SC11 skrev 2014-03-11 20:17:11 följande:
Jag har berättat för "alla" .svimmade på jobbet så då blev jag nästan tvungen att outa det... för nära vänner,svärmor och mamma berättade vi direkt typ. Vi är väldigt öppna och dom vet att vi försökt ett tag.. Jag vill få bort den där tabustämpeln. Att man inte "får" berätta innam v12. Klart man får, och alla gör ju givetvis som dom vill. Jag förstår varför man väntar iom missfallsrisken. Full förståelse.. men jag och andra (som berättat tidigt) har fått tråkiga reaktioner. Istället för grattis blir det "oj bara v9 hoppas de gå bra då". Men man väntar ju inte missfall. Det är ingen skam att få missfall. Det är ingens fel..
Men sen tycker jag inte heller att alla ska berätta innan v12, men att man ska få göra precis som man vill utan dömande kommentarer.
Hade jag fått missfall så hade jag velat att jobbet skulle veta varför jag är ledsen å sjukriven. Men det är jag nog rätt ensam om att tänka :)
Sen har denna graviditeten vart svår att dölja iom illamående, sjuk trötthet och svullen mage så det har nästan vart en befrielse att berätta :)
Oj vilken roman det blev.. hehe :)
Berättade v. 5 med första barnet, vecka 7 gick vi ut med det andra gången. Alla gratulerade förutom en tjej på min sambos facebook som kom med en spydig kommentar om att "hur vågarna ni gå ut med tanke på missfall osv." men brydde mig inte om det. Vi väntar tills KUB denna gången för att få lägga ut en bild på bebis i samband med att vi offentliggör det =)