• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag

Första plagget på ingång dårå... Pappsen vart på hemmaplan och handlat, medens sambon hatar Arsenal, så detta åker nog inte på i första taget!:p

• MissLis
    mammasusan skrev 2014-02-23 09:03:46 följande:
    Någon mer än jag som sover dåligt på nätterna, vet liksom inte varför. Känner mig rastlös då jag vaknar & det tar lång tid att somna om. Fortfarande inget illamående 5+4 idag, mår dock lite kyvens men kan ej sätta fingret på hur.

Jag sover dåligt! Är trött på dagarna och längtar efter att få sova, men när natten kommer så är det hopplöst att komma till ro Mitt första illamående kom idag och jag är också på 5+4. Mina bröst är fruktansvärt ömma! Måste hitta en bh som inte klämmer åt någonstans. Tips någon?
  • Lillium
    MissLis skrev 2014-02-23 17:18:48 följande:
    Jag sover dåligt! Är trött på dagarna och längtar efter att få sova, men när natten kommer så är det hopplöst att komma till ro Mitt första illamående kom idag och jag är också på 5+4. Mina bröst är fruktansvärt ömma! Måste hitta en bh som inte klämmer åt någonstans. Tips någon?

Jag tog på mig en amningsbehå som jag har sparat och det var jätteskönt, klämmer inte någonstans och är supemjuk. Inte världens snyggaste men men
  • Singoalla78
    Sicilien skrev 2014-02-23 15:06:34 följande:

Verkligen ledsen att du fått gå igen om det du gjort... Jag hoppas att du har någon utomstående att prata med detta om? Om inte, så rekommenderar jag verkligen dig att ta kontakt med Mvc och be art få en samtalskontakt. Du är verkligen inte ensam om att känna tvivel och nedstämdhet under graviditeten, men det tillsammans med ditt trauma låter som något att inte blunda för! Ta hand om dig!
    Tack för omtanken, jag har bett å få samtalskontakt via mvc å har fått det nu :)

Ngn som har rikliga flytningar samt ömhet i underlivet?
  • tusa
    MrsCL skrev 2014-02-23 08:01:49 följande:
    Tusa, era stora barn kommer bli världens bästa stora syskon! Min syrra har både stora och små barn och de har jättebra relation

Vi har inte försökt så länge, sonen tog 10 mån med ett ma emellan. Nu tog det sig på 7e försöket efter mf i somras

Jag har inte heller känt så mycket än ( vilket oroar mig lite) har haft en del molvärk och tuttarna är lite större, det är ju ett plus absolut haha däremot har jag inte ont i tuttarna denna gång vilket jag haft vid alla tidigare graviditeter
    Jo, det kommer de säkert bli! Tror de kommer bli jätteglada faktisktSolig Sonen bor ju hos oss på heltid, så då blir det ju riktiga band, bonusen är här vv, så det blir nog bra det med! Mina syskon är 9, 12 och 16 år yngre än mig, men vi har aldrig bott ihop, så vi har väl mer en "kusin" relation med varann..Obestämd

10 0ch 7 mån är väääldigt länge när man försöker, väntar och längtar! 
  • joma2
    Cazza skrev 2014-02-20 09:53:20 följande:
    Joma2 - har mått så sjukt illa som aldrig förr men har fått medicin lergian comp som jag tAr på natten, och idag vaknade jag utan illamående!! Så skönt!
    Åh vad skönt!!! Hoppas det fortsätter så :)
  • Sara84
    Singoalla78 skrev 2014-02-23 18:47:52 följande:
    Tack för omtanken, jag har bett å få samtalskontakt via mvc å har fått det nu :)

Ngn som har rikliga flytningar samt ömhet i underlivet?

Här är en till med mycket rikliga, gulaktiga flytningar. Känns allt annat än fräscht
  • joma2
    SC11 skrev 2014-02-20 13:35:49 följande:
    Cazza- Här är en till som  gått upp i vikt... Två kg samma vecka som jag plussade, och två kilo innan dess så jag har +4 kg. Känns väl inte så bra, för i kombination med världens ´svullnaste mage kan jag inte ens knäppa mina byxor!
    Snart v.9 och kommer inte kunna dölja det längre.
    Har ju ätit mig till det så jag känner mig svullen å pluffsig trots att jag egentligen inte har nån övervikt.
    Men jag kan la bara drömma om att "bara" gå upp max 15 kg...... Känns som det kommer hamna på 30+ om jag äter i denna takten...  ;) Men småäta är det enda som hjälper mot illamående/suget i magen.

Om några timmar ska jag på VUL. Är riktigt nervös nu....
    Huvudsaken är att man mår bra under graviditeten tycker jag! Hjälper det att småäta för att stå ut så gör det! Det är du och ditt barn nu ;) "konsekvenserna" kan man ta tag senare{#emotions_dlg.flower}
  • joma2
    SC11 skrev 2014-02-20 18:07:04 följande:
    Hela min text kom inte med? Så konstigt! Bebisen ca iaf ca 1cm och jag är i v8:)
    STORT GRATTIS!!!!!!
  • joma2
    Emma90 skrev 2014-02-21 18:39:26 följande:
    Hej alla igen!
    För en vecka sedan berättade jag om att jag hade fått det tråkiga beskedet Ofostrig graviditet i vecka 6+5 på det VUL jag var på. Idag en vecka senare skulle jag återigen komma tillbaka om inget missfall hade skett, under denna vecka så har jag varit och tagit två blodprov för att kolla hcg värdet.

Idag fick jag en chok, jag är 1/ 1000 kvinnor som får det glada beskedet att det finns en liten knodd fast man inte såg något annat än en tom hinnsäck 7 dagar tidigare.
    Den lille är 11,6 mm lång och ett litet hjärta tickade på för fullt. Jag blev flyttad 2 dagar ifrån vad jag trodde jag va på så idag är jag i vecka 7+3. Vi är så lyckliga och vi kan verkligen inte tro att det är sant :D

Ursäkta om det är lite konstigt skrivet, är fortfarande skakig fast det har gått 3 timmar sedan jag fick se det lilla livet.
    NEJ VAD UNDERBART!!! GRATTISSkrattande
Svar på tråden BF Oktober 2014