• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tusa

...angående febernedsättande så tror jag inte på det. Alltså jag tror att själva temperaturhöjningen fyller en funktion, annars vore det inte där. Gäller självklart inte livshotande temperaturer!

• doyouremember

Hej :) Grattis till er alla :) Vi plussade i Lördags :) Vi har försökt i över ett år, jag har fått missfall förut så fick vaginalt ultraljud inbokat om 2 veckor, spännande :) 

• tjej93

är så himla orolig hela tiden, dessa hormoner gör mig galen! jag har varit förkyld i 2 veckor, i fredags fick jag huvudvärk och hela lördag o ch söndag har jag inte kunnat gå. Såfort jag ställer mig upp så spränger de i huvet och när jag går så dunkar varje steg inuti. Vill inte stressa bebis men jag är konstant orolig att de blir för mycket för de lilla lilla lilla fina livet :( och konstant illamående så jag kan inte äta heller, kan inte kontrollera mina tårar. Tycker så synd om min sambo, jag pendlar i humöret hela tiden när jag är hungrig/illamående/sjuk/ledsen/trött

• Hill01
    doyouremember skrev 2014-02-24 09:06:36 följande:
    Hej :) Grattis till er alla :) Vi plussade i Lördags :) Vi har försökt i över ett år, jag har fått missfall förut så fick vaginalt ultraljud inbokat om 2 veckor, spännande :) 
    Grattis och välkommen!
  • sowe81

Ang feber och Alvedon. Jag hade feber (över 39) för en dryg vecka sen (i vecka 5-6). Jag läste mig till då att det kan vara farligare för fostret att man har för hög kroppstemp. Man rekommenderas ju tex att inte basta under graviditeten. Jag tror därför det är bättre att ta en Alvedon och hålla temperaturen någorlunda normal.

• tasirvio
    sowe81 skrev 2014-02-24 12:10:40 följande:
    Ang feber och Alvedon. Jag hade feber (över 39) för en dryg vecka sen (i vecka 5-6). Jag läste mig till då att det kan vara farligare för fostret att man har för hög kroppstemp. Man rekommenderas ju tex att inte basta under graviditeten. Jag tror därför det är bättre att ta en Alvedon och hålla temperaturen någorlunda normal.
    Var har du hört det där med bastubadandet? Jag har åtminstone läst följande på nätet,

"Gynekolog Kristina Billberg svarar:
    Du kan vara helt lugn. Det är helt ofarligt att bada bastu när man är gravid! Även om man känner sig väldigt varm och het i skinnet när man badar bastu är det framförallt huden som värms upp medan den centrala temperaturen inne i kroppen bara stiger lite grand och inte på något vis når nivåer som skulle kunna påverka en graviditet. "
    och med tanke på att finländare är ett bastubadande folk så tror jag det här skulle vara allmänt känt om bastu skulle kunna vara till skada för fostret :)
  • SannaLudwig

Snabb uppdatering...Sitter på gynakuten med blödning igen i vecka 8+4 med tvillingar 3 dagar fick det vara lugnt!!Är så otroligt nervös...

• Jennifer
    SannaLudwig skrev 2014-02-24 14:17:54 följande:

Snabb uppdatering...Sitter på gynakuten med blödning igen i vecka 8+4 med tvillingar 3 dagar fick det vara lugnt!!Är så otroligt nervös...

Håller tummarna för dig!!
  • mitthemligajag
    SannaLudwig skrev 2014-02-24 14:17:54 följande:

Håller alla tummar och tår!!!lycka till
Svar på tråden BF Oktober 2014