• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78
    mamma 85 skrev 2014-03-06 21:19:20 följande:
    tror barnet ligger ganska väl inlindat.. Jag oroar mig också mkt nu, men inte så mycket för graviditeten utan för det barn jag har sen innan. Med graviditeten har jag försökt slappna av och tänkt att blir det missfall så blir det, inte så mycket jag kan göra åt den saken, men sist jag var gravid så var jag orolig för missfall genom hela graviditeten även efter v.12! Det är jobbigt med oro.
    Tack för svaret, ja jag försöker ju tänka så åxå, fram tills dess att jag såg den lille i mån igen på vul, såg små tår,fingrar å putteliten näsa....jag kände mig tryggare men blev sedan mer orolig för att tappa nu när man serr den lille vasen..
    Inatt sov min 3 åring jämte mig, ett knä in i magen....en liten fot in (inte hårt) å sedan fick jag ett samtal som stressade upp mig till tisen..å jag tänker bara att näe nu brister det..

Jag var som dig, orolig hela min förra graviditet för missfall...men det beror ju på ens historia..å jag förstår att du har skäl för oro åxå...jag ska på kub test nu nästa vecka, då jag e 36 år till sommaren...
  • Tamara

Är också orolig för att något ska gå fel. Det har blivit värre för varje graviditet, nu är jag dessutom gammal och har inte så lätt för att bli gravid längre. Har haft ett MA i v.13 innan siste sonen så det gnager ju i mig en del, vill bara att det ska säga svisch till v.32 eller nåt.. Pga av min ålder är jag orolig att få ett dåligt kub och ställas inför ev fvp och så går det runt hela tiden...

• Mamma201410

Läst att några fler ska göra kub, jag "behöver" egentligen inte det. Är i 20 års åldern men med två barn sedan tidigare skulle det inte kännas rätt med ett sjukt barn. Sedan är det aldrig några garantier utan enbart en uppskattning. Förmodligen blir det inom 2 veckor, är i vecka 11 (10+4) idag. Ska lämna blodprov på måndag och ringa för tid efter det. Funderar på om vi ska offentliggöra graviditeten efter det. Vi har däremot berättat för vår äldsta igår, kommer att berätta för svärföräldrarna på lördag när vi ska dit på middag. 

Ser verkligen fram emot att se vår lilla igen, häromdagen på vul sög bebis på tummen =) Fick två bilder med mig hem. 

• Mamma201410
    Tamara skrev 2014-03-07 08:01:05 följande:
    Är också orolig för att något ska gå fel. Det har blivit värre för varje graviditet, nu är jag dessutom gammal och har inte så lätt för att bli gravid längre. Har haft ett MA i v.13 innan siste sonen så det gnager ju i mig en del, vill bara att det ska säga svisch till v.32 eller nåt.. Pga av min ålder är jag orolig att få ett dåligt kub och ställas inför ev fvp och så går det runt hela tiden…

Det kommer att gå jättebra ska du se! Förstår att det gnager efter ett sådant sent MA men den här gången går det vägen! :) 

Och kub är ju enbart en uppskattning, har en bekant som fick jättedåliga resultat men ut kom en helt frisk liten pojke. I vilken vecka är du i nu? 

• Ja82

Kan man alltså se så mycket vid 9-10 veckor? Alltså armar och ben? Wow, jag trodde inte det? Måste vara riktigt häftigt att se! :)

• Tamara
    Mamma201410 skrev 2014-03-07 08:11:09 följande:
    Det kommer att gå jättebra ska du se! Förstår att det gnager efter ett sådant sent MA men den här gången går det vägen! :)  Och kub är ju enbart en uppskattning, har en bekant som fick jättedåliga resultat men ut kom en helt frisk liten pojke. I vilken vecka är du i nu? 

Jag är i v.10 (9+4). Jag fick bra värden på kub för sonen, var gammal redan då (han är bara 16 mån) men nu är jag ju 2 år äldre. Men som sagt, det är ju bara en sannolikhet. Hoppas att allt de kan se på ultraljudet då visar bra. Tycker att det är fördelen med kub, de kan ju faktiskt se en del redan på det ultraljudet. Lycka till du med.
  • Mymmlan

Är också orolig. Inatt drömde jag att vi var på ul och det var tomt där inne. Bara hinnsäck och vatten... Usch vilken dröm.

Vi har ul den 19 så får väl veta då. 10+1 är det idag.

• Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-07 07:40:45 följande:

Vad fuskigt det är med er som har slutet på september datum, ni har ju kommit så långt!
    Nopp e beräknad 3 dje okt ;)
  • Singoalla78

Men nu blir jag helt förvirrad, skrev fel Tamara, jag e i v 11+0 på lörd :)

• Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-07 08:01:05 följande:
    Är också orolig för att något ska gå fel. Det har blivit värre för varje graviditet, nu är jag dessutom gammal och har inte så lätt för att bli gravid längre. Har haft ett MA i v.13 innan siste sonen så det gnager ju i mig en del, vill bara att det ska säga svisch till v.32 eller nåt.. Pga av min ålder är jag orolig att få ett dåligt kub och ställas inför ev fvp och så går det runt hela tiden...
    Hur "gammal e du ? ja har man dåliga erfarenheter så blir man ju väldigt orolig, samma här med ett x samt mf bakom mig å jag e ju inte heller purung längre...e orolig för ngt hela tiden känner jag....Nu e jag orolig, hm....mamma e cancersjuk, kan den stressen framkalla mf?, min son puttade in en liten fot i magen...hua...typ så..
    men så sa bm till mig, Tänk om det vore så lätt att få mf då skulle vi inte behöva abortkliniker...försöker tänka så men det e svårt för man e ju rädd...
Svar på tråden BF Oktober 2014