• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • SmalltownGirl

Alltså, en fråga;

jag är 168 cm lång och väger vanligtvis 52 kilo, är VÄLDIGT liten och smal. Jag brukar bli svullen om magen när jag inte bajsat ordentligt, japp.. precis så! - men då blir jag svullen kring urinblåsan, lååångt ner alltså. Nu, är jag svullen under naveln och misstänker att min bebismage är påväg? är de ens möjligt. Är i vecka 5.

jag har aldrig mage annars och är väldigt tränad, men jag har också haft vad jag tror är växvärk dagar och nätter i över en vecka nu och de är tröttsamt och jag som ofta går i höga jeans har fått byta ut dessa mot leggings, för jag kan inte knäppa. de bara trycker och skaver.

är detta normalt i vecka 5? eller har det också med livmoderns placering att göra? fram, bak? osv...

tycker de känns tidigt och hon i babyaffären sa att de dröjer inte många veckor innan jag får riktig mage...

detta på bilden är troligt mycket put jämfört med hur jag annars ser ut...

• SysterAnna
    XSmalltowngirl skrev 2014-02-27 14:54:58 följande:

Alltså, en fråga;

jag är 168 cm lång och väger vanligtvis 52 kilo, är VÄLDIGT liten och smal. Jag brukar bli svullen om magen när jag inte bajsat ordentligt, japp.. precis så! - men då blir jag svullen kring urinblåsan, lååångt ner alltså. Nu, är jag svullen under naveln och misstänker att min bebismage är påväg? är de ens möjligt. Är i vecka 5.

jag har aldrig mage annars och är väldigt tränad, men jag har också haft vad jag tror är växvärk dagar och nätter i över en vecka nu och de är tröttsamt och jag som ofta går i höga jeans har fått byta ut dessa mot leggings, för jag kan inte knäppa. de bara trycker och skaver.

är detta normalt i vecka 5? eller har det också med livmoderns placering att göra? fram, bak? osv...

tycker de känns tidigt och hon i babyaffären sa att de dröjer inte många veckor innan jag får riktig mage...

detta på bilden är troligt mycket put jämfört med hur jag annars ser ut...

Tarmarna blir väldigt svullna i början vilket kan ge rund och svullen mage om jag förstått det rätt. När du inte bajsat på ett tag så ligger ju innehållet långt ner och förmodligen därför du blir stor långt ner. Nu är ju hela tarmpaketet svullet och det sträcker sig runt i hela buken. 
  • Emmaalill

Hej tjejer. Känns lite taskigt och egoistiskt att skriva detta här, men vet inte vart jag annars ska vända mig och försöker tänka att hoppet inte är ute än. Sov middag och gick på toaletten när jag vaknade, och vad såg jag? Blod :( har panik och bara gråter och gråter. Det var typ oranget och lite slemmigt, inga klumpar. Har inte ont heller men funderar på vad sjutton jag ska göra?! Förra gången åkte jag in men pratade med en sjuksköterska i fem minuter och vände.dom vägrade undersöka då det var för tidigt (var i vecka 7 då, är i vecka 6 nu). Panik panik panik

• Miiinken

Hallå alla! Jag är ny gravid ( 5+4 ) och längtar så grymt mkt!! Ha räknat ut att den ska titta fram den 25e oktober! Och det är mitt första barn. Ha varit gravid två ggr innan, en gång missfall och en gång abort! Men nu är jag säker på jag vill behålla ungen.

Ha inte känt några större symptom mer än att brösten är sjukligt ömma xD Någon mer som ska ha barn runt den 25e? :) Kanske i närheten av Växjö, Kalmar? Jag är 22 i år.

• kalleankan
    Knytet skrev 2014-02-27 13:30:23 följande:

Hej tjejer, har inte skrivit på ett tag, o jisses vad det händer mkt i tråden.

En liten uppdatering från mig. Jag har haft blodblandade flytningar (gammalt blod typ beige bruna) varje dag nu i över fura veckor. I v 6+6 fick jag en riklig färsk blödning. Som en stråle ner i toan. Åkte in akut och fick göra VUL. Blödningen avtog snabbt o dom såg att jag blödde lite från livmodertappen. Det förska var troligtvis ett brustet kärl. Man såg hinnsäck och gulesäck, inget hjärta, inget foster. Har också samlat vätska i buken pga överstimulering så ser därför ut o va i femte mån. Läkaren sa varken bu eller bä. Återbesök, 3 mars.
    Spenderade tio dagar med att googla om vul utan pulsation i v 7 för att få lite hopp. Känner mig gravid, mår illa, är svullen, kan inte äta o har molvärk.
    Hade ett UL bokat sen tidigare på en suverän privat klinik med bra utrustning o proffsig personal så jag gick dit igår, skitnervös. Hon gjorde ett UL via buken o såg direkt ett litet foster med stark pulsation som mätte exakt vad den skulle. Kan inte beskriva känslan när jag låg där och tårarna formligen sprutade.
    Vecka 8+3 idag. Inget mer blod, men fortfarande färgade flytningar som jag nog får dras med ett tag till. Ska fortsätta med progesteron ett par veckor till enligt min klinik.
    Nästa delmål, Blodprov o UL inför KUB 12 Mars, inskriving mvc 14 Mars.

Hur går det för er andra ? Hoppas ni har en lugnare resa än mig smile1.gif

Måste ha vart en dålig apparat dom använde vid första ggn? Skönt att allt var fint vid Ul :)

Jag fick vul idag äntligen efter mycket småblödningar, såg ett fint hjärta men jag borde som minst vara 7+2, enl sm 8+2, men fostret var 6+3 sa hon.. Men ett hjärta fanns så :)
  • MissLis
    XSmalltowngirl skrev 2014-02-26 14:32:54 följande:
    Det blev faktiskt en Emmaljunga Mondial Duo Combi - White Leatherette - men tveksam om jag inte vill ha en Anthrazit - fast jag är en vit människa - älskar VITT!!  / med tillhörande skötväska och paraply. Dörädd att de ska försvinna sen så jag köpte på mig allt.. - vad tror ni om den vita läder? jag har bara hört gott om den, och tror de kan vara såå fint då på hösten/vintern med en vit vagn i snön, vit sittdel i sommar, ljust och fint! :D eller tror ni de blir svårskött? de ska ju bara vara att torka av den. - ja, kaffe vill jag ha hela tiden. Nog för att jag varit rökare och de är VÄLDIGT jobbigt... inget kaffe, ingen rökning, så de påverkar hjärnan än mer!

Hade vitt läder på min Emmaljunga citykorg förra gången = helt underbar!! Och som du säger, det är bara att torka av ev fläckar
  • kalleankan
    Emmaalill skrev 2014-02-27 15:23:17 följande:
    Hej tjejer. Känns lite taskigt och egoistiskt att skriva detta här, men vet inte vart jag annars ska vända mig och försöker tänka att hoppet inte är ute än. Sov middag och gick på toaletten när jag vaknade, och vad såg jag? Blod :( har panik och bara gråter och gråter. Det var typ oranget och lite slemmigt, inga klumpar. Har inte ont heller men funderar på vad sjutton jag ska göra?! Förra gången åkte jag in men pratade med en sjuksköterska i fem minuter och vände.dom vägrade undersöka då det var för tidigt (var i vecka 7 då, är i vecka 6 nu). Panik panik panik
    Ja det är väl så att de flesta vill vänta till vecka 8 innan.. Jobbigt för dig :/ Det behöver inte vara någon fara.. ring runt lite o se om du kan få en tid?
  • Knytet

Kalleankan, ja det var nog taskig utrustning, mkt oro i onödan, hmmm

Emmalill, det är säkert ingen fara. Kan vara lite rester som behövde ut. Mitt råd är att avvakta och sålänge det inte kommer rent blod vänta med vul så du slipper oron som jag gick igenom. Jag har haft blidiga flytningar sen dag 1 o det i alla mina nu fyra grav.

Svar på tråden BF Oktober 2014