• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara
    Cazza skrev 2014-02-25 20:34:52 följande:
    Det här låter ju helt sjukt men jag orkar inte vara gravid. Känner mig sjukast någonsin. Kräks sover , skakar, svettas. Kan inte jobba. Känns inte värt det. Jag har två barn som jag inte klarar av att ta hand om nu. Känns som om ngt är fel i mig och jag vill bara få det att sluta.

Usch din stackare Hjälper inte lergiganen något? Jag blir iof att känna mig sjuk av den med, illamåendet blir bättre men blir skakig och konstig.
  • LillaE87

Hej! Jag fick ett fint plus redan på BIM-4. :) Nu är jag i vecka 5, 4+5. Vårat pyre är beräknat sista Oktober. Vi har försökt över ett och ett halvt år, förstå hur glada vi blev när vi väl fick ett + på stickan? :) ;) Tyvärr har jag åkt på UVI som jag nu behandlas för. Annars mår jag väldigt bra :)

• Jeliqa

Jag hoppar in här jag med. Plussade förra veckan, andra barnet. Vår dotter fyller 2 i mars så hon kommer vara runt 2 år och 7 månader när bebisen kommer. :)

Jag är i vecka 5 (4+5) och har preliminärt bf 30 oktober :)

• Jeliqa
    LillaE87 skrev 2014-02-26 09:01:06 följande:

Hej! Jag fick ett fint plus redan på BIM-4. :) Nu är jag i vecka 5, 4+5. Vårat pyre är beräknat sista Oktober. Vi har försökt över ett och ett halvt år, förstå hur glada vi blev när vi väl fick ett + på stickan? :) ;) Tyvärr har jag åkt på UVI som jag nu behandlas för. Annars mår jag väldigt bra :)

Grattis! Och vad roligt att vi har samma bf-datum :)
  • efe

Har tappat matlusten sen typ en eller två veckor tillbaka. När brukar den komma tillbaka?! 

• SmalltownGirl
    LillaE87 skrev 2014-02-26 09:01:06 följande:

Grattis!! :D jag har också BF sista oktober, är alltså också i vecka 5 (4+5)

Måste fråga, har ni som är i vecka 5 några symtom än? jag har otrolig växtvärk, trött som tusan och mår illa innan måltider.

måste säg... jag var i stan idag och vart inom en baby affär... stod där och smågrät inombords så mycket jag längtar hon frågar mig *när kommer bebisen?* - om 30 + veckor svarade jag då, hon sa - du är inte för tidigt ute om du vill ha den vagnen, för det finns en risk att den utgår och då kommer du bli besviken, och vet ni vad - JAG FÖRHANDSBOKADE EN VAGN.... sinnes!

1000kr handpenning, händer de något så får jag pengarna tillbaka, annars kan jag hämta den, precis när jag vill ! (dock 7 veckors leveranstid - så jag kommer hämta den efter v. 13) så himla underbart.

köpte också min första nalle.. något annat vågar jag inte mig på ännu!

• Irmeline
    efe skrev 2014-02-26 11:59:12 följande:
    Har tappat matlusten sen typ en eller två veckor tillbaka. När brukar den komma tillbaka?! 
    Undrar jag med. Mår illa bara jag tänker på att äta det mesta. Fil går bra, kanske gröt och bröd, samt frukt. Men mat, framförallt kött... blä!

Lite nervös då jag ska iväg på VUL nu, hoppas se en liten därinne....
  • Jeliqa
    XSmalltowngirl skrev 2014-02-26 14:04:29 följande:

Grattis!! :D jag har också BF sista oktober, är alltså också i vecka 5 (4+5)

Måste fråga, har ni som är i vecka 5 några symtom än? jag har otrolig växtvärk, trött som tusan och mår illa innan måltider.

måste säg... jag var i stan idag och vart inom en baby affär... stod där och smågrät inombords så mycket jag längtar hon frågar mig *när kommer bebisen?* - om 30 + veckor svarade jag då, hon sa - du är inte för tidigt ute om du vill ha den vagnen, för det finns en risk att den utgår och då kommer du bli besviken, och vet ni vad - JAG FÖRHANDSBOKADE EN VAGN.... sinnes!

1000kr handpenning, händer de något så får jag pengarna tillbaka, annars kan jag hämta den, precis när jag vill ! (dock 7 veckors leveranstid - så jag kommer hämta den efter v. 13) så himla underbart.

köpte också min första nalle.. något annat vågar jag inte mig på ännu!

Vilken vagn blev det?

Jag har haft symtom i lite mer än en vecka precis som jag hade med dottern. Mår illa på eftermiddagarna, kaffe smakar äckligt, humörsvängningar och så är jag så himla trött.

Kul att vi är fler som är beräknade samma dag. :)
  • SmalltownGirl
    Jeliqa skrev 2014-02-26 14:24:51 följande:
    Vilken vagn blev det?

Jag har haft symtom i lite mer än en vecka precis som jag hade med dottern. Mår illa på eftermiddagarna, kaffe smakar äckligt, humörsvängningar och så är jag så himla trött.
    Kul att vi är fler som är beräknade samma dag. :)
    Det blev faktiskt en Emmaljunga Mondial Duo Combi - White Leatherette - men tveksam om jag inte vill ha en Anthrazit - fast jag är en vit människa - älskar VITT!!  / med tillhörande skötväska och paraply. Dörädd att de ska försvinna sen så jag köpte på mig allt..

- vad tror ni om den vita läder? jag har bara hört gott om den, och tror de kan vara såå fint då på hösten/vintern med en vit vagn i snön, vit sittdel i sommar, ljust och fint! :D eller tror ni de blir svårskött?

de ska ju bara vara att torka av den.

- ja, kaffe vill jag ha hela tiden. Nog för att jag varit rökare och de är VÄLDIGT jobbigt... inget kaffe, ingen rökning, så de påverkar hjärnan än mer!

Svar på tråden BF Oktober 2014