• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Sandiiiee
    SysterAnna skrev 2014-03-14 08:47:53 följande:
    Här har också illamåendet lugnat sig! Sedan i lördags har jag bara tagit lergigan 2 av dagarna. Än så länge känns det här som en bra dag också! Är i v 10+6 idag. Även tröttheten är något bättre, kan ju ha att göra med att jag slipper tabletterna. Dock är jag extremt lättväckt och har sedan svårt att somna om... Är så frustrerande. Drömmer mycket konstigt när jag väl sover, någon mer som har det så? Känner också av mina ligament och  känner av foglossningar mer och mer, i början var det bara framtill men nu har jag att det strålar ner i skinkorna och benen samt att det börjar kännas om jag böjer mig fram utan att böja knäna. 

Jag har mardrömmar varenda natt sen den senaste veckan.. Och hade förra veckan så det stråla smärta ner i låren, men har inte känt av det denna veckan Vaknar jätte tidigt och är så kissenödig! Efter det kan jag inte somna om!
  • Singoalla78
    SysterAnna skrev 2014-03-14 08:47:53 följande:
    Här har också illamåendet lugnat sig! Sedan i lördags har jag bara tagit lergigan 2 av dagarna. Än så länge känns det här som en bra dag också! Är i v 10+6 idag. Även tröttheten är något bättre, kan ju ha att göra med att jag slipper tabletterna. Dock är jag extremt lättväckt och har sedan svårt att somna om... Är så frustrerande. Drömmer mycket konstigt när jag väl sover, någon mer som har det så? Känner också av mina ligament och  känner av foglossningar mer och mer, i början var det bara framtill men nu har jag att det strålar ner i skinkorna och benen samt att det börjar kännas om jag böjer mig fram utan att böja knäna. 
    Här e en till som e extremt lättväckt å vaknar vid 6 klarvaken pga kissnödig å kan inte somna om....Jag drömmer åxå d mest konstiga drömmarna, haha man kan vakna å ehhh vad handlade det om typ...getingar i taket osv, haha stackare som känner av fogar, det gör jag inte än men som sagt däremot ligamenten, men vi får se det positivt :)
  • Singoalla78

Ngn som börjar få crawings? börjar likna det här på....tonfisk med majonäs, å fruktfat vid sidan om, hahaha

• SysterAnna
    Singoalla78 skrev 2014-03-14 10:01:32 följande:
    Ngn som börjar få crawings? börjar likna det här på....tonfisk med majonäs, å fruktfat vid sidan om, hahaha
    Japp! Har haft det nästan hela tiden. Kött (biffar och bacon) och denna vecka även frallor med ost och sallad i. Min man börjar bli trött på att jag inte kan äta en vanlig macka utan att man måste plocka fram halva kylen innan jag är nöjd  
  • Yarrow

Singoalla78, jaga arh ett galen cravings för mjölk. Dricker inte det annars, bara i te. Antar att jag kanske behöver högre dos av mina kalciumtabletter. Hehe.

• Singoalla78
    SysterAnna skrev 2014-03-14 11:31:54 följande:
    Japp! Har haft det nästan hela tiden. Kött (biffar och bacon) och denna vecka även frallor med ost och sallad i. Min man börjar bli trött på att jag inte kan äta en vanlig macka utan att man måste plocka fram halva kylen innan jag är nöjd  
    haha jaa men viktigt att den gravida e nöjd :) jaa å nu fick jag en vansinnig lust på färska räkor så det får bli stan ida å handla ;) 
  • Irmeline

Såå kul med alla lyckade VUL Glad Grattis alla!

Själv trodde jag att jag skulle få KUB-tid igår hos BM men icke, tydligen skickas blodprovet till sjukhuset som sen skickar ut en remiss, man får alltså veta det med kort frist och utan möjlighet att påverka när. Hoppas det blir en vettig tid jag kan smita från jobbet. Att mannen också skulle kunna följa med känns nästan uteslutet när man får veta så kort innan. Så nu kollar jag posten och väntar på en NUPP-tid i brevlådan.

• nozpa

Hej.

Kan jag haka på? Väntar 3:e barnet i slutet på oktober. 21:a enligt FL. Mår ganska okej, lite smått illamående bara.

• SysterAnna
    Singoalla78 skrev 2014-03-14 11:57:57 följande:
    haha jaa men viktigt att den gravida e nöjd :) jaa å nu fick jag en vansinnig lust på färska räkor så det får bli stan ida å handla ;) 

Precis! Det var samma sak när jag var gravid senast. Mitt i kallaste vintern insåg jag att jag tvunget skulle ha twisterglass! Blev många lådor med sån glass den vintern
  • Makaronipuss1

Alltså jag mår så sjukt dåligt... Jag har haft två underbara och lätta graviditeter innan, men nu är verkligen allting annorlunda. Jag mår illa dygnet runt. Försökt med Lergigan comp utan effekt. Har fått EXTREM muntorrhet. Har verkligen inget saliv alls i munnen. Trodde det var biverkning av Lergigan men har inte tagit den på ett par dagar nu och muntorrheten kvarstår. Usch och fy....

Svar på tråden BF Oktober 2014