• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SmalltownGirl
    Sara84 skrev 2014-02-25 14:15:47 följande:

Vad underbart!!!! GRATTIS! Och glöm inte - du väntar barn inte missfall :)

Tack! :D haha, nä... tankarna är där ändå !

vad ska jag göra nu? är ju helt ny på detta men misstänker att jag ska skriva in mig på MVC hos BM?
  • kalleankan
    Singoalla78 skrev 2014-02-25 12:12:10 följande:
    Mja jag kan få ont i typ ländryggen å är i v 8+1 idag :) alså v 9, wehooo,ska strax iväg till andra mvc mötet :)
    Fick apont i mellangärdet igår, jag skrek rakt ut....men bebis sitter ju inte där även om jag blev rädd.
    Märker av ryggen så som du säjer...å det har jag inte gjort med mina andra 2..jo nu känner jag av ligamenten när jag sträcker på mig..
    Jag är typ 7+2 idag, eller som mest 8+0, har diffande cykel.. Gud vad kroppen kan spöka :D
    Det är nog ingen fara med mellangärdet, trångt i magsäcken kanske:P
  • kalleankan
    XSmalltowngirl skrev 2014-02-25 15:44:23 följande:
    Tack! :D haha, nä... tankarna är där ändå !

vad ska jag göra nu? är ju helt ny på detta men misstänker att jag ska skriva in mig på MVC hos BM?
    Grattis!
    Ja, du ringer till din MVC där du bor och bokar inskrivning, eller om du vill gå på någon annan så kolla upp, man kan välja vilken man vill, iaf i Stockholm :) 
  • Cazza

Det här låter ju helt sjukt men jag orkar inte vara gravid. Känner mig sjukast någonsin. Kräks sover , skakar, svettas. Kan inte jobba. Känns inte värt det. Jag har två barn som jag inte klarar av att ta hand om nu. Känns som om ngt är fel i mig och jag vill bara få det att sluta.

• Sandra198911

Hallå, jag har nyss hittat hit jag plussade förra veckan , kom som en chock då det inte riktigt var planerat. Men nu blev det så här och jag är riktigt glad för det! Blir mitt första barn, har en bonus son på snart 7år sen snart fyra år tillbaka :) Mitt Bf är 3 oktober om jag lyckats räkna rätt.. Ska bli spännande att följa er allihopa här som delar med sig av sin graviditet :)

• Krupskaja
    Cazza skrev 2014-02-25 20:34:52 följande:
    Det här låter ju helt sjukt men jag orkar inte vara gravid. Känner mig sjukast någonsin. Kräks sover , skakar, svettas. Kan inte jobba. Känns inte värt det. Jag har två barn som jag inte klarar av att ta hand om nu. Känns som om ngt är fel i mig och jag vill bara få det att sluta.
    Det låter jättehemskt! Har du pratat med din mvc? Jag vet inte vad man ska göra, bara att du måste försöka minnas att det kommer att gå över, och att resultatet blir värt det. Men en stor kram till dig!
  • choklaa

Cazza låter som problem med hormonerna som spökar med dina köldkörtlar.
    Be bm att du får lämna prover för TSH tyriodea prover. För just de symptomen i början av graviditeten har man. Har själv erfarenhet av de.

• Majspinglan

Din stackare! :( Gör som dom rekommenderar här ovanför, ta kontakt med mvc och be dom kolla upp dig. Lider med dig! Själv är jag ett totalt vrak på morgonen! Det small till för nån dag sen bara, jag orkar verkligen inte, är så vansinnigt trött, blir snurrig i huvudet, mår illa pga det, så det kommer bli många sena.dagar till jobbet :(
  • Mymmlan

Å stackare. Styrke kram <3
Svar på tråden BF Oktober 2014