• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • cama79
    Tamara skrev 2014-02-21 20:45:09 följande:
    Här erbjuds alla kub, oavsett ålder. Ska också göra det, gjorde det förra graviditeten med. Jag är betydligt äldre än er..

Tamara har du även gjort fostervattenprov eller har det räckt med blodprov och ul?
  • Yarrow
    Adnamaa skrev 2014-02-21 20:30:33 följande:
    Hej alla!

Jag har en liten fråga läste på Livsmedelsverket att man skulle äta helstekt köttfärs, fläskkött, vilt, fågel osv. Men såg inget om nöt!?

Är så att jag ÄLSKAR "blodigt" kött och vi köpte idag ryggbiff vi ska äta imorgon. Tror ni det är ok att man tillagar det medium på köttet? Vill igentligen ha rear men de kanske inte är så bra?

Hoppas ni alla har en underbar helg

Nöt är ingen fara. Läste någonstans att samma bakterier inte blir i nötkött.. Minns inte var jag läste det dock, det var under min flrra graviditet som jag sökte upp information om det inför ett besök på min favoritresturang ;)

• Tamara

Jag fick bra resultat på förra kub:et (ul + blodprov) trots min redan då höga ålder. Tycker ultraljudet säger en hel del, de kan ju redan då se om vissa saker är fel. Vi är också väldigt tveksamma till fp just pga av riskerna, och ännu mer denna graviditeten eftersom min ålder gör att vi kanske inte får fler chanser till att bli gravida.

• Irmeline
    Yarrow skrev 2014-02-21 21:04:59 följande:

Nöt är ingen fara. Läste någonstans att samma bakterier inte blir i nötkött.. Minns inte var jag läste det dock, det var under min flrra graviditet som jag sökte upp information om det inför ett besök på min favoritresturang ;)

Låter bra.åt en blodig nötstek förra helgen ...
  • bubblan79

Hejsan tjejer får man smita in här? Jag har fått streck i tre dagar nu så nu börjar jag tro på att det är sant. skulle haft min mens igår så enligt uträkningar bf 30 oktober, på sambons födelsedag men det blir nog säkert senare.

Jag är 34 och har genomgått en rad olika behandlingar och IVF utan resultat med min fd man. Nu lever jag med en ny man och efter att ha försökt i så många år så är det helt fattbart att få plus.. jag har ju vart en testnarkoman från det att embryot blivit återfört tills mensen kommer. En enda gång under alla dessa år har jag fått ett spökstreck så därav att jag inte riktigt litat på  testerna här men nu 3e dagen och med starkare streck för varje dag och med symtom jag inte haft tidigare så börjar jag bli helt hispig här. kan det verkligen vara sant?

nu ska jag bara berätta för sambon oxå. Har ju inte velat säga nåt då jag fått spökstreck förr och det inte var något.

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • sowe81
    Adnamaa skrev 2014-02-21 20:30:33 följande:

Hej alla!

Jag har en liten fråga läste på Livsmedelsverket att man skulle äta helstekt köttfärs, fläskkött, vilt, fågel osv. Men såg inget om nöt!?

Är så att jag ÄLSKAR "blodigt" kött och vi köpte idag ryggbiff vi ska äta imorgon. Tror ni det är ok att man tillagar det medium på köttet? Vill igentligen ha rear men de kanske inte är så bra?

Hoppas ni alla har en underbar helg

Man ska vara noga att genomsteja det även när man inte är gravid. Jag har dock för mig att man ska genomsteka även nöt som gravid.
  • choklaa

Åt blodigtkött hela förra graviditeten med sonen. Och han är fullt frisk inga fel på honom. Barnmorskan sa nöt är de enda man kan äta blodigt allt annat kött måste genom stekas ordentligt.

• Hill01
    Mymmlan skrev 2014-02-21 12:57:10 följande:
    Har också funderat över detta med sparkar från tvååringen. Kan seriöst vakna med blåmärken. Dessutom ska man ju inte lyfta tungt men ibland måste man ju kånka på plutten. Hur tungt är tungt liksom?
    Det där pratade jag med min bm om förra gången jag var gravid eftersom jag styrketränar en del och hon sade att i början är det bara att köra på som vanligt men man får ta och trappa ner successivt. Kroppen säger väl ifrån när det blir för tungt.
Svar på tråden BF Oktober 2014