• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Knitting Angel
    MrsGalotti skrev 2014-03-14 20:46:31 följande:
    Tvärtom, här går tiden VÄLDIGT sakta och jag vill ju vara i v 12 redan för att kunna känna sig lite tryggare med att liten överlever allt och jag kommer att se min bebis till höst. Men nej... tiden ska gå sååå saaaaaktaaa istället. Inte hjälper det att bli tillbakaflyttad en vecka heller...
    Vad trist att bli tillbakaflyttad :( förstår att tiden går saktare då.
  • Anderzonl

Hej, Jag var på vul nu i veckan lite nojjig trodde jag fått mf hade så ont i magen, kom inte ihåg känslan från mina två tidigare barn.. Jag fick reda på att jag var gravid i 5:e veckan på ett vul i feb och nu gjorde jag ett igen och är nu i vecka 10 jag fick se hjärtat picka.. Så visst finns det en liten där inne och min Gyn dr sa även att han var säker på att det var en tjej.... Bf 14/10 .. Så spännande längtar till v 12 då vi ska säga till barnen.....

• mitthemligajag
    Anderzonl skrev 2014-03-15 09:27:38 följande:

Hej, Jag var på vul nu i veckan lite nojjig trodde jag fått mf hade så ont i magen, kom inte ihåg känslan från mina två tidigare barn.. Jag fick reda på att jag var gravid i 5:e veckan på ett vul i feb och nu gjorde jag ett igen och är nu i vecka 10 jag fick se hjärtat picka.. Så visst finns det en liten där inne och min Gyn dr sa även att han var säker på att det var en tjej.... Bf 14/10 .. Så spännande längtar till v 12 då vi ska säga till barnen.....

Åh va kul att han kunde (höra?) antar jag, lyssnade han på hjärtljudens, pulsens slag per sek? :)
  • Anderzonl

Mittemellanjag: Nej vi såg bara hjärtljuden alltså såg hjärtat picka och han läste av det i sin maskin och sa att det såg bra ut... Jag fick se likadant fast i vecka 7 med mitt första barn, det är rätt så coolt. Vi fick en bild!!!

• Lillium
    Anderzonl skrev 2014-03-15 09:27:38 följande:
    Grattis till lyckat vul! Kan man ens se vilken kön det är i vecka 10? Låter lite tidigt kan jag tycka...
  • Anderzonl

Lillum:ja vi blev lite paffa vi med vad gäller kön men han sa ngt om att mellan v 8-10 växer flickor enl en linje (storleks linje) och pojkar växer under dessa veckor snabbare och ligger då oftast över den linjen? Det är inget vi kommer att tänka så mkt på utan vi kommer att ta reda på det när vi gör ul... Så han var ganska säker på att det var ej tjej... Ja ja det återstår å se :)

• Lillium
    Anderzonl skrev 2014-03-15 10:01:47 följande:
    Lillum:ja vi blev lite paffa vi med vad gäller kön men han sa ngt om att mellan v 8-10 växer flickor enl en linje (storleks linje) och pojkar växer under dessa veckor snabbare och ligger då oftast över den linjen? Det är inget vi kommer att tänka så mkt på utan vi kommer att ta reda på det när vi gör ul... Så han var ganska säker på att det var ej tjej... Ja ja det återstår å se :)

Spännande, det har jag aldrig hört förut
  • Mamma201410
    Singoalla78 skrev 2014-03-14 21:08:11 följande:
    Enl livsmedelsverket så är det säkert att äta räkor som gravid, däremot så vet jag att om man ammar så bör man undvika det, jag vet inte vad ni har för räkor i finland men här e dom såpass bra att det tom rek att äta under graviditet, Jag har utskrivet fr livsmedelsverket vad man bör äta å vad man ska undvika.
    Håller med, har frossat idag ;) Å e inte det minsta orolig för det :)
    Jag har frossat under amning också utan problem ;) Ammar än eller det är mest snuttande men helammade i 8 mån :) 
  • Singoalla78
    Mamma201410 skrev 2014-03-15 10:45:25 följande:
    Jag har frossat under amning också utan problem ;) Ammar än eller det är mest snuttande men helammade i 8 mån :) 
    hahaha jaa samma här, näe aså under amning så kan barnet få lite utslag bara, jag ammade i 3 år, hahahaha
  • Singoalla78

Men shit va hormonerna spökar....gråter enb skvätt för minsta lilla, hahaha

Svar på tråden BF Oktober 2014