• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • karpas
    Sara84 skrev 2014-02-21 15:35:32 följande:
    Måste bara fråga om det är någon annan här som har problem med trög mage? Vad gör ni för att komma till rätta med det? :( Tips? :)

Har även jag trög mage och mycket gaser som kan göra ont. Jag ska testa blanda linfrön i morgon gröten så får jag se ifall det blir bättre. Det är ett tips som jag fått i allafall.
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-02-21 17:55:31 följande:
    Singoalla78, då måste väl du ha BF i slutet av september? Inte för att det spelar någon roll
    Nopp den 6te okt e jag beräknad :)
  • Emma90

Hej alla igen!

För en vecka sedan berättade jag om att jag hade fått det tråkiga beskedet Ofostrig graviditet i vecka 6+5 på det VUL jag var på. Idag en vecka senare skulle jag återigen komma tillbaka om inget missfall hade skett, under denna vecka så har jag varit och tagit två blodprov för att kolla hcg värdet.

Idag fick jag en chok, jag är 1/ 1000 kvinnor som får det glada beskedet att det finns en liten knodd fast man inte såg något annat än en tom hinnsäck 7 dagar tidigare.

Den lille är 11,6 mm lång och ett litet hjärta tickade på för fullt. Jag blev flyttad 2 dagar ifrån vad jag trodde jag va på så idag är jag i vecka 7+3. Vi är så lyckliga och vi kan verkligen inte tro att det är sant :D

Ursäkta om det är lite konstigt skrivet, är fortfarande skakig fast det har gått 3 timmar sedan jag fick se det lilla livet.

• Singoalla78
    Tamara skrev 2014-02-21 18:35:12 följande:
    Då är du i v.8+0 på måndag
    jaa just det, hehe d stämmer :) jag skrev fel innan, jag menar att jag går in i v 9 ;) hahaha det e viktigt med varenda dag nu :)
  • efe

Hoppar in i den här tråden!

Blir första barnet och det ska bli himla spännande! 

Än så länge har jag haft lite ont i ryggen, ömma bröst och varit lite tröttare än vanligt. De senaste dagarna har jag fått lite sämre aptit.

Ska bli kul att följa alla i gruppen :)

• Lillium
    Emma90 skrev 2014-02-21 18:39:26 följande:
    Hej alla igen!

För en vecka sedan berättade jag om att jag hade fått det tråkiga beskedet Ofostrig graviditet i vecka 6+5 på det VUL jag var på. Idag en vecka senare skulle jag återigen komma tillbaka om inget missfall hade skett, under denna vecka så har jag varit och tagit två blodprov för att kolla hcg värdet.

Idag fick jag en chok, jag är 1/ 1000 kvinnor som får det glada beskedet att det finns en liten knodd fast man inte såg något annat än en tom hinnsäck 7 dagar tidigare.

Den lille är 11,6 mm lång och ett litet hjärta tickade på för fullt. Jag blev flyttad 2 dagar ifrån vad jag trodde jag va på så idag är jag i vecka 7+3. Vi är så lyckliga och vi kan verkligen inte tro att det är sant :D

Ursäkta om det är lite konstigt skrivet, är fortfarande skakig fast det har gått 3 timmar sedan jag fick se det lilla livet.

Wow, Grattis! Vilken chock ni måste fått
  • cama79
    Lillium skrev 2014-02-21 19:03:36 följande:
    Wow, Grattis! Vilken chock ni måste fått

Stort grattis!
  • cama79

Måste fråga då det var 8, snart 9 år sedan jag var gravid, är det standard att man gör vul ? "På min tid" (låter som jag är 100år) gjorde man bara ett rul i v 17-18.

• MrsCL

Oj Emma90 förstår att ni är chockade! Stort grattis !! Och vilken himla tur att ni inte hann och göra abort!

Svar på tråden BF Oktober 2014