• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • choklaa

Swalin : oh så underbart med att fä se liten.

Mellan mina kommer de oxå vara 16 månader

• Majspinglan
    LillaE87 skrev 2014-02-27 21:27:36 följande:
    XSMALLTOWNGIRL: Åh vad roligt att vi är i samma vecka! :) Mina symptom går lite upp och ner, mår illa mest på kvällarna och nätterna.. Ömma bröst, ökade flytningar och värk i magen (växtvärk). Idag är det ganska lugnt, har dock jobbat som en tok så hinner knappt känna efter :P Börjar nog bli väldigt trött också, vill sova NU! Klockan är ju inte ens mycket? :) Vad känner ni andra? Jag har inte köpt någonting och kommer inte göra förens i sommar.. Livrädd för mf. :( :(

Jag mår lite illa dygnet runt, men överlever, men tröttheten är en mardröm, lägger mig 19.00 på kvällarna :( Tuttarna har växt lite, ömmar fortfarande. Men sen är det lugnt. Illamåendet och tröttheten tillsammans är fruktansvärt :/ Tänker jag på mat bli jag äcklad. Men, det går väl över. Vi har köpt något begagnade bodys, behöver egentligen inte köpa nånting, har ju redan allt. Det enda jag skulle behöva göra är klä om sittdelen, den ser förjävlig ut. Verkar som om jag måste hitta nån som kan sy, för hittar inget nytt tyg till min brio happy 09a.
  • Elycka

Hej! Hoppas kunna hänga på er i den här tråden då jag i måndags insåg att jag är gravid med "tvåan". Har inte märkt av ett enda gravidsymptom förrän nu senaste dagarna när illamåendet slagit ner som en bomb! Hoppas det ger med sig efter v12 som sist. Bf 24 eller 25 okt

• tasirvio
    Elycka skrev 2014-02-28 08:34:36 följande:
    Hej! Hoppas kunna hänga på er i den här tråden då jag i måndags insåg att jag är gravid med "tvåan". Har inte märkt av ett enda gravidsymptom förrän nu senaste dagarna när illamåendet slagit ner som en bomb! Hoppas det ger med sig efter v12 som sist. Bf 24 eller 25 okt
    Grattis och välkommen :)
  • Millamy

Plussade i måndags den 17/2:) Är min andra graviditet då min första slutade i ma i maj 2013. Nu håller vi tummarna för att allt går vägen denna gång. Har bf den 25 okt i går in i vecka 7 på lördag!

• Millamy
    Yarrow skrev 2014-02-13 08:23:56 följande:
    Sådär, nu skapade jag en grupp på fejjan för oss med bf i oktober. Den är än så länge hemlig eftersom de flesta av oss inte gått ut med våra graviditeter än. Skicka ett om till mig med din mail så skickar jag en inbjudan till gruppen :)

Ja skulle gärna vilja va med i gruppen OM den fortfarande e hemlig?
  • Miiinken
    Millamy skrev 2014-02-28 14:50:28 följande:
    Ja skulle gärna vilja va med i gruppen OM den fortfarande e hemlig?

Jag vill gärna också vara med :)
  • SmalltownGirl

jag vill gärna också vara med men om jag går med står de inte "*** har gått med i gruppen BF oktober" då? då ser alla de ändå väl ? eller är jag fel på det? :D

• SmalltownGirl
    LillaE87 skrev 2014-02-27 21:27:36 följande:
    XSMALLTOWNGIRL: Åh vad roligt att vi är i samma vecka! :) Mina symptom går lite upp och ner, mår illa mest på kvällarna och nätterna.. Ömma bröst, ökade flytningar och värk i magen (växtvärk). Idag är det ganska lugnt, har dock jobbat som en tok så hinner knappt känna efter :P Börjar nog bli väldigt trött också, vill sova NU! Klockan är ju inte ens mycket? :) Vad känner ni andra? Jag har inte köpt någonting och kommer inte göra förens i sommar.. Livrädd för mf. :( :(
    ohfy, tycker det är konstigt att jag inte mår så illa idag.. mest känslig och har smärta i ländryggen och ja, precis som du - denna jävla trötthet. Jag ska ta en nap nu innan mannen kommer hem klockan 5, för sen är de fredag liksom och jag vill inte behöva gå och lägga mig 19.00 ikväll igen. BIG NO!

jag är också livrädd för missfall men jag vill inte heller tänka bort att de glada och positiva för de :( då blir jag hjärnakadad på riktigt. men visst, så fort jag känner de lite konstigt i magen eller om jag får någon flytning så direkt in på toaletten för att se så jag inte blött.. så jag är också livrädd!
    Majspinglan skrev 2014-02-28 07:15:35 följande:

Jag mår lite illa dygnet runt, men överlever, men tröttheten är en mardröm, lägger mig 19.00 på kvällarna :( Tuttarna har växt lite, ömmar fortfarande. Men sen är det lugnt. Illamåendet och tröttheten tillsammans är fruktansvärt :/ Tänker jag på mat bli jag äcklad. Men, det går väl över. Vi har köpt något begagnade bodys, behöver egentligen inte köpa nånting, har ju redan allt. Det enda jag skulle behöva göra är klä om sittdelen, den ser förjävlig ut. Verkar som om jag måste hitta nån som kan sy, för hittar inget nytt tyg till min brio happy 09a.
    vi verkar ha samma symtom, dock släppte mitt illamående idag, men de lär komma ikväll eller nu framåt em när jag blir hungrig. Mår illa om jag inte äter, mår illa om jag äter, mår illa när jag är hungrig och när jag är mätt men inte där mellan... om de finns någon tid där? :d hahaha...

finns de några konkreta första symtom på mf eller de bara händer liksom? är så tokrädd och eftersom det är två veckor kvar till kontroll så vill jag ha något som lugnar själen. visst, händer de så händer de för att något är fel... men fan om något är fel... så fort smärtan känns annorlunda blir jag knäpp i skallen.. helt paranoid!

• SmalltownGirl
    Miiinken skrev 2014-02-28 14:58:56 följande:

Jag vill gärna också vara med :)
    jag vill också vara med i gruppen om den är hemlig och folk inte kan se att man är med i den..
Svar på tråden BF Oktober 2014