäggs är det.. Vi får vänta och se om våra är enäggs eller 2 äggs
  • tusa
    MrsCL skrev 2014-02-22 20:46:32 följande:
    Verkligen extra roligt när ni har försökt så länge tusa! Stort grattis!! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att vänta så länge....det sätter iaf egna försök och längtan i ett större perspektiv ;)

Andra barnet för oss. Har en son född 2011.
    Ja, har själv svårt att förstå hur länge det tagit och kommer ihåg hur jag förfasade mig när jag började hänga på FL och konstant stötte på folk som hållit på i flera herrans år med misslyckade försök, mf, ma, X och IVFer. Förstod inte hur de orkade...men sånt hände ju bara andra ju!?...så var jag själv där plötsligen..Obestämd Man klarar allt man måste, så är det bara!

Hur länge försökte ni? Kul med bara 3 år emellan. Det kan jag tycka är lite tråkigt, att det blir så stor åldersskillnad hos oss. Min son är 14 och min mans dotter 10, men finns fördelar med så klart Solig

Hur mår du nu? Jag njuter av mina "nya" bröst Tungan ute, men kan inte knäppa byxorna längre! Haft lite stickningar i livmodern de senaste dagarna, men är glad över att äntligen KÄNNA nåt nu, inte bara VETA att det är nån därinne! Cool
Svar på tråden BF Oktober 2014