• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • swallin

Vi ska köpa em bugaboo donkey :) vi kommer behöva en syskonvagn och jag tycker att donkeyn verkar toppen! Tror vi kommer köpa våran bagagnad. Vi köpte en helt ny vagn som vi älskar vi fick vår dotter (en Brio go) men den får vi sälja :/

• Tamara
    Irmeline skrev 2014-03-15 22:30:11 följande:
    Dagen stämde precis med min äl, och det vet jag med säkerhet då jag känner den. Befruktning sker oftast inom 12h från det, Max 24 sen dör ägget, så hyfsad koll ändå ;)

Jaja alla mina ul i den tiden har stämt exakt enligt min ägglossning, varit exakt på dagen i storlek och jag har tre pojkar
  • Cazza

Jag har två döttrar och vill minnas att den andra dottern var lite större än " de brukar" på kuben. Då visste vi inget kön. Ho vägde nästan 4 kg då hon föddes.

• Lillium
    Tamara skrev 2014-03-16 07:00:47 följande:

Jaja alla mina ul i den tiden har stämt exakt enligt min ägglossning, varit exakt på dagen i storlek och jag har tre pojkar
    Samma här med min son och lill*en i magen Flört
  • Lillium

Hmm en fundering. Säg att man vet när man har ägglossning säkert men sen kanske det tar olika tid för ägget att fästa. För vissa kanske det tar 6 dagar och vissa 11.
    Då borde ju embryot börja växa först när det fäst. Det borde ju påverka också?

Jag vet att ägget fäste dag 7 för då fick jag en nidblödning. Borde inte mitt foster då vara större än någon som hade äl på samma dag fast där ägget fäste på tex dag 10? Hur kan man då gå exakt efter äl? Lite morgon flumtankar Glad

• Tamara
    Lillium skrev 2014-03-16 07:45:04 följande:
    Hmm en fundering. Säg att man vet när man har ägglossning säkert men sen kanske det tar olika tid för ägget att fästa. För vissa kanske det tar 6 dagar och vissa 11. Då borde ju embryot börja växa först när det fäst. Det borde ju påverka också? Jag vet att ägget fäste dag 7 för då fick jag en nidblödning. Borde inte mitt foster då vara större än någon som hade äl på samma dag fast där ägget fäste på tex dag 10? Hur kan man då gå exakt efter äl? Lite morgon flumtankar

Det är ju det jag menar, det borde ju vara helt omöjligt att för en läkare att göra såna uttalanden eftersom det av naturliga skäl kan skilja flera dagar hit och dit.
  • mitthemligajag
    swallin skrev 2014-03-16 06:38:13 följande:

Vi ska köpa em bugaboo donkey :) vi kommer behöva en syskonvagn och jag tycker att donkeyn verkar toppen! Tror vi kommer köpa våran bagagnad. Vi köpte en helt ny vagn som vi älskar vi fick vår dotter (en Brio go) men den får vi sälja :/

Vi kollade på begagnade först men dom låg på 8500 och då var de ingen edition och dom var körda ca 1 år, nu fick vi samma pris på vagnen fast sprillans ny ;) så jag rekommenderar verkligen att beställa från Holland, lätt som en plätt, och bugaboo har ju ngn slags all garanti, så du reggar vagnen p deras hemsida och anger typ ditt hemland och då kan du byta garanti butik till vilken återförsäljare du vill i hela världen! Samt att om den går sönder kan du lämna in för reparation till alla som säljer bugaboo så man måste ju inte skicka tillbaka till Holland :)
  • Tamara
    mitthemligajag skrev 2014-03-16 08:32:22 följande:
    Vi kollade på begagnade först men dom låg på 8500 och då var de ingen edition och dom var körda ca 1 år, nu fick vi samma pris på vagnen fast sprillans ny ;) så jag rekommenderar verkligen att beställa från Holland, lätt som en plätt, och bugaboo har ju ngn slags all garanti, så du reggar vagnen p deras hemsida och anger typ ditt hemland och då kan du byta garanti butik till vilken återförsäljare du vill i hela världen! Samt att om den går sönder kan du lämna in för reparation till alla som säljer bugaboo så man måste ju inte skicka tillbaka till Holland :)

Bugaboo har gjort förändringar i år vad gäller garanti ärenden som om tex chassit måste bytas, vilket är vanligt på Donkey så måste man skicka tillbaka chassit till Holland (om man köpt där) och sedan skickar de ett nytt.
  • mitthemligajag
    Tamara skrev 2014-03-16 08:41:12 följande:

Bugaboo har gjort förändringar i år vad gäller garanti ärenden som om tex chassit måste bytas, vilket är vanligt på Donkey så måste man skicka tillbaka chassit till Holland (om man köpt där) och sedan skickar de ett nytt.
    Jaha de har jag inte läst någonstans, och hittar inte den infon:p vart har du läst det? Tur de är så billigt och enkelt till Holland då och hoppas buffalon håller bättre
  • Tamara
    mitthemligajag skrev 2014-03-16 09:12:17 följande:
    Jaha de har jag inte läst någonstans, och hittar inte den infon:p vart har du läst det? Tur de är så billigt och enkelt till Holland då och hoppas buffalon håller bättre

Jag är med i gruppen "barnvagnar" på Facebook. Där lär man sig massor
Svar på tråden BF Oktober 2014