• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MrsCL

Hörrni kan man svara på inlägg från telefonen? Eller går det bara via datorn? Alltså så att föregående inlägg blir kopierat innan svaret :)

• Tamara

Nej det är inte standard med VUL. En del får göra det pga problem eller om man inte vet hur långt gången man är. De som gjort IVF får göra VUL. Sen kan man välja att gå privat och göra det, kostar oftast som ett vanligt läkarbesök. Grattis Emma90!

• Tamara

Tillägg, däremot erbjuder många landsting KUB idag, då görs ett ultraljud kring 12 fulla veckor. Här görs RUL oftast kring v.20 nu (allt syns bättre lite senare) då man numera daterar graviditeten redan vid kub ultraljudet.

• Marri

Gud vad underbart emma90 :)
    Singoalla78 - vad konstigt att du får bf 6 okt, vi ligger precis lika, går också in i v 8+0 på måndag, men min bf är 5 okt, har de med olika cyklar eller så att göra tro? :)

• MissLis
    Emma90 skrev 2014-02-21 18:39:26 följande:
    Hej alla igen! För en vecka sedan berättade jag om att jag hade fått det tråkiga beskedet Ofostrig graviditet i vecka 6+5 på det VUL jag var på. Idag en vecka senare skulle jag återigen komma tillbaka om inget missfall hade skett, under denna vecka så har jag varit och tagit två blodprov för att kolla hcg värdet. Idag fick jag en chok, jag är 1/ 1000 kvinnor som får det glada beskedet att det finns en liten knodd fast man inte såg något annat än en tom hinnsäck 7 dagar tidigare. Den lille är 11,6 mm lång och ett litet hjärta tickade på för fullt. Jag blev flyttad 2 dagar ifrån vad jag trodde jag va på så idag är jag i vecka 7+3. Vi är så lyckliga och vi kan verkligen inte tro att det är sant :D Ursäkta om det är lite konstigt skrivet, är fortfarande skakig fast det har gått 3 timmar sedan jag fick se det lilla livet.

Det är ju helt underbara nyheter!! :)
  • mamma 85
    Marri skrev 2014-02-21 19:56:42 följande:
    Singoalla78 - vad konstigt att du får bf 6 okt, vi ligger precis lika, går också in i v 8+0 på måndag, men min bf är 5 okt, har de med olika cyklar eller så att göra tro? :)
    kan ju vara att vissa räknar BF som 39+6 och vissa räknar BF som 40+0
    Jag tror det är däri skillnaden ligger.
  • Singoalla78
    Marri skrev 2014-02-21 19:56:42 följande:
    hm, till mig sa dom bf 6 te okt, å jag har gjort 2 vul av olika läkare som sa det båda 2 :)  Men det kanske är som du säjer, olika cyklar, jag har min M på dagen 28 å har haft i hela mitt liv sedan jag fick den.

Emma90 Grattis, vilken lycka, hehe :)
  • Singoalla78
    mamma 85 skrev 2014-02-21 20:05:56 följande:
    kan ju vara att vissa räknar BF som 39+6 och vissa räknar BF som 40+0
    Jag tror det är däri skillnaden ligger.
    ahaa, det stämmer nog :)
Svar på tråden BF Oktober 2014