• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan
    XSmalltowngirl skrev 2014-02-28 15:07:33 följande:
    ohfy, tycker det är konstigt att jag inte mår så illa idag.. mest känslig och har smärta i ländryggen och ja, precis som du - denna jävla trötthet. Jag ska ta en nap nu innan mannen kommer hem klockan 5, för sen är de fredag liksom och jag vill inte behöva gå och lägga mig 19.00 ikväll igen. BIG NO! jag är också livrädd för missfall men jag vill inte heller tänka bort att de glada och positiva för de :( då blir jag hjärnakadad på riktigt. men visst, så fort jag känner de lite konstigt i magen eller om jag får någon flytning så direkt in på toaletten för att se så jag inte blött.. så jag är också livrädd!
    Majspinglan skrev 2014-02-28 07:15:35 följande:
    Jag mår lite illa dygnet runt, men överlever, men tröttheten är en mardröm, lägger mig 19.00 på kvällarna :( Tuttarna har växt lite, ömmar fortfarande. Men sen är det lugnt. Illamåendet och tröttheten tillsammans är fruktansvärt :/ Tänker jag på mat bli jag äcklad. Men, det går väl över. Vi har köpt något begagnade bodys, behöver egentligen inte köpa nånting, har ju redan allt. Det enda jag skulle behöva göra är klä om sittdelen, den ser förjävlig ut. Verkar som om jag måste hitta nån som kan sy, för hittar inget nytt tyg till min brio happy 09a.
    vi verkar ha samma symtom, dock släppte mitt illamående idag, men de lär komma ikväll eller nu framåt em när jag blir hungrig. Mår illa om jag inte äter, mår illa om jag äter, mår illa när jag är hungrig och när jag är mätt men inte där mellan... om de finns någon tid där? :d hahaha... finns de några konkreta första symtom på mf eller de bara händer liksom? är så tokrädd och eftersom det är två veckor kvar till kontroll så vill jag ha något som lugnar själen. visst, händer de så händer de för att något är fel... men fan om något är fel... så fort smärtan känns annorlunda blir jag knäpp i skallen.. helt paranoid!

Jag åkte på magknip igår också, plus allt annat, plus en superförkylning, plus en fyraåring som vaknar ett par ggr på natten. Och som vaknar kvart i sex på morgonen :( Gud, känns fruktansvärt, vill typ inte det här nå mer. För tillfället känns det som att jag inte skulle bli ledsen över ett missfall, för då slipper jag ju må dåligt, men bara för det så blir det inte så:p Jag känner mig hyfsat värdelös.just nu som inte fixar nånting, är helt jävla slut på :( Hah, ja, om du nån gång inte känner dig illamående så måste det finnas en tid mellan allt det där, vad den nu kan heta :p Va inte rädd för missfall, det är så dumt att oroa sig :( Va glad att du slipper må dåligt istället :) Men tar oron över så ta kontakt med BM, om det nu skulle hjälpa.
  • Majspinglan

XSmalltowngirl: Det är nog väldigt olika angående missfall... Vissa känner mycket andra mindre eller inget alls. Har du smärtor nu?

• SmalltownGirl
    Majspinglan skrev 2014-03-01 08:11:52 följande:

Jag åkte på magknip igår också, plus allt annat, plus en superförkylning, plus en fyraåring som vaknar ett par ggr på natten. Och som vaknar kvart i sex på morgonen :( Gud, känns fruktansvärt, vill typ inte det här nå mer. För tillfället känns det som att jag inte skulle bli ledsen över ett missfall, för då slipper jag ju må dåligt, men bara för det så blir det inte så:p Jag känner mig hyfsat värdelös.just nu som inte fixar nånting, är helt jävla slut på :( Hah, ja, om du nån gång inte känner dig illamående så måste det finnas en tid mellan allt det där, vad den nu kan heta :p Va inte rädd för missfall, det är så dumt att oroa sig :( Va glad att du slipper må dåligt istället :) Men tar oron över så ta kontakt med BM, om det nu skulle hjälpa.
    ja, jag har också känt magknip. typ som luftfickor som gör ont ovan naveln men det är nog inte konstigt när tarmarna arbetat så hårt för att komma till rätta nu. Ja, jag ska träffa henne nästa vecka.. Kan jag inte behärska mig tills dess så är de fan illa. Tänker för mycket för stort och för länge.
    Majspinglan skrev 2014-03-01 08:18:52 följande:
    XSmalltowngirl: Det är nog väldigt olika angående missfall... Vissa känner mycket andra mindre eller inget alls. Har du smärtor nu?
    Jag känner inga smärtor alls idag, bara den vanliga underbara växtvärken igen :D underbar känsla. Ländryggen/ryggen är påfrestad och öm men eftersom jag brukar få ont i den vid mens, vid ägglossning, vid väderomslag och jag har fibromyalgi - så är jättekänslig mot just skelett och ledsmärta. Tror även de kan förvärras när hormonerna spelar spratt i kroppen på en. Men absolut inga krampor i magen, inget blod. lite genomskinliga lätt vita flytningar men inga konstiga tecken alls. mår inte illa heller. än :D - de kommer sen...

• Majspinglan

XSmalltowngirl: Då låter ju allt precis som det ska:) Oroa dig inte längre, låter inte alls som du har orsak till oro :) Jag ligger och försöker somna om här, går inge vidare. Är alldeles mosig i huvudet, känner mig nästan deprimerad :( Mår halv illa också såklart. Fan... Det finns dom som har det värre, men tyvärr tröstar inte det :( Gruvar mig för allt, för att kliva upp, göra saker, jobba.. Hoppas faan det blir bättre snart!!

• ElinSthlm86

Är det bara jag som har svårt att sova? :) jag vaknar flera ggr per natt och ligger och vrider mig, eller får för mig att jag är kissnödig fast det bara kommer någon droppe eller två. Jag går även upp tidigare på morgonen. Annars har jag de vanliga symptomen. Molvärk, illamående och ryggont. Dock har jag ett fysiskt tungt jobb så det kanske är det som gör att ryggen känns ömmare? Är det någon annan här med ett väldigt fysiskt jobb med tunga lyft? Jag är i v 6 (5+3) och jag börjar redan känna att det är jobbigt. :/

• SC11

Elinsthlm86 Jag har också ett fysiskt tungt jobb, och mkt stress. Jobbar som uska på en medakutvårdsavdelning. Så det är en blandning av multisjuka äldre+akutvård. Höromdagen svimmade jag på jobbet så då sjukskrev jag mig och har vart hemma i npgra dagar nu. Har en treåring som fått vara å dagis när sambon jobbat för jag har sooovit i två dagar! Sov 5 tinmar på dagen och somnade ändå nio på lvällen. Känns helt sjukt.. Någon mer som haft färgade flytningar? Fick panik i förrgår när jag upptäckte brunt på pappret när jag torkade mig...Blev supernojig för jag har haft ett Ma tidigare som visade sig som en brun flytning... ringde både mvc och privat gynekolog men båda sa att det var heeeeelt normalt och inge att oroa sig för. Fick inget vul.. Inbillade mig att alla symtom försvann och var superdeppig.. Men den bruna flytningen var en gång och igår kväll kom symtomen tillbaka med dunder å brak! Nästan skönt att vara illamående idag ..

• ElinSthlm86
    SC11 skrev 2014-03-01 09:21:42 följande:
    Elinsthlm86 Jag har också ett fysiskt tungt jobb, och mkt stress. Jobbar som uska på en medakutvårdsavdelning. Så det är en blandning av multisjuka äldre+akutvård. Höromdagen svimmade jag på jobbet så då sjukskrev jag mig och har vart hemma i npgra dagar nu. Har en treåring som fått vara å dagis när sambon jobbat för jag har sooovit i två dagar! Sov 5 tinmar på dagen och somnade ändå nio på lvällen. Känns helt sjukt.. Någon mer som haft färgade flytningar? Fick panik i förrgår när jag upptäckte brunt på pappret när jag torkade mig...Blev supernojig för jag har haft ett Ma tidigare som visade sig som en brun flytning... ringde både mvc och privat gynekolog men båda sa att det var heeeeelt normalt och inge att oroa sig för. Fick inget vul.. Inbillade mig att alla symtom försvann och var superdeppig.. Men den bruna flytningen var en gång och igår kväll kom symtomen tillbaka med dunder å brak! Nästan skönt att vara illamående idag ..

Ajdå :/ ja jag har känt att jag också har blivit svimfärdig men det har aldrig gått så långt att jag har svimmat :/ hur länge blev du sjukskriven? I vilken vecka är du? I min förra graviditet slutade det tyvärr i missfall v 8-9 och jag blödde under 4 veckor. Den här gången har jag inte haft några blödningar alls, men varje gång man går på toaletten så är man nervös över att se blod på pappret. Så jag hoppas att det inte är ett Missfall på g hos dig. Dock har jag hört att det är VÄLDIGT vanligt att man blöder lite i början av graviditeten, jag håller tummarna för dig :)
  • ElinSthlm86
    mammasusan skrev 2014-03-01 09:27:27 följande:
    Elinsthlm86: jag sover också dåligt vaknar jag tar det lång tid att somna om...

Men är du fortfarande trött men kan inte somna om? Jag går omkring och vankar tills kroppen inte orkar mer.. är ändå väldigt trött, men det går inte att somna...frustrerande :)
  • Singoalla78
    LillaE87 skrev 2014-02-28 19:19:03 följande:
    Gbs? Vad är det? :)
    Gbs är en bakterie i urinen som man ska behandlas emot under förlossningen, var 3dje kvinna som är gravid utvecklar en större bakterie av detta, Det är oerhört viktigt att behandlas med antibiotika under förlossningen för att undvika hjärnskador/hjärnblödningar hos bebis. Vi fick ligga kvar på observation i 3 dagar pga detta.

Ngn mer som ska ha sen avnavling? Jag begärde det med min lille son å kommer begära det igen :)
    kalleankan skrev 2014-02-28 21:44:01 följande:
    Ok ska be att få kolla det senare också då.. misstänker att det var en av anledningarna att jag höll på att föda för tidigt med första..
    Ja det kan sätta igång förvärkar åxå...:(
Svar på tråden BF Oktober 2014