• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tusa
    mitthemligajag skrev 2014-02-23 16:13:24 följande:
    Första plagget på ingång dårå... Pappsen vart på hemmaplan och handlat, medens sambon hatar Arsenal, så detta åker nog inte på i första taget!:p
    Ha,ha!! Som tur är har vi inga sportfantaster i familjen så vi riskerar inga såna presenter Cool
  • joma2
    mammasusan skrev 2014-02-23 09:03:46 följande:
    Någon mer än jag som sover dåligt på nätterna, vet liksom inte varför. Känner mig rastlös då jag vaknar & det tar lång tid att somna om. Fortfarande inget illamående 5+4 idag, mår dock lite kyvens men kan ej sätta fingret på hur.
    Skojar du?! Känner igen mig så väl!
    Jag sover som en kratta på nätterna och jag blir snart galen! Jag är helt slut på dagarna och piggnar till något på kvällen. När jag ska lägga mig för att sova är jag oftast supertrött i kroppen och ögonen men somnar-vaknar-somnar-vaknar HELA TIDEN! Har alltid sovit gott om nätterna annars...
  • cama79

God morgon. Har en liten undran. Sambon har varit borta några dagar med jobbet, kommer hem ikväll. Men nu har han fått feber och halsont. Jag är så nojig denna graviditet, så min undran, är det farligt att bli förkyld aå här tidigt i graviditeten? Är i v 6.

• Sandiiiee
    cama79 skrev 2014-02-24 06:26:38 följande:
    God morgon. Har en liten undran. Sambon har varit borta några dagar med jobbet, kommer hem ikväll. Men nu har han fått feber och halsont. Jag är så nojig denna graviditet, så min undran, är det farligt att bli förkyld aå här tidigt i graviditeten? Är i v 6.

Jag har varit Superförkyld i 2-3 veckor och har inte vart någon fara än, har äntligen börjat bli bättre nu! Tänkte kolla det med bm på onsdag.. Trött på förkylning nu
  • Tamara

Tyvärr är immunförsvaret nedsatt när man är gravid så man blir lättare sjuk, men det är inte farligt så länge det inte är svininfluensa och liknande då såklart.

• Mymmlan

Vanligt virus ska inte föras över till bebis. Men ta febernedsättande (paracetamol) om du får feber för det kan bli lite stressande för knodden.

• tusa

Javisst, det är ju klart! Paracetamol är jättefarligt för levern, varenda tablett påverkar negativt, så inte ska man ta sånt när man är gravid...Inga som helst piller eller mediciner, om det inte handlar om livoch död, kommer jag att ta! Cool

Svar på tråden BF Oktober 2014