SC11 skrev 2014-03-07 13:03:51 följande:
Har också det tillåfrån. Ibland lite ljusgröna å ibland gula. Normalt enligt min gynekolog. Vissa säger att det är slemproppen som bildas å att vissa små "snorkråkor" åker med ut . .
Sålänge dom är luktfria så :)
urk, haha fyy aså..men samma här, lite neongula/gröna men läste ngn mer stans att det är normalt ;) skönt att jag inte e ensam om det så....symptomen kommer å går fortfarande...idag v 10+1 = 11, weehooo men inga symptom mer än att jag känner av att jag lyfte min 3,5 åring lite ida...
mamma 85 skrev 2014-03-07 13:07:15 följande:
Aa nää jag har egentligen inga skäl att vara orolig, men jag tror det är naturligt när man är gravid. Jag tror hormonerna spelar en ett spratt också :) Men jag tror att än så länge är nog bebisen ganska långt ner och jag tror den ligger väl inlindad som sagt, man har ju hört alla de historier där folk ramlat på magen och slagit i den rätt hårt, men där bebisen klarat sig fint i alla fall.
Jag hoppas att KUB kommer stilla din oro lite grann, sen blir det ju bättre när sparkarna kommer igång och man varje dag får känna att barnet lever :)
Oki, jo men hormonerna gör garanterat sitt, hehe min mamma ramlade i en flytt å föll på magen rakt ner på en stor högtalare som låg på golvet å fick hörnet rakt in..men d gick ju bra, vidare så lyfte hon ett kylskåå vilket inte e å rek, men det var nog lite mer avslappnat då på den tiden så att säja...
Cynric skrev 2014-03-07 13:41:29 följande:
Jag bär mina två barn (snart 6 och 4) lite varje dag. Tycker om att lyfta upp och kramas med dom. Har faktiskt inte slagit mig att det på nått sätt skulle vara farligt. Nä, jag fortsätter med det tills magen är i vägen faktiskt
Jaså? du lyfter dom å känner inget av det? Jag gosar ju med min lille 3,5 åring hela tiden men e orolig att lyfta honom, men idag hade jag inget annat val då han e febrig å han behövde det..men jag e lite orolig att bära, inte du alls?
Mamma201410 skrev 2014-03-07 17:36:11 följande:
Jag har en på snart 5 år och en på snart 9 månader. Den äldsta bar jag till och från hela graviditeten, men mot slutet allt mer sällan. Givetvis ska man inte ta på sig för mycket eller överanstränga sig men man är ju inte handikappad heller ;)
Mellan yngsta och bebis blir det 15 mån så tvivlar på att jag kommer undan bärandet =)
Min väninna säjer samma sak, du är gravid inte invalid.....hm..