• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Knytet

Irmeline, råkade ju ut för liknande på exakt samma dag förra grav så jag ville verkligen invänta mitt inbokade vul. Men när den kraftiga blödningen kom blev jag för orolig. Såg ju sonens hjärta i v 5+3, fast det var på ks i stockholm, nu var vi på Sahlis i götet. Jag hatar verkligen det sjukhuset sen de felbehandlade min pappa vilket ledde till hans död

• SmalltownGirl
    MissLis skrev 2014-02-27 17:39:29 följande:

Hade vitt läder på min Emmaljunga citykorg förra gången = helt underbar!! Och som du säger, det är bara att torka av ev fläckar

TACK :D jag har bokat den nu iallafall med alla tillbehör som kan tänkas behövas :D

Ni som har barn sedan tidigare; Åkpåse? jag kommer om allt går som planerat få barn siste oktober. Liggdelen är stor och rymlig. Men vad anser ni om åkpåse i liggdelen? är de nödvädigt på vintern? - såg idag en overallpåse från Newbie på kapphal och hade likväl kunnat tänka mig en sådan. Eller behöver man en jättepälsad åkpåse under vintern? jag vet inte... jag vet inte mycket om detta med kläder på barn, vill ju inte dem ska frysa men absolut inte svettas ihjäl.

• SysterAnna
    XSmalltowngirl skrev 2014-02-27 19:27:01 följande:

TACK :D jag har bokat den nu iallafall med alla tillbehör som kan tänkas behövas :D

Ni som har barn sedan tidigare; Åkpåse? jag kommer om allt går som planerat få barn siste oktober. Liggdelen är stor och rymlig. Men vad anser ni om åkpåse i liggdelen? är de nödvädigt på vintern? - såg idag en overallpåse från Newbie på kapphal och hade likväl kunnat tänka mig en sådan. Eller behöver man en jättepälsad åkpåse under vintern? jag vet inte... jag vet inte mycket om detta med kläder på barn, vill ju inte dem ska frysa men absolut inte svettas ihjäl.

Vi kommer köra på samma som sist (februaribebis): Fårfäll i botten, en stickad overall och sen ett täcke. Sedan "locket" till liggdelen ytterst, fungerade jättebra. 
  • mamma 85
    XSmalltowngirl skrev 2014-02-27 19:27:01 följande:

Jag har ett barn som är fött i oktober 2012 och jag har en jättefin, varm åkpåse från bozz med lammskinn inuti. Den var lite otymplig när han var liten och låg i liggdelen dessutom fick han hår i ansiktet, men denna vinter och även förra året i mars och april var den guld värd eftersom barnet inte behöver särskilt mycket kläder under. Jag fick rätt ont i ryggen om jag gick långa sträckor de första månaderna så det blev inte så långa promenader och när jag gick kortare sträckor virade jag in honom i en filt, men när barnet blir lite större är ju en åkpåse bra.

Men jag tror du kan vänta och se kanske. Beror ju på vart du bor och hur mycket du tänkt vara ute också.
  • SmalltownGirl
    mamma 85 skrev 2014-02-27 19:50:23 följande:
    Jag har ett barn som är fött i oktober 2012 och jag har en jättefin, varm åkpåse från bozz med lammskinn inuti. Den var lite otymplig när han var liten och låg i liggdelen dessutom fick han hår i ansiktet, men denna vinter och även förra året i mars och april var den guld värd eftersom barnet inte behöver särskilt mycket kläder under. Jag fick rätt ont i ryggen om jag gick långa sträckor de första månaderna så det blev inte så långa promenader och när jag gick kortare sträckor virade jag in honom i en filt, men när barnet blir lite större är ju en åkpåse bra.

Men jag tror du kan vänta och se kanske. Beror ju på vart du bor och hur mycket du tänkt vara ute också.
    jag är ju en riktig promenadmänniska, älskar att gå så misstänker att jag lär vara ute en del. För då blir det att jag köper Emmaljungas egna åkpåse 0-3år i white leatherette som passar till vagnen. Men de låter ju rimligt. dock har emmaljungas också hår men tror inte de är så långa.
    SysterAnna skrev 2014-02-27 19:45:24 följande:
    Vi kommer köra på samma som sist (februaribebis): Fårfäll i botten, en stickad overall och sen ett täcke. Sedan "locket" till liggdelen ytterst, fungerade jättebra. 

Ja, de låter bra, alltså går det att göra på olika sätt även utan påse. känns rätt skönt. vi bor i skåne, och vintrarna här dem senaste åren har ju varit rätt hårda ( inte iår) men kallt och blåsigt så man vill ju va säker på att de håller rätt temperatur i vagnen.

tack för tipsen! :D jag köper en åkpåse iallafall... haha

• Tamara

Har ett oktoberbarn sen innan (född sista okt) tyvärr var det riktig vargavinter då (2012) med massa snö och kyla så det blev inte alls så mycket promenader första månaderna. Har en Emmaljunga och även en Emmaljunga åkpåse, visserligen allround modellen men jag avskyr den. Köpte en annan åkpåse i höstas som passar mycket bättre i sittdelen.

• LillaE87

XSMALLTOWNGIRL: Åh vad roligt att vi är i samma vecka! :) Mina symptom går lite upp och ner, mår illa mest på kvällarna och nätterna.. Ömma bröst, ökade flytningar och värk i magen (växtvärk). Idag är det ganska lugnt, har dock jobbat som en tok så hinner knappt känna efter :P Börjar nog bli väldigt trött också, vill sova NU! Klockan är ju inte ens mycket? :) Vad känner ni andra? Jag har inte köpt någonting och kommer inte göra förens i sommar.. Livrädd för mf. :( :(

• Mymmlan
    XSmalltowngirl skrev 2014-02-27 14:29:04 följande:
    vilken vecka är du i? :)
    V 10 idag. 9+0 alltså. Andra barnet så jag trodde det skulle bli gravidmage snabbare, det verkar ju vara så för många. Men jag har mindre mage nu än med förra men är å andra sidan 10 kg lättare från start och det gör väl kanske lite skillnad också. Men idag känns det inte så...
  • Mymmlan

Emmaalill: å, delar din oro! Fy vad jobbigt. Hoppas du får tid att kolla och kom ihåg att det kan vara lugnt trots att du blött. Vissa blöder ju hela graviditeten men bebis är fine.

Xsmalltowngirl, ja tyckte åkpåse var smidigt när min son somnade i vagnen om jag inte ville låta honom sova ute för då kunde man plocka upp hela paketet liksom utan att han vaknade och sedan bara öppna försiktigt när man kom in. Annars var påse överflödigt tyckte jag.

• swallin

Vul idag som visade en liten krabat med pickande hjärta :) vecka 8+4 så den 5 oktober är det beräknat :) blir isåf nästan exakt 16 månader mellan barnen.

Svar på tråden BF Oktober 2014