• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio
    manda123 skrev 2014-03-06 09:54:58 följande:

Ja men precis, tiden sniglar sig framåt. Drömde härom natten att vi var på ultraljudet men att det bara var en "tom ballong" i mig...vill bara ha det svart på vitt att allt är okej så man kan slappna av lite.
    Nej usch då, då förstår jag att det känns nervöst. Jag har inte varit så farligt orolig, mer än att jag just ibland intalar mig själv att jag bara inbillat mig att jag ä gravid.. har god lust att gå och köpa en massa graviditetstest just nu för att bekräfta att jag är gravid, men inser ju att det inte är riktigt klokt ;)

Hur långt gången är du, jag borde nu vara i 9+2..
  • Cissilia

Hej, en till tjej ifrån dalarna här! Lite mer exakt Ludvika! :) Är i vecka 7 (6+2). Det här är mitt första barn och har inte berättat för många än, tänkte överraska dem ordentligt, men har därför inte så många att prata av mig hos. Är helt ny på fältet och måste fråga, När är det dags att göra vad? Inskrivning? VUL (som alla pratar om)? Har varit helt uppslukad av all huvudvärk och illamåendet och denna otroliga lycka att jag inte har tänkt en enda tanke på dem sakerna :)

• SysterAnna
    tasirvio skrev 2014-03-06 11:15:34 följande:
    Nej usch då, då förstår jag att det känns nervöst. Jag har inte varit så farligt orolig, mer än att jag just ibland intalar mig själv att jag bara inbillat mig att jag ä gravid.. har god lust att gå och köpa en massa graviditetstest just nu för att bekräfta att jag är gravid, men inser ju att det inte är riktigt klokt ;) Hur långt gången är du, jag borde nu vara i 9+2..

Har känt likadant och oroat mig för att det inte skulle finnas något därinne. Blev så lättad över att det fanns något som sprattlade runt och att jag inte bara var knäpp och gått upp i vikt en massa.
  • Jeaneeettes

Gick in i v 11 idag :) så 10+0 och var på vul i tisdags :) imorgon blir det bm hade lite högt blodtryck så får se vad dem säger imorgon

• Mamma201410

Hej! Tänkte hoppa in här =) Väntar mitt tredje barn den 29 september men är helt säker på att gå över så tror det blir en oktoberbebis (utgår från det). Är i vecka 11 (10+3) idag och var på vul igår, fick se en liten bebis och ett hjärta som slog <3 

Plussade precis som ts den 20 januari :) 

• mitthemligajag
    Cissilia skrev 2014-03-06 11:23:13 följande:

Hej, en till tjej ifrån dalarna här! Lite mer exakt Ludvika! :) Är i vecka 7 (6+2). Det här är mitt första barn och har inte berättat för många än, tänkte överraska dem ordentligt, men har därför inte så många att prata av mig hos. Är helt ny på fältet och måste fråga, När är det dags att göra vad? Inskrivning? VUL (som alla pratar om)? Har varit helt uppslukad av all huvudvärk och illamåendet och denna otroliga lycka att jag inte har tänkt en enda tanke på dem sakerna :)

Oj va kul! Ring Mvc och boka inskrivning :) den görs väl ngn gång mellan v 8-13, jag har i v 13:) vul gör man inte vanligtvis förutom om du av någon anledning måste göra ett, eller bokat ett privat. I typ v 18-20 gör man första vanliga ultraljudet (ul) :) massa grattis :)
  • Carro87

Hej hej. En till från Dalarna här. :) Väntar nummer 4 med bf 6/10. Är så fruktansvärt trött. Känner mig mer död än levande. Någon mer? Vad gör ni för att bli piggare? Jag kan sova middag 2-4 timmar och sen gå och lägga mig kl 19 utan att känna mig minsta utvilad. Var på hälokraft i går och köpte nå vitaminer som jag ska prova nu och hoppas det hjälper. Blutsaft klarar jag inte av att dricka och vanliga järntabletter får jag inte i mig. Någon som provat spinulina och vet om det är bra att ta när man är gravid?

• Mirakla

Hej smyger mig in här och talar om att jag tänker hänga med er här , fick reda på idag att jag är gravid med första barnet och sjukt glad, nervös och lite små rädd

Svar på tråden BF Oktober 2014