• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Lillium

Är det någon mer som känner sig lite piggare och mindre illamående tex? Funderar på om jag hamnat i spökveckorna.. Har inte kunnat vara vaken längre än 20,30 senaste månaderna men nu känner jag mig piggare och var vaken till 22 två kvällar i rad. 10+3 idag

• Sara84
    Lillium skrev 2014-03-13 07:20:41 följande:
    Är det någon mer som känner sig lite piggare och mindre illamående tex? Funderar på om jag hamnat i spökveckorna.. Har inte kunnat vara vaken längre än 20,30 senaste månaderna men nu känner jag mig piggare och var vaken till 22 två kvällar i rad. 10+3 idag

Jag LÄNGTAR tills jag känner som du gör!
    Vill verkligen inte vara såhär trött längre.. vill kunna umgås med familjen och mannen när barnen somnat.
    Som det ser ut nu så ligger jag i sängen senast 21 :) :) Är i vecka 10 (9+5) nu..

• kalleankan
    MeEmmA skrev 2014-03-12 22:10:14 följande:

Jag ska på inskrivning nästa vecka och sen blir det kub veckan därpå, känns långt att vänta bara. Jag har inte haft några blodiga flytningar utan det var bara en gång urinet var rosafärgat på pappret när jag torkade mig, sen är jag lika nervös varje gång jag går på toaletten att det ska komma igen. Men just nu så känner jag mig väldigt gravid, så jag ska försöka hålla mig lugn till inskrivningen, dumt att stressa upp sig (säger jag just nu...). Men om jag skulle ångra mig är det bara att ringa o boka in ett vul?
    Okej, inte så långt kvar till kub då, men varje dag känns lång.. Man anger ändå anledning när man bokar, t.ex att man vill veta hur långt gången man är.. Ofta är det ändå en del väntetider, ibland har man tur och kan få samma dag som jag förstått det.
    Man har ju aldrig någon garanti, men att känna sig gravid är ju en bra grund att luta sig på :)

Nu får jag veta om 2½ timme i alla fall
  • SC11

Jag började bli pigg och mindre illamående för någon vecka sen :) gjorde ul i v11 (10+0) pga blödning och för att alla symtom försvann, men det såg bra ut! Så nu njuter jag av att jag mår bra :) v12 idag, känns underbart!

Någon mer som tycker att växtvärken ändrat karaktär? Innan hade jag mkt molvärk å mensvärk, men nu känns det bara som att livmodern är spänd och hård. Känns tight i ljumskarna med :)

Lillium skrev 2014-03-13 07:20:41 följande:

• mamma 85
    MeEmmA skrev 2014-03-12 13:40:27 följande:
    Förresten, hur har ni lyckats få ett vul så tidigt?
    Man kan ju säga att man inte har någon aning om hur långt gången man är :) Jag vet faktiskt inte hur långt gången jag är med min oregelbundna mens så idag ska jag på vul och se efter :) spännande.
  • MeEmmA

Okej, inte så långt kvar till kub då, men varje dag känns lång.. Man anger ändå anledning när man bokar, t.ex att man vill veta hur långt gången man är.. Ofta är det ändå en del väntetider, ibland har man tur och kan få samma dag som jag förstått det. Man har ju aldrig någon garanti, men att känna sig gravid är ju en bra grund att luta sig på :) Nu får jag veta om 2½ timme i alla fall[/quote] Åh vad avundsjuk jag blir nu, berätta sen hur gick :)

• MeEmmA
    kalleankan skrev 2014-03-13 08:20:03 följande:
    Okej, inte så långt kvar till kub då, men varje dag känns lång.. Man anger ändå anledning när man bokar, t.ex att man vill veta hur långt gången man är.. Ofta är det ändå en del väntetider, ibland har man tur och kan få samma dag som jag förstått det. Man har ju aldrig någon garanti, men att känna sig gravid är ju en bra grund att luta sig på :) Nu får jag veta om 2½ timme i alla fall

Blev fel när jag skulle svara fig visst, mens omsagt, jag e avundsjuk, lycka till :)
  • MeEmmA
    mamma 85 skrev 2014-03-13 09:03:59 följande:
    Man kan ju säga att man inte har någon aning om hur långt gången man är :) Jag vet faktiskt inte hur långt gången jag är med min oregelbundna mens så idag ska jag på vul och se efter :) spännande.

Min mens är väldigt regelbunden, men jag skulle kanske spelat dum och sagt att jag inte hade en aning... Jaja, får väl vänta lite till.
  • Yarrow

Hängerme st i Facebookgruppen nu men kan meddela här med att Jag nyss kom hem från Mvc där de gjorde tt ultraljud. blev flyttad några dagar, 10+2 idag, gött att bli flyttad åt rätt håll :) kunde se en pytteliten bebis, strax över 3cm lång som sprattlade med både armar och ben, en helt underbar syn :)

• Cazza

Sara84: hur går det för dig? Jag är i v 11 idag och mår fortfarande såå dåligt. Värst på kvällar och nätter då jag spyr. Sen mår jag illa hela dagen också men kräks sällan.

Har du barn sen innan? Jag har döttrar födda 09 o 11. 3-åringen är just nu inne i en så jobbig tid- skriker slåss och får hangs ups på småsaker. Idag hade jag min mamma här och hon går runt och ojjar sig " hur ska det gå m tre barn, hur ska du orka". Upplyftande! Vill slänga ut tanten ;)

Svar på tråden BF Oktober 2014