• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • tasirvio
    Singoalla78 skrev 2014-03-14 11:57:57 följande:
    haha jaa men viktigt att den gravida e nöjd :) jaa å nu fick jag en vansinnig lust på färska räkor så det får bli stan ida å handla ;) 
    Vet att det i Sverige inte varnas för räkor, men i Finland så varnar man gravida från att äta räkor, i och med att det finns risk för listeria. Så var noga med att de verkligen är färska räkor som du äter isf!
  • tasirvio
    nozpa skrev 2014-03-14 12:24:05 följande:
    Hej.

Kan jag haka på? Väntar 3:e barnet i slutet på oktober. 21:a enligt FL. Mår ganska okej, lite smått illamående bara.
    Välkommen :)
  • Mamma201410
    tasirvio skrev 2014-03-14 13:25:30 följande:
    Vet att det i Sverige inte varnas för räkor, men i Finland så varnar man gravida från att äta räkor, i och med att det finns risk för listeria. Så var noga med att de verkligen är färska räkor som du äter isf!
    Fick mitt andra barn för 9 månader sedan och det var helt okej att äta räkor då, tror inte det ändrats sedan dess ;) Jag åt själv räkor tidigare idag, supergott =) 
  • Irmeline
    Makaronipuss1 skrev 2014-03-14 13:09:42 följande:
    Alltså jag mår så sjukt dåligt... Jag har haft två underbara och lätta graviditeter innan, men nu är verkligen allting annorlunda. Jag mår illa dygnet runt. Försökt med Lergigan comp utan effekt. Har fått EXTREM muntorrhet. Har verkligen inget saliv alls i munnen. Trodde det var biverkning av Lergigan men har inte tagit den på ett par dagar nu och muntorrheten kvarstår. Usch och fy....
    Är det samma pappa? Jag har hört att man kan må väldigt olika beroende på vem pappan är.
  • Cazza

Irmeline : har och mår fortfarande så djävla dåligt! Har inte kunnat jobba vissa dagar. Det är tredje barnet och vid de andra graviditeterna har jag inte alls mått såhär illa! Samma pappa till alla! Mun bm sa att man har sämre motståndskraft ju fler graviditeter man har + att man är äldre också.

• Joline

Hej!

Den här tråden vill jag vara med i. Väntar en "överrasknings" bebis i Oktober.  Barnmorskan tror att jag är runt vecka tio elva. Jag har bara vetat att jag är gravid i två veckor. Både barnmorskan och jag ville göra ett tidigt ultraljud för att fastställa födelsedatumet. Men det gick inte länets kvinnoklinik med på. De tycker att jag ska invänta kub. Så nu går jag runt och försöker dölja magen för alla. Vill ju gärna veta hur långt gången jag är innan omgivningen får veta om graviditeten. Tror dock inte det går att dölja så länge till... Har tid hos barnmorskan 31:a mars och efter det ska jag på kub. Är inte så påläst...men är inte det lite sent att göra kub då? Då kanske jag är runt 12- 13 veckor. Och sedan tar det väl några dagar innan jag får tid till kub.

• MrsGalotti

KUB upp till v.14 står det i mina informationsblad jag fick från bm förra veckan. Så det är lugnt.

• Knitting Angel
    nozpa skrev 2014-03-14 12:24:05 följande:

Hej.

Kan jag haka på? Väntar 3:e barnet i slutet på oktober. 21:a enligt FL. Mår ganska okej, lite smått illamående bara.

Grattis och välkommen :)
  • Knitting Angel
    Joline skrev 2014-03-14 16:11:40 följande:

Hej!

Den här tråden vill jag vara med i. Väntar en "överrasknings" bebis i Oktober.  Barnmorskan tror att jag är runt vecka tio elva. Jag har bara vetat att jag är gravid i två veckor. Både barnmorskan och jag ville göra ett tidigt ultraljud för att fastställa födelsedatumet. Men det gick inte länets kvinnoklinik med på. De tycker att jag ska invänta kub. Så nu går jag runt och försöker dölja magen för alla. Vill ju gärna veta hur långt gången jag är innan omgivningen får veta om graviditeten. Tror dock inte det går att dölja så länge till... Har tid hos barnmorskan 31:a mars och efter det ska jag på kub. Är inte så påläst...men är inte det lite sent att göra kub då? Då kanske jag är runt 12- 13 veckor. Och sedan tar det väl några dagar innan jag får tid till kub.

Grattis och välkommen :)
  • Knitting Angel

Vecka 12 (11+0) idag. Var tar tiden vägen? Är det fler som upplever att tiden bara försvinner iväg? Kanske beror på att jag har mycket att göra. Studier och bråk med dotterns dagis som inte lyssnar och funderingar om byte av dagis som i så fall innebär en bil till och flera utgifter. Bara blotta tanken på allt som händer får en att känna sig utmattad :/

Svar på tråden BF Oktober 2014