• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Emmaalill

Hej tjejr! Hoppar in här om det går för sig? :)

Plussade i Onsdags på BIM+4, är överlycklig och livrädd på en och samma gång då jag fick ett missfall i December (var då i vecka 7) och nu ororar jag mig för att det inte kommer gå vägen denna gången heller, tänkte först inte skriva i en sådan här tråd alls pga min rädsla vilket kanske är lite fånigt egentligen, men jag lade helt enkelt dom känslorna åt sidan då jag känner att jag måste tillåta mig att vara glad och njuta av det lilla livet som växer i mig.

Jag är dock fortfarande lite i chock, fick ju som sagt missfall i December och har endast haft en mens emellan, trodde inte ens jag hade fått tillbaka min ägglossning då jag alltid brukar märka av den på ett eller annat sätt men det gjorde jag inte denna månaden, stickorna visade dessutom negativt på BIM och hade inte sambon tyckt att jag "betedde mig som om jag vore gravid" och föreslagit att jag skulle ta ett digitalt test i Onsdags så hade jag varit ovetandes! Med tanke på att jag inte kände av min ägglossning och dessutom kissade negativt på dom billiga stickorna (idag har det dock visat svagt plus på dom) så funderar jag ju på detta om det verkligen stämmer att jag är i vecka 6 (5+2)? Visserligen så plussade jag svagt sist med och har svårt att tro att jag skulle ha plussat över huvud taget om det är så att det är tidigare än vad jag i mitt huvud får det till? Krångligt det där!

För övrigt så njuter jag av dom få symptom jag har, ser det som mitt lilla "bevis" även om det kanske inte är så jättemysigt med ömma spända bröst och illamående, gråter dessutom av helt bisarra orsaker och är lite bitter ;) Men men!

Ser nu att jag knåpat ihop en halv novell så nog dags att sluta skriva för denna gången och försöka sova, GRATTIS på er alla! Nu hoppas jag på att få följa med er hela vägen tills Oktober :)

Och visst ja, OM uträkningarna nu stämmer så är jag beräknad 27 Oktober :)

• Ja82

Är det nån mer än jag som har en sprängande huvudvärk? Jag brukar inte ha huvudvärk så ofta men nu har jag i två veckor haft en överjävlig huvudvärk. Känns som skallen ska spricka och jag känner mig snurrig och yr emellanåt.

• SmalltownGirl
    Ja82 skrev 2014-02-27 08:15:16 följande:
    Är det nån mer än jag som har en sprängande huvudvärk? Jag brukar inte ha huvudvärk så ofta men nu har jag i två veckor haft en överjävlig huvudvärk. Känns som skallen ska spricka och jag känner mig snurrig och yr emellanåt.
    har också sjuk huvudvärk, de kan komma akut på höger sida från nacken ända ut i ögat. Aldrig haft så tidigare och har kopplat de till spänning över grav. men fan, det är hemskt och jag är väldigt så.... vill inte ta tabletter!! är bara i vecka 5, så har mycket kvar att vänta mig!
  • SysterAnna

Så avundsjuk på er som redan fått göra ul... Vårat är om en vecka och kommer då att vara i 9+5, lite senare än just hoppats men det var den tidigaste tiden de hade. Ska bli skönt att få se så att den mår bra därinne. Känns som att mitt illamående kanske börjar lugna sig något. Kan gå upp ur sängen på morgonen utan att bli illamående iallafall! Men sen väntar lergigan till frukost...

• tjej93
    Ja82 skrev 2014-02-27 08:15:16 följande:

Jag!! Har legat i sänge. Hela helgen, såfort jag reser mig upp och går så känns de som huvet ska sprängas! Är förkyld också så läkaren gissade på bihåleinflammation... Får endast ta vanlig nezeril nässpray och alvedon
  • Ja82

Det är bihåleinflammation här med.. På väg hem nu och blir hemma imorgon med.
    Hostan är iaf bättre så hoppas kunna sova nu.
    Huvudvärken är hemskt och jag måste ta alvedon hela dagarna och det känns inte okej men jag måste. Det tar bort udden av det iaf.
    Krya på er ni som har likadant!

• Knytet

Hej tjejer, har inte skrivit på ett tag, o jisses vad det händer mkt i tråden.

En liten uppdatering från mig. Jag har haft blodblandade flytningar (gammalt blod typ beige bruna) varje dag nu i över fura veckor. I v 6+6 fick jag en riklig färsk blödning. Som en stråle ner i toan. Åkte in akut och fick göra VUL. Blödningen avtog snabbt o dom såg att jag blödde lite från livmodertappen. Det förska var troligtvis ett brustet kärl. Man såg hinnsäck och gulesäck, inget hjärta, inget foster. Har också samlat vätska i buken pga överstimulering så ser därför ut o va i femte mån. Läkaren sa varken bu eller bä. Återbesök, 3 mars.
    Spenderade tio dagar med att googla om vul utan pulsation i v 7 för att få lite hopp. Känner mig gravid, mår illa, är svullen, kan inte äta o har molvärk.
    Hade ett UL bokat sen tidigare på en suverän privat klinik med bra utrustning o proffsig personal så jag gick dit igår, skitnervös. Hon gjorde ett UL via buken o såg direkt ett litet foster med stark pulsation som mätte exakt vad den skulle. Kan inte beskriva känslan när jag låg där och tårarna formligen sprutade.
    Vecka 8+3 idag. Inget mer blod, men fortfarande färgade flytningar som jag nog får dras med ett tag till. Ska fortsätta med progesteron ett par veckor till enligt min klinik.
    Nästa delmål, Blodprov o UL inför KUB 12 Mars, inskriving mvc 14 Mars.

Hur går det för er andra ? Hoppas ni har en lugnare resa än mig

• Irmeline

Knytet: skönt att det gått så bra! Var med om liknande i v 7 förra gången, de såg kanske ett hjärta... Tillbaks vecka 9 och allt såg perfekt ut. Därför bokade jag in v. 9 denna gång också, för att slippa oron. För tidiga vul med dålig apparatur eller oproffsig personal kan snarare ge oro än stilla den.

• Mymmlan

Blä, känner mig bara tjock idag. Inte fin-gravid-mage-tjock utan bara tjock längtar efter en riktig mage.

• SmalltownGirl
    Mymmlan skrev 2014-02-27 14:14:03 följande:
    Blä, känner mig bara tjock idag. Inte fin-gravid-mage-tjock utan bara tjock längtar efter en riktig mage.
    vilken vecka är du i? :)
Svar på tråden BF Oktober 2014