• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag

På senare dagar när jag fått medicin och kan behålla maten har jag blivit så extremt svullen om magen... Imorn ska jag prova på att jobba och får inte på mig ett enda par jeans för den hör luft magen som är helt uppblåst... Vad sätter ni på er? Jobbar på förskola och kläderna måste vara bekväma, hehe de är ingenting förutom mjukis just nu

• Mamma201410
    joma2 skrev 2014-03-10 20:27:47 följande:
    Åh vad spännande!!
    Jag ska på KUB nästa måndag. Längtar sååå! Men börjar bli nervös för att det ska vara något fel eller att hjärtat inte tickar :/  
    11+3 idag Tjohooo
    Ååhh vad kul! Har kub på torsdag, är i vecka 12+4 då. Har redan sett liten på vul som sög på tummen <3 11+0 idag. 
  • swallin

Vad många det är som ska göra kub. Erbjuds alla att göra det i erat landsting? :)

• SysterAnna
    mitthemligajag skrev 2014-03-10 21:47:59 följande:
    På senare dagar när jag fått medicin och kan behålla maten har jag blivit så extremt svullen om magen... Imorn ska jag prova på att jobba och får inte på mig ett enda par jeans för den hör luft magen som är helt uppblåst... Vad sätter ni på er? Jobbar på förskola och kläderna måste vara bekväma, hehe de är ingenting förutom mjukis just nu
    Hemma bär jag ofta tights och klänning. Har ett par jeans som jag satt en hårsnodd i för att hålla ihop dem. Jobbar som sjuksköterska på sjukhus så har luftiga kläder när jag jobbar lyckligtvis :) går i pyjamas med dragsko i midjan på jobbet :p
  • Mymmlan
    swallin skrev 2014-03-10 22:09:52 följande:

Vad många det är som ska göra kub. Erbjuds alla att göra det i erat landsting? :)

Hos oss erbjuds det. Gjorde inte med förra men får inget vul här och hey, tidigt ul är inte fel vi går inte vidare med andra tester oavsett sannolikhet. Vi får det barn vi får. Med eller utan kromosom variationer.
  • Mamma201410
    Jag är i 20 års åldern så sannolikheten är minimal men vi ser det mer som ett extra ul, skulle det däremot vara jättedåligt resultat går vi vidare. Det skulle inte vara rätt mot våra tidigare barn med ett jättesjukt barn, sedan beror det på vad givetvis. 
  • Tamara

Här erbjuds alla kub, oavsett ålder.
  • Tamara
    mitthemligajag skrev 2014-03-10 21:47:59 följande:

Jag har inte kunnat ha mina vanliga jeans på över en månad, har några gamla låga strechjeans som normalt sett är för stora som jag kan trycka i mig i men det är inte skönt. Leggings och kjol med stor top/skjorta när jag lämnar huset (jobbar inte tack och lov) hemma alltid mysbrallor. Har börjat plocka fram mammabyxor, så snart åker de på! Irriterande att det inte går att få styckesindelning när man skriver på padda.
  • tasirvio
    Mamma201410 skrev 2014-03-10 21:48:08 följande:
    Ååhh vad kul! Har kub på torsdag, är i vecka 12+4 då. Har redan sett liten på vul som sög på tummen <3 11+0 idag. 
    Jag är precis en vecka och en dag efter dig då, 10+0 idag :) Och ska en vecka och en dag efter dig på kub-ul.. men borde du inte då vara i 12+3? Om det är 12+0 på måndag, så borde det väl vara 12+3 på torsdag? ;) eller räknar jag helt fel..
  • SysterAnna
    Vi erbjöds kub men avstod. Bokade dock privat ultraljud för att se hur många det var och att den levde. 
Svar på tråden BF Oktober 2014