• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • LillaE87
    Singoalla78 skrev 2014-03-11 16:34:20 följande:
    ilningar å hugg här nu, ngn mer?

Här med! Vecka 7 (6+4). Idag har det varit "mycket" hugg och ilningar! :)
  • karpas
    Irmeline skrev 2014-03-11 16:35:38 följande:
    Jag har fått rul 13 maj, kommer vara v.20 då (BF 3okt), verkar vara olika hur de ligger. Lämnar blod för kub på torsdag (10+5) ännu inte fått ul inbokat. Visste inte att de daterade på kub nu för tiden?
    Vi verkar vara några som fått RUL inbokat kring 12-13 maj. Jag har också mitt RUL då och det känns som en evighet tills dess. Mina tidigare graviditer har jag fått göra tidiga UL då jag inte haft koll på senaste mens m.m.
    Denna gång fick jag ingen då allt är som det ska. Det blir en lååååång väntan. I mitt län erbjuds det inte KUB så vi kommer hoppa över det. Är även jag över 35, men vi har beslutat oss för att inte göra ett fostervattensprov. Vi håller alla tummar och tår att vårt lilla pyre växer och frodas normalt.
  • Cazza

LillaE: jag brukar säga att jag går på en pencellinkur å inte kan dricka. Säg halsfluss eller nåt. Ingen ifrågasätter.

Vi har ul om två veckor. Kub är det visst. Har inte funderat så mkt på det. Mest att jag vill se den lilla och förbereda mig om ngt skulle vara " fel".

• MissLis

Mår illa, kräks och kar ont i huvudet. När det är som värst försöker jag återuppleva känslan av att få sin lilla nyfödda bebis på sitt bröst. Försöker påminna mig om att det faktiskt är ett litet barn jag väntar och att jag inte har en långdragen bakfylla........

• SysterAnna

Har också RUL bokat till 12/5. Längtar massor även om vi fick se våran lilla skrutt i förra veckan. 

• SC11

Samma här! Tycker att folk är så fina med strumpbyxor och klänning men tyvärr äger jag inget sånt.. kan inte knäppa några byxor!! Och det äe inte bara magen.. har helt plötsligt blivit väääldigt pluffsig runt höfter å rumpa! Får bli en tripp till stan i helgen för att inhandla första mammabyxor. V12 på torsdag.. ;) köpte mammabyxor i v17 sist. Tyvärr har jag inte kvar dom..

Hattifnattan skrev 2014-03-11 08:56:15 följande:
    Jag kommer inte heller i normala byxor. Har inga gamla för stora kvar heller då jag rensat nyligen. Är i valet o kvalet mellan att köpa nya vanliga byxor eller ett par mammabyxor. Hade behövt brallor nu! Bara i vecka 11 men detta funkar inte längre

• Knitting Angel

Gud vad mysigt ni som fått tid till rul. Ska göra i Lund och de är alltid sena med dottern fick jag nog tiden ca två veckor innan om jag inte missminner mig. Hade varit roligt och veta nu när det blir av så man har något att se fram emot.

Vet inte när vi ska berätta för våra anhöriga. Vi misstänker att sambons bror försöker men att det inte går så lätt för honom då han är både överviktig och har diabetes samt att hans sambo också är överviktig. När tror ni är humanast att berätta för att det inte ska bli en stor käftsmäll för dem?

De symtom jag har är foglossning men den är väldigt lindrig. Hade med första också men det kom efter vecka 20 och tog jag det bara lugnt var det inga bekymmer. Har en 2,5 åring som gillar att ha fötterna i ryggen på en på natten vilket inte gör saken bättre.

• LillaE87
    Cazza skrev 2014-03-11 17:16:00 följande:
    LillaE: jag brukar säga att jag går på en pencellinkur å inte kan dricka. Säg halsfluss eller nåt. Ingen ifrågasätter. Vi har ul om två veckor. Kub är det visst. Har inte funderat så mkt på det. Mest att jag vill se den lilla och förbereda mig om ngt skulle vara " fel".

Har nämligen haft UVI för två veckor sen, precis slutat med antibiotika. Men kanske kan säga att jag fick lov att äta en extr kur! ;) Lättast så! Den kör jag nog på! Tack för tips!
  • kohler12

hänt en massa tråkiga saker här 
    graviditeten går kanon :) 

men nu misstänks jag åkt på utmattningsdepression vilket är för jävligt

• Tamara
    Irmeline skrev 2014-03-11 16:35:38 följande:
    Jag har fått rul 13 maj, kommer vara v.20 då (BF 3okt), verkar vara olika hur de ligger. Lämnar blod för kub på torsdag (10+5) ännu inte fått ul inbokat. Visste inte att de daterade på kub nu för tiden?

Det behöver ju inte vara så att de daterar graviditeten på kub ultraljudet hos dig men här gör de det.
Svar på tråden BF Oktober 2014