Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

Mitt första barn är en flicka och vi fick veta på ul att den andra högst sannolikt skulle vara en pojke, hade ändå jättesvårt att föreställa mej att det skulle bli en kille, eftersom jag bara hade en tjej sen tidigare. Men när jag väl hade honom i famnen kändes det ju helt självklart att det var just honom vi väntat på Hjärta Drömde att den här blev en flicka förra veckan :) 

tasirvio Jag var också på barnloppis igår, bor vi på samma ort i Finland månne? Fast jag såg att det skulle vara loppis i Borgå igår också, där bor jag alltså inte ;) Jag vågade inte shoppa något till babyn ännu, vill ha ul avklarat först och se med egna ögon att det är nån där! Köpte däremot ett par för små mammabyxor... 

• Aftonstjärna
    tasirvio skrev 2014-04-07 10:28:43 följande:
    Usch fy, Irmeline! Hoppas det inte är något allvarligt! Försök tänka positiva tankar, du är såpass långt påväg redan, så vi ska hoppas allt går bra!

Jag har idag känt av att det ilar i underlivet på mig, har även som träningsvärk i korsryggen, och min vänstra skinka samt baklåret känns som om det skulle vara något bortdomnat.. någon som vet vad det kan vara tecken på? Foglossning, ischias, eller något annat?
    Hade lite av samma igår och på fredagen, men trodde på fredagen att det berodde på att jag varit ut och gå på långpromenad på onsdagen, men är såpass tränad att det kan nog inte handla om träningsvärk längre..

Hoppas verkligen inte det är foglossning eller något  annat som kan leda till att jag blir sjukskriven tidigt, har bara inte tid och möjlighet till det! Inte förrän vid midsommar ungefär ;)
    Ilningarna i underlivet är nog foglossning, känner av det redan jag också. Hade ganska mycket under min andra graviditet, men kunde nog jobba till slutet. Under första graviditeten kändes det mera som ischias och strålade ut i skinkorna, kom först i slutet och då hade jag svårt att gå, men cykla gick bra. Det är överhuvudtaget bättre att cykla än att gå om man har foglossning. Tyckte också simning funkade bra. Kan nog komma och gå lite.

Jag bor också i Ekenäs! Och har alltså ett par extra mammabyxor i storlek M att skänka bort om du behöver :) vet inte vad jag fick för hjärnsläpp på loppisen igår, jag har ju L på byxor i vanliga fall, så fattar inte varför jag inbillade mej att M skulle gå på när jag är gravid... Vi kan väl ha en liten mammaträff i något skede?
  • Aftonstjärna
    tasirvio Fråga på rådgivningen om du kan få akupunktur mot foglossning på Ystadsgården. Jag får nålar mot mitt illamående där!
  • Aftonstjärna

Kalendern stämmer på ett av mina barn, alltså 50% chans att det går rätt :) Pojke säger det nu. Vi kommer nog att ta reda på kön, hjälper en lite om man vill loppisshoppa i förhand. Vi har också tagit reda på med de två föregående, men könet säger ju absolut inget om VEM det är som sitter och lurar i magen så så värst mycket klokare blir man inte med kunskapen, tycker jag!

• Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-04-08 14:09:09 följande:

Hej, hemkommen från akuten och bebis lever! Var moderkakan som ligger delvis för öppningen som blödde. På RUL om en månad ska de kolla om den flyttat sig uppåt. Gör den inte det innan förlossning blir det förlösning med snitt.

Kinesiska kalendern sa flicka på första (stämmer) och pojke på denna. Vi får väl se... Flört

Oj, vad skönt att höra! Oftast flyttar sig moderkakan uppåt, min kompis hade samma problem, men moderkakan har flyttat sig nu så hon får föda normalt i maj.
  • Aftonstjärna

Annie24, vad häftigt att se dem ligga där i sina små bon! Jag ska på ul imorgon och få se min knodd första gången, utgår från att det är en, inga tvillingar i släkten här. Min man skulle få dåndimpen om det var två små sladdisar...

• Aftonstjärna

Var på kub imorse och där vinkade en liten en åt oss Hjärta Barnmorskan tog lång tid på sig så vi fick titta länge och väl på den lilla som ömsom sov och ömsom gympade. Bebben var väl dold i sitt bo så bilderna blev ganska suddiga, men det spelar ingen roll. Är bara så glad över att allt såg bra ut! Blev flyttad 6 dagar tillbaka från 12+6 till 12+0 och fick ett nytt bf 23/10.

• Aftonstjärna
    Mymmlan skrev 2014-04-10 23:16:11 följande:
    Välkommen nya! Det plockar på Vi blir många!

Angående kön och kläder, jag tycker naturligtvis det är upp till var och en att kolla eller inte! Oavsett om det är för anknytning, shopping eller ren nyfikenhet Lägger ingen värdering alls i det men detta med hur man väljer kläder och gör kön fascinerar mig! Där av frågan.
    Det tråkiga är ju att affärerna lägger fram kläderna enligt kön, skulle vara så mycket roligare att shoppa om kläderna hängde mer fördomslöst. Därför gillar jag att handla på loppis, där får man tänka själv! Värst är det ändå att barnstorlekarna i de vanliga kedjorna typ h&m och lindex tar slut jättetidigit. Min stora tjej, som är lång till växten, var 6 år när vi var tvungna att gå till tonårssidan där alla kläder var lila, grå och svarta och slimmade. Hon kunde inte förstå varför det inte fanns bamsekläder i hennes strl, precis när hon lärt sig läsa själv och älskade Bamse!
  • Aftonstjärna

Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar på ul i torsdags så är nu 12+2 (igen). Jag mår också illa fortfarande, men mera hanterbart, säger som Tamara, bara en spya denna vecka... På morgnarna och förmiddagen mår jag rätt bra, skönt! Får vänta ända till 10.6 på rul, känns väldigt långt borta! Har läkarbesök på mvc veckan efter påsk.   

Svar på tråden BF Oktober 2014