Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

SC11 skrev 2014-03-07 11:57:32 följande:

Skönt att allt såg bra ut! Man blir ju så rädd för minsta lilla! Mina symtom försvann ju också men nu har dom börjat återkomma.. trött och lite illamående igen..
    Jag jobbar som undersköterska på sjukhus.. kommer bli omplacerad i v30 så jag är inte med patienterna då men det är stessigt ändå. Får se hur det blir. Sist fick jag havandesapspenning men det har dom dratt in på mitt jobb mär dom kom på att vi höggravida kan va samordnare istället.
    Vad jobbar du med?
    Ja mne har ju en tendens att stissa upp sig, ahaa, misstänkte att det var inom vården när du skrev som du gjorde, jag e för tillfäller sjukskriven så jag kan ju ta det ganska så lungt på den fronten ...
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-07 09:08:48 följande:

Magen tål påverkan från syskon, det ska till misshandel med riktiga sparkar i magen från vuxen eller typ trafikolyckor för att det ska gå illa. Stress kan ju påverka fostret negativt men tror inte att mf risken är speciellt stor av det, värre senare kanske då stress kan ge för tidig födsel då kanske. Jag hade ganska tätt mellan mina stora barn, 2 år och 2 månader och nu blir det strax under 2 år i mellan mina små om allt går bra så jag har ju haft/kommer att ha småbarn flera graviditeter. Jag är 41, så jag är verkligen gammal, var alltså 39+ när förra föddes.
    Oki va skönt å läsa...lyfte min 3 åring ett par gng nu på morrn då han har feber å behövde mammas omtanke å kärlek, fick lite tryck i magen å blev livrädd....men det bör ju tålas kan jag tycka..
  • Singoalla78
    SC11 skrev 2014-03-07 13:03:51 följande:

Har också det tillåfrån. Ibland lite ljusgröna å ibland gula. Normalt enligt min gynekolog. Vissa säger att det är slemproppen som bildas å att vissa små "snorkråkor" åker med ut . .
    Sålänge dom är luktfria så :)
    urk, haha fyy aså..men samma här, lite neongula/gröna men läste ngn mer stans att det är normalt ;) skönt att jag inte e ensam om det så....symptomen kommer å går fortfarande...idag v 10+1 = 11, weehooo men inga symptom mer än att jag känner av att jag lyfte min 3,5 åring lite ida...
    mamma 85 skrev 2014-03-07 13:07:15 följande:
    Aa nää jag har egentligen inga skäl att vara orolig, men jag tror det är naturligt när man är gravid. Jag tror hormonerna spelar en ett spratt också :) Men jag tror att än så länge är nog bebisen ganska långt ner och jag tror den ligger väl inlindad som sagt, man har ju hört alla de historier där folk ramlat på magen och slagit i den rätt hårt, men där bebisen klarat sig fint i alla fall. 

Jag hoppas att KUB kommer stilla din oro lite grann, sen blir det ju bättre när sparkarna kommer igång och man varje dag får känna att barnet lever :) 
    Oki, jo men hormonerna gör garanterat sitt, hehe min mamma ramlade i en flytt å föll på magen rakt ner på en stor högtalare som låg på golvet å fick hörnet rakt in..men d gick ju bra, vidare så lyfte hon ett kylskåå vilket inte e å rek, men det var nog lite mer avslappnat då på den tiden så att säja...
    Cynric skrev 2014-03-07 13:41:29 följande:
    Jag bär mina två barn (snart 6 och 4) lite varje dag. Tycker om att lyfta upp och kramas med dom. Har faktiskt inte slagit mig att det på nått sätt skulle vara farligt. Nä, jag fortsätter med det tills magen är i vägen faktiskt
    Jaså? du lyfter dom å känner inget av det? Jag gosar ju med min lille 3,5 åring hela tiden men e orolig att lyfta honom, men idag hade jag inget annat val då han e febrig å han behövde det..men jag e lite orolig att bära, inte du alls?
    Mamma201410 skrev 2014-03-07 17:36:11 följande:

Jag har en på snart 5 år och en på snart 9 månader. Den äldsta bar jag till och från hela graviditeten, men mot slutet allt mer sällan. Givetvis ska man inte ta på sig för mycket eller överanstränga sig men man är ju inte handikappad heller ;) 

Mellan yngsta och bebis blir det 15 mån så tvivlar på att jag kommer undan bärandet =) 

Min väninna säjer samma sak, du är gravid inte invalid.....hm..
  • Singoalla78

Ngn mer som har ont av närhet nu? som beröring,sex, kyssar mm? har tappat all lust ju :(

• Singoalla78
    Mamma201410 skrev 2014-03-09 16:29:17 följande:
    All lust är bortblåst här med… Om vi lyckas en gång i veckan är det bra. Förut var det flera gånger i veckan… 
    Oki, va skönt å höra..samma här, ville vara nära hela tiden å mysa å nu vill jag bara kräkas av det å nämner han ngt så blir jag skitsur å tycker att han pressar mig, det blir inget ändå, haha
  • Singoalla78

V 10+1 ida med underlig känsla i magen....

• Singoalla78
    Mirakla skrev 2014-03-09 15:07:15 följande:
    Varit inne på gynakuten några timmar idag och skall tillbaka imorgon på icke akuttid, mår inte speciellt bra idag
    Oj,jag måste missat ngt, vad har hänt?
  • Singoalla78
    Mammatillnoah skrev 2014-03-09 19:40:55 följande:

känner likadant när vi väntade sonen så var det jag som var den drivande men denna gången kan jag inte tänka på sex haha, allt är annorlunda denna gången ;)
    hahaha, japp känns igen ;) Men nu har jag för stunden god lust å kasta ut han med, för nu e jag as förbannad på hans lathet!!
  • Singoalla78
    tusa skrev 2014-03-09 20:29:24 följande:
    Nej, inte alls, tvärtom här! Solig
    Det är också tvärtom här. Jag är trött och segar hela dagarna och han gör allt inkl. jobbar. I morse hade han fixat och byggt en grov hall som jag pratat länge om att vi behöver!! Det är mer romantiskt än en bukett rosor Cool

Mirakla, hur har det gått?? Vad hade hänt och hur mår du? 
    hahaha vilket gott skratt jag fick mig nu, jaa stackarn här e kvar fast jag flippade lite igår..igen...haha 
    Men va skönt att han fixade detta som du önskade å det e mer värt än blommot, det håller jag med om. Min underbara kille som jag rasade på igår borstar mitt hår, masserar mina fötter å smörjer magen med olivolja :) Underbart :)
    Mamma201410 skrev 2014-03-10 09:35:26 följande:
    Känner igen hugget och sticket, haft så med alla barnen även denna gång stundvis. Kram 
    Känner åxå igen hugg å stickningar, fullt normalt. Det är ligamenten som drar sig när livmodern växer.
    Mymmlan skrev 2014-03-10 12:48:44 följande:
    Haha här med. Det är som att jag liksom fick nog när bebis skulle tillverkas... Förra gången var det inte så men jag mår sämre denna gång och hur sugen blir man på sex när man mår småilla hela tiden...
    HAHAHAHAHAHAHA  döööööör!!!
  • Singoalla78

Tog idag kub blodprov å ska på kub ul den 24 mars :) å sedan e rul bokat i maj :) spännande detta, hehe

Svar på tråden BF Oktober 2014