• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mamma 85
    Singoalla78 skrev 2014-03-06 20:36:27 följande:
    ngn mer än jag som börjar oroa mig för allt å inget? Ngn som bumpar in i magen? stress? mm kan allt detta framkalla missfall? V 11+0 på lörd...suck, e det fler med dessa funderingar?
    tror barnet ligger ganska väl inlindat.. Jag oroar mig också mkt nu, men inte så mycket för graviditeten utan för det barn jag har sen innan. Med graviditeten har jag försökt slappna av och tänkt att blir det missfall så blir det, inte så mycket jag kan göra åt den saken, men sist jag var gravid så var jag orolig för missfall genom hela graviditeten även efter v.12! Det är jobbigt med oro.
  • Mirakla
    tusa skrev 2014-03-06 21:10:05 följande:
    Välkomna och sort supergrattis till Er nya, speciellt ni som plussar för första gången, det är bara såå häftigt!!    Jättegrattis till Er alla med lyckade UL!! Kan knappt vänta tills vi åxå får se blinkande hjärtslag. Känns som att dåå kommer jag kunna slappna av och tro på detta.. Nästa torsdag, 13/3 kl.13 har vi tid och 3 ska väl vara lyckotal?? v.6+1 idag och jag testar fortf varje morgon för att förvissa mig om att jag fortfarande är gravid och att hcgt inte börjar sjunka!! Knäpp?? Kanske det, men får liksom ett lugn inför dagen då  Väntar på det riktiga illamåendet som bör komma igång häri dagarna. Mått lite tjockt en del kvällar senaste veckan, men inte varje dag. Moler i livmodern också ibland, ca 1g/dag och brösten är magnifika och superkänsliga, men gör inte direkt ont längre, vilket är skönt. Haft sportlov i veckan och hållit till i slalombacken med barnen, så dagarna gått lite snabbare än vanligt, men tycker ändå att tiden sniiglar sig fram!! 

Tack :) till skillnad mot dig väntar jag tills illamåendet avtar och slutar helt. Oj har du ul redan här tala man om för mig att det var inte innan v15-19 hos oss (tror jag för jag fick så mycket info telefonen)
  • tusa

Mår du jätteilla? Surt  hjälper, typ citronvatten. Jag åt en skål turkisk yogurt med osötad lingonsylt en kväll när jag mådde illa och det blev bättre på en gång! Ingefärsté kan jag åxå rekommendera. 

Färsk ingefära är svinbilligt. riv eller hacka med kniv och låt dra ett tag i kokande vatten.

Vi har gjort ivf, då får man alltid tidigt VUL för att kolla att allt är ok, för det är lite högre risker för ex. utomkvedes då, annars är det som du säger, RUL har alla i v.18-20

• Mirakla
    tusa skrev 2014-03-06 21:44:54 följande:
    Mår du jätteilla? Surt  hjälper, typ citronvatten. Jag åt en skål turkisk yogurt med osötad lingonsylt en kväll när jag mådde illa och det blev bättre på en gång! Ingefärsté kan jag åxå rekommendera.  Färsk ingefära är svinbilligt. riv eller hacka med kniv och låt dra ett tag i kokande vatten. Vi har gjort ivf, då får man alltid tidigt VUL för att kolla att allt är ok, för det är lite högre risker för ex. utomkvedes då, annars är det som du säger, RUL har alla i v.18-20

Ja det är inte mycket jag får behålla och har tappat 3 kg så jag känner mig lite mör och urmärglad just nu. Vad spännande att få höra hur det gick för er på torsdag och mycket treor i datum och klockslag så kan bara bli bra tycker jag
  • joma2
    MissLis skrev 2014-03-06 16:55:32 följande:

Precis så tänker jag också! Att jag kanske fejkar? Tyvärr får jag vänta ända till den 12/5 innan jag får veta sanningen... Suck!
    Jag kan inget annat än att hålla med! Lever det där inne? Fejkar jag? Tankarna snurrar i skallen!
    Jag får veta "sanningen" den 17:e och nästan räknar timmarna tills dess ;)
  • joma2
    ngn mer än jag som börjar oroa mig för allt å inget? Ngn som bumpar in i magen? stress? mm kan allt detta framkalla missfall? V 11+0 på lörd...suck, e det fler med dessa funderingar?
    *check* ;)
    Jag känner mig orolig för mycket som rör framtiden just nu... Bebisen- finns den över huvud taget? Livet- vad är meningen med livet? Boende- vill jag bo kvar i stan? Yrke- Vad vill jag göra i framtiden egentligen? Ekonomi- kommer vi klara detta? m.m. m.m. m.m.
    Herregud, såhär virrig och orolig har jag inte varit innan hahaha Är i v. 10+0 idag
  • mamma 85
    tusa skrev 2014-03-06 21:10:05 följande:
    Välkomna och sort supergrattis till Er nya, speciellt ni som plussar för första gången, det är bara såå häftigt!!
    {#emotions_dlg.flower} PlusSkål{#emotions_dlg.flower} 

Jättegrattis till Er alla med lyckade UL!! Kan knappt vänta tills vi åxå får se blinkande hjärtslag. Känns som att dåå kommer jag kunna slappna av och tro på detta.. Nästa torsdag, 13/3 kl.13 har vi tid och 3 ska väl vara lyckotal??Solig

v.6+1 idag och jag testar fortf varje morgon för att förvissa mig om att jag fortfarande är gravid och att hcgt inte börjar sjunka!! Knäpp?? Kanske det, men får liksom ett lugn inför dagen då Cool

Väntar på det riktiga illamåendet som bör komma igång häri dagarna. Mått lite tjockt en del kvällar senaste veckan, men inte varje dag. Moler i livmodern också ibland, ca 1g/dag och brösten är magnifika och superkänsliga, men gör inte direkt ont längre, vilket är skönt.

Haft sportlov i veckan och hållit till i slalombacken med barnen, så dagarna gått lite snabbare än vanligt, men tycker ändå att tiden sniiglar sig fram!! Obestämd
    Jag ska på VUL samtidigt som du då :) hoppas också på att treorna ger tur då :)
  • joma2
    joma2 skrev 2014-03-06 21:55:27 följande:
    *check* ;)
    Jag känner mig orolig för mycket som rör framtiden just nu... Bebisen- finns den över huvud taget? Livet- vad är meningen med livet? Boende- vill jag bo kvar i stan? Yrke- Vad vill jag göra i framtiden egentligen? Ekonomi- kommer vi klara detta? m.m. m.m. m.m.
    Herregud, såhär virrig och orolig har jag inte varit innan hahaha Är i v. 10+0 idag
    Menade ju 10+6 idag :)
  • kalleankan
    mamma 85 skrev 2014-03-06 21:55:48 följande:
    Jag ska på VUL samtidigt som du då :) hoppas också på att treorna ger tur då :)
    Jag ska också göra ett ul eller vul den 13/3, kl 11.00 :D

Mitt andra, så jag hoppas allt fortf går åt rätt håll..

Är 8+5 idag enligt egna beräkningar.

Kom hem idag efter en v i fjällen, har kunnat koppla bort oron tills jag kom hem så sa det pang :D
  • Tamara

joma2 skrev 2014-03-06 22:02:23 följande:
    Menade ju 10+6 idag :)

Vad fuskigt det är med er som har slutet på september datum, ni har ju kommit så långt!
Svar på tråden BF Oktober 2014