• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    SC11 skrev 2014-03-11 18:03:54 följande:

Samma här! Tycker att folk är så fina med strumpbyxor och klänning men tyvärr äger jag inget sånt.. kan inte knäppa några byxor!! Och det äe inte bara magen.. har helt plötsligt blivit väääldigt pluffsig runt höfter å rumpa! Får bli en tripp till stan i helgen för att inhandla första mammabyxor. V12 på torsdag.. ;) köpte mammabyxor i v17 sist. Tyvärr har jag inte kvar dom..

Fick tips av Vännina som ligger två veckor före mig om jeans på h&m för 199 spänn som hon hade köpt! Jag provade dom och Jesus, i was i heaven! Äntligen kanske jag inte behöver springa iväg på toaletten för att kolla längre... Smärtan i magen pga av dessa jäkla tighta saker har fått mig att tro ngt är fel,men direkt strumpbyxor eller jeans åker av försvinner smärtan!!! Mammabyxor for the win! Verkligen... Önskar jag köpt ett par för flera år sedan (laktosintolerant) haha
  • SysterAnna
    Knitting Angel skrev 2014-03-11 18:29:20 följande:
    Vet inte när vi ska berätta för våra anhöriga. Vi misstänker att sambons bror försöker men att det inte går så lätt för honom då han är både överviktig och har diabetes samt att hans sambo också är överviktig. När tror ni är humanast att berätta för att det inte ska bli en stor käftsmäll för dem?
    Har berättat för min familj och några av våra närmaste vänner. I nästa vecka ska makens familj också få veta och på jobbet blir det väl officiellt om ca två veckor (om jag kan dölja det tills dess.). Hade två som känts jobbiga att berätta för, den ena är några vänner som snart ska gå igenom sin första IVF. Men de tog det jättebra. Den andra är jag ganska säker på att det inte kommer kännas lika bra med... De gick igenom ett X förra året då hon nästan dog av blodförlusten. Ikväll vet jag att hon avbryter sin graviditet då två ultraljud visat att fostret är dött... 
  • Cazza

Jag har berättat för alla, orkar inte hymla med detta då jag kräks hela tiden de ggr jag kommit till jobbet. Såg ju fostret levande för två veckor sen å inget borde ha hänt tycker jag då jag mår prima förutom illamåendet då..;)

• Yarrow

Vi berättar till helgen, går in i vecka 11 då. Ska på ultraljud på torsdag så efter det känner vi att det är fritt fram. Har man sett ett tickande hjärta är ju det lika säkert som 12 veckors gränsen :)

• SysterAnna
    Yarrow skrev 2014-03-11 19:46:27 följande:
    Vi berättar till helgen, går in i vecka 11 då. Ska på ultraljud på torsdag så efter det känner vi att det är fritt fram. Har man sett ett tickande hjärta är ju det lika säkert som 12 veckors gränsen :)
    Lite så tänker vi också men väntar ett tag då min man vill göra ett roligt "announcment" på Facebook Skulle det komma ut på jobbet etc så känns inte det så farligt. 
  • SC11

Jag har berättat för "alla" .svimmade på jobbet så då blev jag nästan tvungen att outa det... för nära vänner,svärmor och mamma berättade vi direkt typ. Vi är väldigt öppna och dom vet att vi försökt ett tag.. Jag vill få bort den där tabustämpeln. Att man inte "får" berätta innam v12. Klart man får, och alla gör ju givetvis som dom vill. Jag förstår varför man väntar iom missfallsrisken. Full förståelse.. men jag och andra (som berättat tidigt) har fått tråkiga reaktioner. Istället för grattis blir det "oj bara v9 hoppas de gå bra då". Men man väntar ju inte missfall. Det är ingen skam att få missfall. Det är ingens fel..

Men sen tycker jag inte heller att alla ska berätta innan v12, men att man ska få göra precis som man vill utan dömande kommentarer.

Hade jag fått missfall så hade jag velat att jobbet skulle veta varför jag är ledsen å sjukriven. Men det är jag nog rätt ensam om att tänka :)

Sen har denna graviditeten vart svår att dölja iom illamående, sjuk trötthet och svullen mage så det har nästan vart en befrielse att berätta :)

Oj vilken roman det blev.. hehe :)

• SC11

Ska genast kolla på nätet! Har inte H&M i min stad så jag brukar beställa.. men testade lite olika sorters sist ag besökte en butik. Hittade ett par skitsnygga svart jeans med dragkedjor på höfterna. Lite tuffa och så sköööna!

Börjar bli akut;) så sköööönt att kunna släppa ut magen :)

mitthemligajag skrev 2014-03-11 19:09:35 följande:
    Fick tips av Vännina som ligger två veckor före mig om jeans på h&m för 199 spänn som hon hade köpt! Jag provade dom och Jesus, i was i heaven! Äntligen kanske jag inte behöver springa iväg på toaletten för att kolla längre... Smärtan i magen pga av dessa jäkla tighta saker har fått mig att tro ngt är fel,men direkt strumpbyxor eller jeans åker av försvinner smärtan!!! Mammabyxor for the win! Verkligen... Önskar jag köpt ett par för flera år sedan (laktosintolerant) haha

• Mamma201410
    SC11 skrev 2014-03-11 20:17:11 följande:
    Jag har berättat för "alla" .svimmade på jobbet så då blev jag nästan tvungen att outa det... för nära vänner,svärmor och mamma berättade vi direkt typ. Vi är väldigt öppna och dom vet att vi försökt ett tag.. Jag vill få bort den där tabustämpeln. Att man inte "får" berätta innam v12. Klart man får, och alla gör ju givetvis som dom vill. Jag förstår varför man väntar iom missfallsrisken. Full förståelse.. men jag och andra (som berättat tidigt) har fått tråkiga reaktioner. Istället för grattis blir det "oj bara v9 hoppas de gå bra då". Men man väntar ju inte missfall. Det är ingen skam att få missfall. Det är ingens fel..
    Men sen tycker jag inte heller att alla ska berätta innan v12, men att man ska få göra precis som man vill utan dömande kommentarer.
    Hade jag fått missfall så hade jag velat att jobbet skulle veta varför jag är ledsen å sjukriven. Men det är jag nog rätt ensam om att tänka :)
    Sen har denna graviditeten vart svår att dölja iom illamående, sjuk trötthet och svullen mage så det har nästan vart en befrielse att berätta :)

Berättade v. 5 med första barnet, vecka 7 gick vi ut med det andra gången. Alla gratulerade förutom en tjej på min sambos facebook som kom med en spydig kommentar om att "hur vågarna ni gå ut med tanke på missfall osv." men brydde mig inte om det. Vi väntar tills KUB denna gången för att få lägga ut en bild på bebis i samband med att vi offentliggör det =) 
  • mitthemligajag

Nä jag tänker precis likadant, om de inte vore för att jag blev opererad för x (som inte var ett x) så jag fick lov att berätta hade jag nog berättat för min närmsta kollega ändå, så iaf ngn på min arbetsplats var medveten om vad som hände :) och nej ush för de här med missfall och all skam över de, de är ju helt naturligt... Fostrets inte friskt och stöts ut och de borde inre vara ngt man ska skämmas över. Oj inget h&m, trodde de fanns överallt:) ja du får beställa några snyggisar, helt underbart, kan inte ens hålla in magen, den är som en hel ballong haha
  • Sandiiiee
    Jag har berättat för "alla" .svimmade på jobbet så då blev jag nästan tvungen att outa det... för nära vänner,svärmor och mamma berättade vi direkt typ. Vi är väldigt öppna och dom vet att vi försökt ett tag.. Jag vill få bort den där tabustämpeln. Att man inte "får" berätta innam v12. Klart man får, och alla gör ju givetvis som dom vill. Jag förstår varför man väntar iom missfallsrisken. Full förståelse.. men jag och andra (som berättat tidigt) har fått tråkiga reaktioner. Istället för grattis blir det "oj bara v9 hoppas de gå bra då". Men man väntar ju inte missfall. Det är ingen skam att få missfall. Det är ingens fel.. Men sen tycker jag inte heller att alla ska berätta innan v12, men att man ska få göra precis som man vill utan dömande kommentarer. Hade jag fått missfall så hade jag velat att jobbet skulle veta varför jag är ledsen å sjukriven. Men det är jag nog rätt ensam om att tänka :) Sen har denna graviditeten vart svår att dölja iom illamående, sjuk trötthet och svullen mage så det har nästan vart en befrielse att berätta :) Oj vilken roman det blev.. hehe :)

Tror inte du är ensam om det vi har berättat för de vi är närmast(både vänner och familj) just av den anledningen att om missfall skulle komma, så är det dessa jag skulle berättat för oavsett.. Inget jag skulle vilja hålla för mig själv! Finns inga rätt och fel Tråkigt med de som alltid är så jävla duktiga och måste kommentera det.. Som sagt.. Alla gör som de vill
Svar på tråden BF Oktober 2014