• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • MissLis
    SysterAnna skrev 2014-03-06 11:56:56 följande:
    Har känt likadant och oroat mig för att det inte skulle finnas något därinne. Blev så lättad över att det fanns något som sprattlade runt och att jag inte bara var knäpp och gått upp i vikt en massa.

Precis så tänker jag också! Att jag kanske fejkar? Tyvärr får jag vänta ända till den 12/5 innan jag får veta sanningen... Suck!
  • kesh83

hej jag hoppar in här.Grattis alla vi starka kvinnor.Är i vecka 8(7+3).Ganska trött,mår illa mest på morgonen.

• Mamma201410

Idag mår jag jättekonstigt. Det ligger liksom och trycker vid bröstet och känns som att lunchen jag åt tidigare idag ligger kvar och inte kommit ned i magen.. Som att jag måste trycka på och rapa för att inte spy. Bläää :/

• Mirakla

Jag har ju precis idag fått reda på att jag är gravid och jag har inga barn innan så undrar när berättar man för alla?

• Mamma201410
    Mirakla skrev 2014-03-06 17:46:00 följande:
    Jag har ju precis idag fått reda på att jag är gravid och jag har inga barn innan så undrar när berättar man för alla?

Det bestämmer man själv. Vissa berättar direkt, andra väntar ett par veckor, vissa vill passera vecka 12 (risken för missfall minskar) och andra vill vänta tills efter rutinultraljudet i v.17-21.

Jag är i vecka 11 och vi kommer förmodligen gå ut med det i helgen, i alla fall för våra föräldrar och barnen. 

• Tamara
    Mirakla skrev 2014-03-06 17:46:00 följande:

Det gör man när man vill En del väljer att berätta direkt medan andra väljer att vänta tills efter 12+0 när största missfallsrisken är över. Sen finns de som väntar ända tills efter RUL (rutinultraljud) som är i v.17-20 ungefär. Vi ska vänta tills vi varit på KUB som blir ungefär vid 12+0.
  • Mirakla
    Tamara skrev 2014-03-06 18:06:21 följande:
    Det gör man när man vill En del väljer att berätta direkt medan andra väljer att vänta tills efter 12+0 när största missfallsrisken är över. Sen finns de som väntar ända tills efter RUL (rutinultraljud) som är i v.17-20 ungefär. Vi ska vänta tills vi varit på KUB som blir ungefär vid 12+0.

Oj vad fina ord kub och rul och jag känner mig helt borta redan
  • Tamara

Du kommer hänga med i förkortningarna kvickt om du hänger här! KUB är blodprov och ultraljud kombinerat för att få fram en sannolikhet för vissa kromosomförändringar hos fostret. Vissa landsting erbjuder detta till alla, en del bara till dem över 35 år och en del har det inte alls.

• Singoalla78

ngn mer än jag som börjar oroa mig för allt å inget? Ngn som bumpar in i magen? stress? mm kan allt detta framkalla missfall? V 11+0 på lörd...suck, e det fler med dessa funderingar?

• tusa

Välkomna och sort supergrattis till Er nya, speciellt ni som plussar för första gången, det är bara såå häftigt!!
    {#emotions_dlg.flower} PlusSkål{#emotions_dlg.flower} 

Jättegrattis till Er alla med lyckade UL!! Kan knappt vänta tills vi åxå får se blinkande hjärtslag. Känns som att dåå kommer jag kunna slappna av och tro på detta.. Nästa torsdag, 13/3 kl.13 har vi tid och 3 ska väl vara lyckotal??Solig

v.6+1 idag och jag testar fortf varje morgon för att förvissa mig om att jag fortfarande är gravid och att hcgt inte börjar sjunka!! Knäpp?? Kanske det, men får liksom ett lugn inför dagen då Cool

Väntar på det riktiga illamåendet som bör komma igång häri dagarna. Mått lite tjockt en del kvällar senaste veckan, men inte varje dag. Moler i livmodern också ibland, ca 1g/dag och brösten är magnifika och superkänsliga, men gör inte direkt ont längre, vilket är skönt.

Haft sportlov i veckan och hållit till i slalombacken med barnen, så dagarna gått lite snabbare än vanligt, men tycker ändå att tiden sniiglar sig fram!! Obestämd

Svar på tråden BF Oktober 2014