• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2014-03-15 17:01:35 följande:
    babyhuys.nl kostar de typ 9992, men då är de all black vi ska köpa alltså inte silver i ramen, den vanliga kostar nog typ 8500, sen väntar vi på svar på babyplus, där jag läst att dessa vara billigare:)
    Dessutom är priset inklusive frakt, den som kostar 9992 kostar i Sverige 12 249! Så de känns värt de, bara man är ute i god tid :)
  • KErika
    Cazza skrev 2014-03-15 15:39:50 följande:
    3 kg plus!!! Herreguh! HAr ni gått upp ngt?

1,5 kg och är i V8. Men om man tittar på min kroppsform så ser det ut som jag gått upp 5 kg!! Huva !! Vill gärna oxå veta vad andra gått upp?
  • kalleankan

Har gått upp 1 kg, v.9+2.
    Men ser också ut som typ 6-7 kg på kroppen.. Sambon tycker jag har blivit grepp vänligare om rumpan men det är väl önsketänkande haha.
    Känns som att jag kommer bli mkt större denna gång..

• Mymmlan

Gått upp 3kg och är i vecka 12. Men med tanke på att jag är hungrig precis hela tiden ( och då inte lite små sugen bara utan kurr-i-magen jätte hungrig) så är det kanske inte konstigt att jag gått upp lite. Syns dock inte så mycket.

• mitthemligajag
    Mammatillnoah skrev 2014-03-15 16:42:45 följande:

vilken sida beställer ni ifrån? Vill också ha en buffalo men ty ker dom är sines dyra
    Vi beställde precis en från babyhuys nu! här har du en rabattkod (  Blogdiscount  ) du får 15 % på alla bugaboo saker på hela hemsidan!  med denna rabattkod blev våran edition vagn som släpps i april att kosta 8700 spänn istället för över 12 000. Undra hur länge vi kommer få stå i kö för att få den :P den har premier i april så de blir nog väntan, hoppas vi hinner få den i slutet på sommaren iaf!  en vanlig svart buffalo blir 8 172 med rabatten :) men jag vet inte hur länge rabatten håller
  • mammasusan
    mitthemligajag skrev 2014-03-15 20:38:21 följande:
    Vi beställde precis en från babyhuys nu! här har du en rabattkod (  Blogdiscount  ) du får 15 % på alla bugaboo saker på hela hemsidan!  med denna rabattkod blev våran edition vagn som släpps i april att kosta 8700 spänn istället för över 12 000. Undra hur länge vi kommer få stå i kö för att få den :P den har premier i april så de blir nog väntan, hoppas vi hinner få den i slutet på sommaren iaf!  en vanlig svart buffalo blir 8 172 med rabatten :) men jag vet inte hur länge rabatten håller
    Åh jag tkr också att bugaboo är bra! Min bästa vän ska ha nr två nu om några veckor och hon köpte en Buffalo men för över 11000kr. Vilken valuta är priserna på? Antar att man ej kan få förlossningsgaranti på vagnen?
  • Irmeline
    Anderzonl skrev 2014-03-15 10:01:47 följande:

Lillum:ja vi blev lite paffa vi med vad gäller kön men han sa ngt om att mellan v 8-10 växer flickor enl en linje (storleks linje) och pojkar växer under dessa veckor snabbare och ligger då oftast över den linjen? Det är inget vi kommer att tänka så mkt på utan vi kommer att ta reda på det när vi gör ul... Så han var ganska säker på att det var ej tjej... Ja ja det återstår å se :)

Exakt samma sa min gyn, då vår var exakt på kurvan sa han att det var en tjej troligtvis :)
  • Tamara
    Irmeline skrev 2014-03-15 21:42:41 följande:
    Exakt samma sa min gyn, då vår var exakt på kurvan sa han att det var en tjej troligtvis :)

Men det kan ju bara stämma vid tex IVF, för annars kan aldrig läkaren veta exakt när befruktning skett.
  • Irmeline
    Tamara skrev 2014-03-15 21:57:39 följande:

Men det kan ju bara stämma vid tex IVF, för annars kan aldrig läkaren veta exakt när befruktning skett.
    Dagen stämde precis med min äl, och det vet jag med säkerhet då jag känner den. Befruktning sker oftast inom 12h från det, Max 24 sen dör ägget, så hyfsad koll ändå ;)
  • mitthemligajag
    mammasusan skrev 2014-03-15 21:12:17 följande:
    Åh jag tkr också att bugaboo är bra! Min bästa vän ska ha nr två nu om några veckor och hon köpte en Buffalo men för över 11000kr. Vilken valuta är priserna på? Antar att man ej kan få förlossningsgaranti på vagnen?
    Titta mina inlägg tidigare där jag skrev om att handla helt nytt från Holland!! Bugaboo är ju nederländskt så de är billiga där! Sparat över 3000:)
Svar på tråden BF Oktober 2014