mamma 85 skrev 2014-02-27 19:50:23 följande:
Jag har ett barn som är fött i oktober 2012 och jag har en jättefin, varm åkpåse från bozz med lammskinn inuti. Den var lite otymplig när han var liten och låg i liggdelen dessutom fick han hår i ansiktet, men denna vinter och även förra året i mars och april var den guld värd eftersom barnet inte behöver särskilt mycket kläder under. Jag fick rätt ont i ryggen om jag gick långa sträckor de första månaderna så det blev inte så långa promenader och när jag gick kortare sträckor virade jag in honom i en filt, men när barnet blir lite större är ju en åkpåse bra.
Men jag tror du kan vänta och se kanske. Beror ju på vart du bor och hur mycket du tänkt vara ute också.
jag är ju en riktig promenadmänniska, älskar att gå så misstänker att jag lär vara ute en del. För då blir det att jag köper Emmaljungas egna åkpåse 0-3år i white leatherette som passar till vagnen. Men de låter ju rimligt. dock har emmaljungas också hår men tror inte de är så långa.
SysterAnna skrev 2014-02-27 19:45:24 följande:
Vi kommer köra på samma som sist (februaribebis): Fårfäll i botten, en stickad overall och sen ett täcke. Sedan "locket" till liggdelen ytterst, fungerade jättebra.
Ja, de låter bra, alltså går det att göra på olika sätt även utan påse. känns rätt skönt. vi bor i skåne, och vintrarna här dem senaste åren har ju varit rätt hårda ( inte iår) men kallt och blåsigt så man vill ju va säker på att de håller rätt temperatur i vagnen.
tack för tipsen! :D jag köper en åkpåse iallafall... haha