Hej tjejer, har inte skrivit på ett tag, o jisses vad det händer mkt i tråden.
En liten uppdatering från mig. Jag har haft blodblandade flytningar (gammalt blod typ beige bruna) varje dag nu i över fura veckor. I v 6+6 fick jag en riklig färsk blödning. Som en stråle ner i toan. Åkte in akut och fick göra VUL. Blödningen avtog snabbt o dom såg att jag blödde lite från livmodertappen. Det förska var troligtvis ett brustet kärl. Man såg hinnsäck och gulesäck, inget hjärta, inget foster. Har också samlat vätska i buken pga överstimulering så ser därför ut o va i femte mån. Läkaren sa varken bu eller bä. Återbesök, 3 mars.
Spenderade tio dagar med att googla om vul utan pulsation i v 7 för att få lite hopp. Känner mig gravid, mår illa, är svullen, kan inte äta o har molvärk.
Hade ett UL bokat sen tidigare på en suverän privat klinik med bra utrustning o proffsig personal så jag gick dit igår, skitnervös. Hon gjorde ett UL via buken o såg direkt ett litet foster med stark pulsation som mätte exakt vad den skulle. Kan inte beskriva känslan när jag låg där och tårarna formligen sprutade.
Vecka 8+3 idag. Inget mer blod, men fortfarande färgade flytningar som jag nog får dras med ett tag till. Ska fortsätta med progesteron ett par veckor till enligt min klinik.
Nästa delmål, Blodprov o UL inför KUB 12 Mars, inskriving mvc 14 Mars.
Hur går det för er andra ? Hoppas ni har en lugnare resa än mig