Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

Yarrow skrev 2014-02-14 23:14:33 följande:

ÅÅÅhhh titta på lilla bönan!! tänk, om 9 månader är det en liten bebis!! <3

hehehe, jaa tårar sprutade på både mig å min fästman, ja exakt, man ser ett litet knytte, å hon sa det att när hjärtat slår så fint så är risken för mf mkt liten :) Nu hoppas jag bara att d närmsta veckorna ska rusa iväg ;)
  • Singoalla78
    mjn84 skrev 2014-02-15 09:03:40 följande:
    Häftigt. Så det svarta är livmodern? Tänk vad häftigt att man redan kan se att det finns liv i magen! :)
    hehe japp det runt om fostersäcken är det mörka livmodern :) hehe vi blev båda 2 och läkaren förvånade över ett så starkt litet hjärta :)
    mitthemligajag skrev 2014-02-15 09:31:01 följande:
    Singoalla! Åh vad roligt för dig!!!!!! Hoppas vi får se lila på måndag :)

Hittils bästa äta-i-sängen-innan-jag-klivit-upp är salta pinnar! De är helt perfekt, ingen spya än så länge ;)
    Åhh tack, nu blir jag alldeles känslosam här, hehe ja jag hoppas ni får se på mån, det är en oerhörd lättnad :) inga spyor här, fast jag försökt ett par gng , typ ulkat mig....misstänker med det att det är en flicka ;) Det spelar ju ingen roll men jag har läst att när det blir mkt kvinnliha könshormoner så mår man illa, med min dotter kräktes jag som attan i 3 månader, inte en enda gng med min son ;)
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-02-15 11:48:13 följande:

Ja, det ska vara lika säkert som vecka 12 ;) Nästan alla missfall som sker innan vecka 12 är för att hjärtat aldrig böjade slå och kroppen stöter ut fostret.

hehe ja det var så hon sa igår :) 

Å nu märker jag av ett symptom som e klassiskt, jag e förstoppad....dags å tugga krossade linfrö :)
  • Singoalla78
    choklaa skrev 2014-02-15 12:27:27 följande:
    Undrar har ni några graviditets symtom?

Själv molande lite värk i magen, lite ömma bröst tror dock de har med att jag slutade amma sonen lika snabbt som jag fick reda på att jag var gravid. Och kanske ytte Putte lite illamående.
    Mja molvärk här åxå=växtvärk :) Lite ömma bröst fr å till, illamående...aså det kan komma en liten släng men då mest på natten märkligt nog ..
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-02-15 12:30:44 följande:
    Hehe singoalla78, jag har 3 pojkar och har mått apdåligt och spytt massor med alla 3, värre för varje gång och längre för varje gång med. Denna gången får jag väl vara glad om jag slutar kräkas innan förlossningen Men det är det värt!
    haha oj, jag mådde som en prinsessa när jag väntade min son, hade inga symptom alls typ, men med dottern kräktes jag varje dag heeela tiden i 3 månader, men absolut så är det värt det :)
  • Singoalla78
    Visflicka skrev 2014-02-15 22:11:47 följande:
    Hej allihop! Plussade för igår på alla hjärtans dag. Två starka streck uppenbarade sig.
    Har haft ont i mensmagen ända sen ÄL så hade väl mina aningar. Har fortfarande ont från och till. Särskilt kväll och natt. Någon mer som har/har haft så? Hur långe är det normalt att man har så?
    Jodå, min molvärk kommer nästan uteslutande på kvällstid..
  • Singoalla78
    Aftonstjärna skrev 2014-02-16 07:00:56 följande:
    Hej! Kliver försiktigt in här! Fick precis ett svagt plus som jag försöker förlita mej på, fast jag gärna skulle se lite starkare streck på testerna! Men mensen är borta och utbytta mot graviditetssymtom som molvärk, ömma bröst, rapningar och lätt illamående vid hunger.  Har mått apa i början av mina tidigare graviditeter, så vet vad jag troligen har framför mej... Är i vecka 6 enligt FL:s räknare. BF 17/10
    Jag är 37 år och har sen tidigare en tjej född 02 och kille född 05. Så detta blir en mycket efterlängtad sladdis. 
    Åhh va roligt med ngn mer i samma ålder å åxå väntar sladdis, jag har en flicka på 15 år å å son på 3,5 :)
  • Singoalla78
    mammasusan skrev 2014-02-16 11:53:14 följande:
    Frågar igen & hoppas någon kan berätta . Hur känns er molvärk och ligamentsmärta? Funderar på om de är de jag känner ibland. Antingen trycker/drar det i underlivet ( inte i magen) eller så hugger/drar det i min vänstra sida av magen, inte ont men det känns.
    Jodå jag kan åxå uppleva ett typ tryck neråt i nedre buken å mensliknande värkar, men mest kvällstid, kanske för att man just då tar det lungt å hinner känna efter..
  • Singoalla78
    mitthemligajag skrev 2014-02-16 12:24:09 följande:
    Åh herregud! Nu har jag gråtit i 4 timmar i stort sett, utan anledning, äntligen har jag slutat..., konstiga jobbiga känslor i kroppen som jag inte alls känner igen... Phu hoppas det inte fortsätter såhär
    förlåt men HAHAHAHA  :D , Detta med gråtandet känns igen..jag e inte en gråtig person, men nu lipar jag för minsta lilla, haha 

Ont i boobsen som kommer å går åxå....sugen på frukt ;)
  • Singoalla78

Att man ska undvika å ge bebis honung eller amma då man sj äter honung, det visste jag..men hur e det när man e gravid? Å sedan vitlök, läste jag kan framkalla Mf, men detta kan väl ändå inte stämma? Tänker på alla i västländerna?

Svar på tråden BF Oktober 2014