• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Cazza

Igår hade jag en så bra dag då jAg nästan inte mådde alls. Klockan 19 fick jag så jävla ont i huvudet och mådde så fruktansvärt illa. Somnade ändå men vaknade 01.00 för att på riktigt spy upp hela min dag. Tom frukosten. Spydde en timme!! Så hemskt.

Som ett straff för att jag haft en normal dag.

• tasirvio

Går in i vecka 11 imorgon, ska lämna kub-blodprov och olika urinprov på torsdag. Sedan blir det (v)ul 28.3 Känns som en evighet tills det. Tänkte vänta till ul innan jag berättar på jobbet, trots att jag grna skulle berätta nu redan. Vi söker en vikarie för min kollega som bäst, och eftersom min kollega kommer tillbaka i mitten av augusti så kommer jag bara att vara på jobb en vecka efter det, sedan behövs det vikarie för mig med. Så skulle eventuellt vara lättare att få en vikarie nu om det skulle gälla för en längre period, så därför skulle jag vilja berätta. Men väntar nu iaf för att vara på säkra(re) sidan.

Igår hade jag sådan fruktansvärd huvudvärk. Berodde säkert delvis på att jag lade mig sent (1-tiden, vilket e ytterst sent för mig nuförtiden!) + att jag antagligen sov tokigt så jag hade ont i nacken då jag vaknade. Hade inga lämpliga värkmediciner hemma, så var bara att försöka härda ut. Fick ha sambon att massera mig vid flera tillfällen, för trodde att jag annars skulle ha spytt. Påminde nästan om migrän.. Idag känner jag ännu lite av det hela, men mår betydligt bättre och klarar av att vara på jobbet iaf..

• Mymmlan
    Singoalla78 skrev 2014-03-09 15:57:34 följande:

Ngn mer som har ont av närhet nu? som beröring,sex, kyssar mm? har tappat all lust ju :(

Haha här med. Det är som att jag liksom fick nog när bebis skulle tillverkas... Förra gången var det inte så men jag mår sämre denna gång och hur sugen blir man på sex när man mår småilla hela tiden...
  • Hattifnattan

Trodde det var ordning hos Mvc, men så fel jag hade. De har slarvat bort mitt remiss svar o jag får inte mina provsvar o ingen hör av sig!

• doyouremember

Idag var vi på VUL :) vecka 6+4 & Allt såg bra ut, hjärtat tickade På och hon sa att vi nog inte behövde oroa oss så skönt, då det syns :/

• Mamma201410

Lämnat blodprov för kub idag, nu är det drygt en vecka kvar. Är såååå förväntansfull! 

• joma2
    Mamma201410 skrev 2014-03-10 19:23:12 följande:
    Lämnat blodprov för kub idag, nu är det drygt en vecka kvar. Är såååå förväntansfull! 
    Åh vad spännande!!
    Jag ska på KUB nästa måndag. Längtar sååå! Men börjar bli nervös för att det ska vara något fel eller att hjärtat inte tickar :/  
    11+3 idag Tjohooo
  • Singoalla78
    tusa skrev 2014-03-09 20:29:24 följande:
    Nej, inte alls, tvärtom här! Solig
    Det är också tvärtom här. Jag är trött och segar hela dagarna och han gör allt inkl. jobbar. I morse hade han fixat och byggt en grov hall som jag pratat länge om att vi behöver!! Det är mer romantiskt än en bukett rosor Cool

Mirakla, hur har det gått?? Vad hade hänt och hur mår du? 
    hahaha vilket gott skratt jag fick mig nu, jaa stackarn här e kvar fast jag flippade lite igår..igen...haha 
    Men va skönt att han fixade detta som du önskade å det e mer värt än blommot, det håller jag med om. Min underbara kille som jag rasade på igår borstar mitt hår, masserar mina fötter å smörjer magen med olivolja :) Underbart :)
    Mamma201410 skrev 2014-03-10 09:35:26 följande:
    Känner igen hugget och sticket, haft så med alla barnen även denna gång stundvis. Kram 
    Känner åxå igen hugg å stickningar, fullt normalt. Det är ligamenten som drar sig när livmodern växer.
    Mymmlan skrev 2014-03-10 12:48:44 följande:
    Haha här med. Det är som att jag liksom fick nog när bebis skulle tillverkas... Förra gången var det inte så men jag mår sämre denna gång och hur sugen blir man på sex när man mår småilla hela tiden...
    HAHAHAHAHAHAHA  döööööör!!!
  • Singoalla78

Tog idag kub blodprov å ska på kub ul den 24 mars :) å sedan e rul bokat i maj :) spännande detta, hehe

Svar på tråden BF Oktober 2014