• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mamma 85

Var på vul idag och fick se det lilla hjärtat slå, vart så glad. Fick också veta att jag är gravid i vecka 7+4 idag så BF blir i slutet på Oktober vilket känns som en bra bit bort :/ hoppas tiden går snabbt :)

• mammasusan

Fick också ett vul idag pyret växer som det ska bild i bildtråden & filmsnutt i fb-tråden , nästa vul blir 27/3 & då följer maken med

A 27/6-06, V 26/4-09, Pyret Bf 22/10-14
  • mitthemligajag

Va kul att de är så många som fått gjort vul, de är så kul och lätt värt de!

Senaste veckan (v11) har jag blivit kissnödig konstant senaste dagarna, är upp 3 gånger mellan natt tills morgon, jag blir tokig, brukar aldrig kissa på natten :p

• Singoalla78
    Mymmlan skrev 2014-03-13 17:01:02 följande:
    Å lycka! Gläds med er och gravid-gråter en liten skvätt när jag läser om tickande hjärtan och sprattlande bebisar! Själv får jag vänta till på onsdag.

Men är i magiska v 12 idag. 11+0. Så chanserna för att jag också ska få se någon som sprattlar nästa vecka är ju lite större. Nu oroar man ju sig för MA och kub-resultatet istället. Men alltid är det nåt
    hehe instämmer, blir åxå rörd när jag läser om era vul å tickande hjärtan, jag e så jätteglad för er skull :)
  • Singoalla78
    MeEmmA skrev 2014-03-13 15:52:59 följande:

Det är de veckorna när man börjar bli piggare igen, mindre illamående osv och inte känner något i sig heller... Perioden fram till att man kan känna rörelser i magen eller se hur det växer :)
    Oki, antagligen där jag befinner mig nu ;)
  • Singoalla78

Enda symptomen nu är ligamenten samt ömma boobs ;)

• SysterAnna

Här har också illamåendet lugnat sig! Sedan i lördags har jag bara tagit lergigan 2 av dagarna. Än så länge känns det här som en bra dag också! Är i v 10+6 idag. Även tröttheten är något bättre, kan ju ha att göra med att jag slipper tabletterna. Dock är jag extremt lättväckt och har sedan svårt att somna om... Är så frustrerande. Drömmer mycket konstigt när jag väl sover, någon mer som har det så? Känner också av mina ligament och  känner av foglossningar mer och mer, i början var det bara framtill men nu har jag att det strålar ner i skinkorna och benen samt att det börjar kännas om jag böjer mig fram utan att böja knäna. 

• Swinghunny

Hej!

Hoppar in här, plussade på allahjärtansdag och har BF den 29 oktober (väntar tredje barnet)

Life is like a rollercoaster!
Svar på tråden BF Oktober 2014