• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • joma2
    Irmeline skrev 2014-02-26 14:04:54 följande:
    Undrar jag med. Mår illa bara jag tänker på att äta det mesta. Fil går bra, kanske gröt och bröd, samt frukt. Men mat, framförallt kött... blä!

Lite nervös då jag ska iväg på VUL nu, hoppas se en liten därinne....
    Jag är troligen i v.10 men mår fortfarande illa/dålig aptit. Det som fungerar är också för mig yoghurt, mackor, gröt - "lätta" saker. Varm mat och kött är BIG NO NO!!

Hur gick det på VUL???Skrattande
  • joma2
    Tingelling skrev 2014-02-26 14:16:01 följande:
    Kul :) Jag var och kikade vagn i dag :) 9+1 
    Åh va roligt!!
    Jag har mest kikat lite på blocket ;) Men det är ju en uppsjö av modeller och priser... Vad har du/ni kikat på?
  • joma2

Imorgon är det dags för inskrivning/informationssamtal :) Jag ser så mycket fram emot det så jag spricker!!! Kanske det sjunker in mer då att det är "på riktigt" :)  Men jag är lite besviken på att vi inte får någon VUL i vårt landsting... :(  Men jag får prata med dem imorgon och fjeska,tjata och be för ett hahaha

Hoppas ni mår bra där ute :) Jag tror jag stupar av trötthet på dagarna, vill bara somna stående! Dock något bättre på kvällarna.

Någon som märker en liten mage än? {#emotions_dlg.flower}

• mammasusan

Har också vul imorgon 10:15 v 6+1...så orolig för att bara få se en tjock slemhinna som alla andra ggr. Då har jag förvisso blödigt så jag fått kolla, nu har jag inte gjort det alls (ännu)...måste dock åka själv med barnen (7,5 & 4,10) som sällskap då maken jobbar. 32 mil enkel resa...så jag har klockan på 4:30 imorgon...

• Irmeline
    mammasusan skrev 2014-02-26 20:42:43 följande:

Har också vul imorgon 10:15 v 6+1...så orolig för att bara få se en tjock slemhinna som alla andra ggr. Då har jag förvisso blödigt så jag fått kolla, nu har jag inte gjort det alls (ännu)...måste dock åka själv med barnen (7,5 & 4,10) som sällskap då maken jobbar. 32 mil enkel resa...så jag har klockan på 4:30 imorgon...

Wow vilken resa! Verkligen lycka till nu!!
  • mammasusan
    Irmeline skrev 2014-02-26 20:47:20 följande:
    Wow vilken resa! Verkligen lycka till nu!!
    Tack det behövs!!
  • kalleankan
    mammasusan skrev 2014-02-26 20:42:43 följande:

Oj, fy vilken tidig start.. Hoppas det går bra så du får resan värd :)
  • kalleankan

Har haft så mycket småblödningar nu och har redan sjuk foglossning så vill verkligen veta nuuu om det lever någon där inne :O

Var i stockholm kan jag fixa ett privat ultraljud med kort varsel? Helst som ingår i högkostnadsskyddet.. Någon som vet?:)

• Jempan85
    kalleankan skrev 2014-02-26 23:23:22 följande:

Har haft så mycket småblödningar nu och har redan sjuk foglossning så vill verkligen veta nuuu om det lever någon där inne :O

Var i stockholm kan jag fixa ett privat ultraljud med kort varsel? Helst som ingår i högkostnadsskyddet.. Någon som vet?:)

Jag gjorde ett på Octaviaklininen, mittemot Södersjukhuset! :)
Svar på tråden BF Oktober 2014