• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78
    Ja82 skrev 2014-03-07 08:16:19 följande:
    Kan man alltså se så mycket vid 9-10 veckor? Alltså armar och ben? Wow, jag trodde inte det? Måste vara riktigt häftigt att se! :)
    Hehe jo det kan man faktiskt, jag blev helt chockad i måndags när jag såg en vild bebbe volta runt där inne :)
  • Singoalla78
    Mymmlan skrev 2014-03-07 08:21:05 följande:
    Är också orolig. Inatt drömde jag att vi var på ul och det var tomt där inne. Bara hinnsäck och vatten... Usch vilken dröm.

Vi har ul den 19 så får väl veta då. 10+1 är det idag.
    ja jag e orolig för ditten å datten...å börjar bli lite som jag var när jag väntade min son....mkt orolig aså, men min ålder spelar in åxå, jag känner ju att detta är min sista chans typ...

Men 10+0 då har du kommit en bit, tror inte det ska vara ngn fara :)
  • Singoalla78

Jag har ju aldrig haft småbarn i samband med att vara gravid, å e lite rädd å begränsa mig...finns det fler här inne med barn i 3 års åldern som väntar smått nu?

• Tamara
    Singoalla78 skrev 2014-03-07 08:28:31 följande:
    Men nu blir jag helt förvirrad, skrev fel Tamara, jag e i v 11+0 på lörd :)

Då har du BF kring 27 sept i såna fall!
  • Tamara
    Singoalla78 skrev 2014-03-07 08:31:30 följande:
    Hur "gammal e du ? ja har man dåliga erfarenheter så blir man ju väldigt orolig, samma här med ett x samt mf bakom mig å jag e ju inte heller purung längre...e orolig för ngt hela tiden känner jag....Nu e jag orolig, hm....mamma e cancersjuk, kan den stressen framkalla mf?, min son puttade in en liten fot i magen...hua...typ så.. men så sa bm till mig, Tänk om det vore så lätt att få mf då skulle vi inte behöva abortkliniker...försöker tänka så men det e svårt för man e ju rädd...

Magen tål påverkan från syskon, det ska till misshandel med riktiga sparkar i magen från vuxen eller typ trafikolyckor för att det ska gå illa. Stress kan ju påverka fostret negativt men tror inte att mf risken är speciellt stor av det, värre senare kanske då stress kan ge för tidig födsel då kanske. Jag hade ganska tätt mellan mina stora barn, 2 år och 2 månader och nu blir det strax under 2 år i mellan mina små om allt går bra så jag har ju haft/kommer att ha småbarn flera graviditeter. Jag är 41, så jag är verkligen gammal, var alltså 39+ när förra föddes.
  • Mirakla

Vad jobbigt ni verkar ha med oro och sånt hoppas ni kommer över det snart, själv har jag inte riktigt fattat att jag är gravid ännu ja förutom att jag mår dåligt och tappar vikt då. Ligger inte bönan riktigt inlindad i magen så den inte påverkas så lätt av lite puff utifrån?

• SC11

Hej tjejer. Det är inte lätt att hänga med i tempot här inne :)

Men här är en till som vart riktigt orolig! Jag fick en brun flytning för en vecka sen.. ringde då gyn som sa att det är normalt (sist jag hade brun flytning var det MA...)

Jag kunde helt enkelt inte lita på gyn denna gången..tyckte att illamående och trötthet avtog osv ... så jagringde mvc och vilken tur jag hade!! Dom hade en återbudstid samma dag så jag fick komma in på UL.

Allt såg bra ut! Små armar och ben, och den lille hoppade omkring..

Är i v.11 (10+1) nu.och nu ska jag njuuuta och vara glad. Gått ut med graviditeten på instgram nu. Så nu vet "alla" :)

Jag har en 3åring hemma.. jag har slutat bära han och han vet att han måste vra snäll mot magen. Vi pratar mkt om "systerbror" här hemma och min son ser framemot att få hjälpa till med "sin" bebis :) hoppas bara det håller sig så!

Nu ska jag jobba fre-mån.. lite nervös för stressen men ska föröska lyssna på min kropp å vila efter jobb...

• manda123
    tasirvio skrev 2014-03-06 11:15:34 följande:
    Nej usch då, då förstår jag att det känns nervöst. Jag har inte varit så farligt orolig, mer än att jag just ibland intalar mig själv att jag bara inbillat mig att jag ä gravid.. har god lust att gå och köpa en massa graviditetstest just nu för att bekräfta att jag är gravid, men inser ju att det inte är riktigt klokt ;) Hur långt gången är du, jag borde nu vara i 9+2..

Man är väll bara övernojjig. Mest kommer nog känslorna av att jag inte har känt någon växtvärk på några dagar, men även jag förstår att den inte kan växa så det känns varje dag hela graviditeten. Haha ja men precis, tur att man har lite förnuft kvar och inte köper en massa tester till höger och vänster :) jag är i v9 (8+5).
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-07 08:58:00 följande:

Då har du BF kring 27 sept i såna fall!
    Totalt förvirrad, jag är i v 10+0 på lörd, men det räknas ju att man går in i v 11 då :) så nej, den 3dje okt enl sista vul i mån.
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-07 09:08:48 följande:

Magen tål påverkan från syskon, det ska till misshandel med riktiga sparkar i magen från vuxen eller typ trafikolyckor för att det ska gå illa. Stress kan ju påverka fostret negativt men tror inte att mf risken är speciellt stor av det, värre senare kanske då stress kan ge för tidig födsel då kanske. Jag hade ganska tätt mellan mina stora barn, 2 år och 2 månader och nu blir det strax under 2 år i mellan mina små om allt går bra så jag har ju haft/kommer att ha småbarn flera graviditeter. Jag är 41, så jag är verkligen gammal, var alltså 39+ när förra föddes.
    tack för svar, å va skönt å höra att det e ngn mer över 35 :)
    SC11 skrev 2014-03-07 09:40:49 följande:
    Hej tjejer. Det är inte lätt att hänga med i tempot här inne :)
    Men här är en till som vart riktigt orolig! Jag fick en brun flytning för en vecka sen.. ringde då gyn som sa att det är normalt (sist jag hade brun flytning var det MA...)
    Jag kunde helt enkelt inte lita på gyn denna gången..tyckte att illamående och trötthet avtog osv ... så jagringde mvc och vilken tur jag hade!! Dom hade en återbudstid samma dag så jag fick komma in på UL.
    Allt såg bra ut! Små armar och ben, och den lille hoppade omkring..
    Är i v.11 (10+1) nu.och nu ska jag njuuuta och vara glad. Gått ut med graviditeten på instgram nu. Så nu vet "alla" :)

Jag har en 3åring hemma.. jag har slutat bära han och han vet att han måste vra snäll mot magen. Vi pratar mkt om "systerbror" här hemma och min son ser framemot att få hjälpa till med "sin" bebis :) hoppas bara det håller sig så!
    Nu ska jag jobba fre-mån.. lite nervös för stressen men ska föröska lyssna på min kropp å vila efter jobb...
    Oki, ja jag bär inte på min 3 åring heller, kan lyfta upp han på stolen (barstolar) ibland men undviker det om jag kan. Jag hade som du en liten brun flytning i mån å åkte in akut pga det, men allt var ok här med :) Mitt illamående är som puts väck på en dag, å även tröttheten ...sååå börjar man nojja sig för det....
    Min lille e åxå rädd om magen men ibland så tänker han sig inte för. Vad jobbar du med?
    Min syster jobbade in i det sista på ett dementboende, å det var tungt..fattade inte att hon vågade..
Svar på tråden BF Oktober 2014