• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio

Skyll på att du går på penicillin eller antibiotika pga envis UVI.. Då kan du lätt säga att du fast går på en treveckors kur eller liknande..:)

LillaE87 skrev 2014-03-11 16:31:30 följande:
    Behöver lite tips på hur man tar sig ur dessa situationer när man är så pass tidigt i sin graviditet att ingen annan vet något :) Ska nämligen på 60 års kalas nu på lördag.. Och även 25 års kalas om två helger. VAD ska jag skylla på? Alla vet jag är galen i vin.! Panik! Tips tack! :) :)

• tasirvio

Åh, nu såg ja att du redan bestämt dig för det.. Så går det när man är ivrig o vill svara innan man läst tråden till slut. Det går så fort undan här i den hör tråden ;) önskar de kommande veckorna skulle gå lika fort, så vi får se vårt lilla knyte, haha :) I helgen fick jag uppleva världens bakfylla, utan att ha druckit förstås. Ska INTE vaka till typ 1 på natten, för det straffar sig nog mardrömslikt. Hade horrorhuvudvörk hela söndagen, och hade förstås ingen lämplig värkmedicin hemma, så var bara att härda ut..

• Mymmlan
    Singoalla78 skrev 2014-03-11 15:26:38 följande:

Lycka är att kunna skita efter 5 dagars förstoppning!! hahahahahaah

Hallelujah sister! Kan inte annat än relatera

Har inte berättat för så många än. Berättade för min lillebror igår men han visste redan. Mamma hade skvallrat fast hon inte fick! Och hon undrar varför jag inte berättar saker för henne!
  • kalleankan

Jag har berättat för min bror och syster, är ca. 9+3 nu.
    Ska berätta för resten av familj efter ultraljud på torsdag om det går bra.. Sen väntar jag in i det längsta med att berätta på jobbet:)

• Yarrow

Förra graviditeten berättade på på en gång. Var så glada och kunde verkligen inte hålla oss, någon vecka senare fick vi mf. Det var verkligen skitjobbigt. Orkade inte ens berätta att vi fått mf först, väntade nog 4 veckornas vi berättade. Sa bara att jag hade blött och vi väntade oss det värsta.. Detta var i augusti så denna gången sa vi att vi väntar tills vi sett bebisen leva. Bara för min skull faktiskt.

• mitthemligajag

Är de någon som känner livmodern än? Helt otroligt men jag känner den, bm sa förra måndagen att den var hög och på väg, och nu känner vi en "kant" och så är de hårt neramför den, ca 3 cm ovanför benet down there ;)!

• Mamma201410

Har inskrivning i morgon, har en ny helt underbar bm. min gamla var gräslig! Så det känns jättebra. 

• joma2
    Mamma201410 skrev 2014-03-10 21:48:08 följande:
    Ååhh vad kul! Har kub på torsdag, är i vecka 12+4 då. Har redan sett liten på vul som sög på tummen <3 11+0 idag. 
    Åhh va mysigt!!! <3
  • tusa
    Yarrow skrev 2014-03-11 19:46:27 följande:
    Vi berättar till helgen, går in i vecka 11 då. Ska på ultraljud på torsdag så efter det känner vi att det är fritt fram. Har man sett ett tickande hjärta är ju det lika säkert som 12 veckors gränsen :)
    Vi ska på vårt VUL på torsdag åxå!! Solig Är det så att hjärta är samma garanti som v.12??

Vi har bara berättat för några vänner hittills, men nu efter VUL, om allt är ok, så tänkte vi gå ut helt offentligt också. Går in i v.8 imorgon
  • Tamara
    tusa skrev 2014-03-11 22:54:24 följande:
    Vi ska på vårt VUL på torsdag åxå!!  Är det så att hjärta är samma garanti som v.12?? Vi har bara berättat för några vänner hittills, men nu efter VUL, om allt är ok, så tänkte vi gå ut helt offentligt också. Går in i v.8 imorgon

Nej att man sett hjärtat ticka gör det inte lika "säkert" som 12 fulla veckor. Mellan v.10-12 så ska moderkakan ta över försörjningen från gulesäcken och det är liksom att hjärtat kommer igång också ett stort riskmoment.
Svar på tråden BF Oktober 2014