• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Singoalla78
    sowe81 skrev 2014-03-12 06:49:37 följande:
    Jag kommer lämna tråden. Fick ju veta i förra veckan att fostret var 2v mindre än det borde. I fredags började jag blöda och i måndags kom allt ut. Var på vul igår och det var bara lite slemhinna kvar.

Såg att ni pratar om att berätta innan v12. Detta var mitt andra ma/mf, hade första i oktober. Vi berättade båda dessa ggn för några i närheten, men känner nu att efter två stycken kommer vi vid nästa graviditet vänta med att berätta. Utom våra föräldrar o kanske nån vän. Är så jobbigt att man nu måste berätta att det inte gått nu heller. Har ingen skam eller så men bara känslan att jag måste meddela dem som redan vet, annars kan man ju ta det vid tillfälle.

Jag önskar er alla lycka till med era graviditeter, ni har något let underbart framför er (jag har en dotter). Längtar till jag får pluss på stickan igen. Hoppas det inte dröjer allt för länge.
    Kram
    Blir så himla ledsen när jag läser detta å känner med er...har själv gått igenom det, beklagar verkligen sorgen å hoppas du kommer in snart med ett nytt +..
    Kram
  • Yarrow

Ja, jag fick många lugnade ord efter min förra graviditet som kom efter många år av div behandlingar. Var så orolig för missfall men efter att vi fick se hjärtat slå så sa min fertilitetsläkare just så till mig. Sen kommer det flera kritiska stunder under graviditetens gång men ifall bebisen är frisk och har ett starkt slående hjärta så ska dessa kritiska punkter inte vara någon fara. Nu är jag som samt ingen gynekolog och kan bara föra vidare min läkares ord. Däremot har jag hört många som varit i samma sitta som fått höra samma sak.

• Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-03-12 08:25:06 följande:
    Ja, jag fick många lugnade ord efter min förra graviditet som kom efter många år av div behandlingar. Var så orolig för missfall men efter att vi fick se hjärtat slå så sa min fertilitetsläkare just så till mig. Sen kommer det flera kritiska stunder under graviditetens gång men ifall bebisen är frisk och har ett starkt slående hjärta så ska dessa kritiska punkter inte vara någon fara. Nu är jag som samt ingen gynekolog och kan bara föra vidare min läkares ord. Däremot har jag hört många som varit i samma sitta som fått höra samma sak.
    Guu va skönt, mina hugg som började igår resulterade i hemska mardrömmar inatt....
  • Irmeline

Min gyn sa att vid plus har man 50% chans, vid tickande hjärta innan v. 8 80% vid fulla 8 veckor (8+0) 95% chans och vid 12 fulla 99%. Man ska alltså ha sett att den lever vid dessa tidpunkter. Tydligen är v8 kritisk, har den passerat denna är det som sagt 95% chans enligt honom. Även om den avstannar v7 kan den komma ut efter v12.

• Knitting Angel
    Jag kommer lämna tråden. Fick ju veta i förra veckan att fostret var 2v mindre än det borde. I fredags började jag blöda och i måndags kom allt ut. Var på vul igår och det var bara lite slemhinna kvar.

Såg att ni pratar om att berätta innan v12. Detta var mitt andra ma/mf, hade första i oktober. Vi berättade båda dessa ggn för några i närheten, men känner nu att efter två stycken kommer vi vid nästa graviditet vänta med att berätta. Utom våra föräldrar o kanske nån vän. Är så jobbigt att man nu måste berätta att det inte gått nu heller. Har ingen skam eller så men bara känslan att jag måste meddela dem som redan vet, annars kan man ju ta det vid tillfälle.

Jag önskar er alla lycka till med era graviditeter, ni har något let underbart framför er (jag har en dotter). Längtar till jag får pluss på stickan igen. Hoppas det inte dröjer allt för länge.
    Kram

Usch. Stackare. Hoppas du/ni får ett plus fort. Hjärta
  • SC11

Beklagar. Fy vad tråkigt....

Jag kommer lämna tråden. Fick ju veta i förra veckan att fostret var 2v mindre än det borde. I fredags började jag blöda och i måndags kom allt ut. Var på vul igår och det var bara lite slemhinna kvar. Såg att ni pratar om att berätta innan v12. Detta var mitt andra ma/mf, hade första i oktober. Vi berättade båda dessa ggn för några i närheten, men känner nu att efter två stycken kommer vi vid nästa graviditet vänta med att berätta. Utom våra föräldrar o kanske nån vän. Är så jobbigt att man nu måste berätta att det inte gått nu heller. Har ingen skam eller så men bara känslan att jag måste meddela dem som redan vet, annars kan man ju ta det vid tillfälle. Jag önskar er alla lycka till med era graviditeter, ni har något let underbart framför er (jag har en dotter). Längtar till jag får pluss på stickan igen. Hoppas det inte dröjer allt för länge. Kram

• Singoalla78

Hemkommen fr mvc å kub test samt gbs ...d stickningar, å hugg jag känner e tydligen växtvärk, det drar i ligamenten så det var tydligen ingen fara..

• ligoc
    Yarrow skrev 2014-03-12 08:25:06 följande:
    När vi var på vul och såg en sparkande liten räka i v. 8+4 sa läkaren att det då var lika liten risk för missfall som efter v. 12. Så jag har också fått höra det att det är så!
  • Singoalla78
    ligoc skrev 2014-03-12 11:08:23 följande:
    När vi var på vul och såg en sparkande liten räka i v. 8+4 sa läkaren att det då var lika liten risk för missfall som efter v. 12. Så jag har också fått höra det att det är så!
    Oki, men gu va skönt för jag såh sparkande bebis i v 9-10 :)
Svar på tråden BF Oktober 2014