• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan
    mammasusan skrev 2014-02-21 15:44:46 följande:
    Jag har också samma känsla i underlivet då & då, vissa dagar mer än andra, enligt bm är det för att livmodern växer 5+2 idag & två dgr längre än sist

Aha, okej, skönt med det svaret :) Så drygt att tiden går så sakta, hah, om det iaf kunde rusa fram till v.10 nånting.. Lär det säkert kännas som att det gjort när jag väl är där men just nu känns det bara så segt :p
  • Majspinglan
    Singoalla78 skrev 2014-02-21 17:38:38 följande:
    tyngdkänsla å molande värk, det har jag faktiskt, exakt så som du beskriver, e i v 9+0 på mån. 

Jaså? Har du haft det hela tiden eller har det börjat nu?
  • Hill01
    bubblan79 skrev 2014-02-22 06:18:03 följande:
    Välkommen och stort grattis! Vilken fantastisk historia!!
  • Singoalla78
    cama79 skrev 2014-02-21 20:43:26 följande:

Jag kommer inte göra KUB. Är inte så sugen på fostervattenprov med alla de risker sen vet jag inte om jag klarar att stå inför ett sådant beslut som det kan medföra.
    hehe man tar enbart blodprov samt ul :)
  • Singoalla78
    Majspinglan skrev 2014-02-22 07:52:15 följande:

Jaså? Har du haft det hela tiden eller har det börjat nu?
    Näe jag tycker att det har börjat nu faktiskt...
  • Singoalla78

För ett par månader sedan så var jag med om det värsta traumat som kan drabba en människa...detta jag kommer skriva nu är egentligen så tabu, belagt med skam..men jag måste få ur mig det..jag befinner mig fortfarande i chockfas å djup sorg, denna graviditet var helt oplanerad...å jag e fortfarande så full av sorg så jag har faktiskt svårt att glädja mig....hemskt aså...jag vill inte få mf såklart men jag känner ingen direkt glädje eller kärlek än heller...Nu blir jag säkert idiotförklarad...Jag tänker inte gå in på vad som hände då det i stort sett tog död på mig...å jag vill ju kunna känna glädje...men känner inte så mkt just nu fast jag borde...

• Hill01
    Singoalla78 skrev 2014-02-22 08:22:06 följande:
    För ett par månader sedan så var jag med om det värsta traumat som kan drabba en människa...detta jag kommer skriva nu är egentligen så tabu, belagt med skam..men jag måste få ur mig det..jag befinner mig fortfarande i chockfas å djup sorg, denna graviditet var helt oplanerad...å jag e fortfarande så full av sorg så jag har faktiskt svårt att glädja mig....hemskt aså...jag vill inte få mf såklart men jag känner ingen direkt glädje eller kärlek än heller...Nu blir jag säkert idiotförklarad...Jag tänker inte gå in på vad som hände då det i stort sett tog död på mig...å jag vill ju kunna känna glädje...men känner inte så mkt just nu fast jag borde...
    I min värld är ingenting tabu och jag tror alltid det är bättre (oftast iaf) att tala om saker.. Du skriver ju själv att du är i chockfas och det är kanske är mycket som fortfarande upptar dina tankar och energi så det finns liksom inte så mycket känslor över till graviditeten. Men det ger kanske med sig när det gått ett tag och det börjar synas samt när man inser ordenligt att det faktiskt är en liten bebis därinne. Men jag vet inte..ren hobbygissning. Har du någon att tala med?
  • Tamara
    Singoalla78 skrev 2014-02-22 08:15:57 följande:
    hehe man tar enbart blodprov samt ul :)

Hon menar att om man får en dålig sannolikhet på kub, under 1/300 så rekommenderas/erbjuds man fostervattenprov.
  • bubblan79
    Hill01 skrev 2014-02-22 07:54:33 följande:
    Välkommen och stort grattis! Vilken fantastisk historia!!

tack. ja jag har faktiskt ställt in mig på ett liv utan barn men kanske kan det vara min tur nu. eller ja, allas våran tur nu
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • Singoalla78
    Hill01 skrev 2014-02-22 08:38:13 följande:
    I min värld är ingenting tabu och jag tror alltid det är bättre (oftast iaf) att tala om saker.. Du skriver ju själv att du är i chockfas och det är kanske är mycket som fortfarande upptar dina tankar och energi så det finns liksom inte så mycket känslor över till graviditeten. Men det ger kanske med sig när det gått ett tag och det börjar synas samt när man inser ordenligt att det faktiskt är en liten bebis därinne. Men jag vet inte..ren hobbygissning. Har du någon att tala med?

Mja folk e ganska så snabba med att döma...jag önskar ju självklart att jag kunde känna annorlunda, jo enl min läkare så är jag fortfarande i chock fas...Hon säjer nästan som du, att det finns inte plats för mer känslor just nu, men jag vill ju vara glad å känna ruset av graviditet..jo jag har ngn å prata med..
Svar på tråden BF Oktober 2014