Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

Cazza skrev 2014-02-22 11:24:09 följande:
    Min mage är också mkt plattare än för några dar sen! Sköönt!
    Singoalla, jag blir deprimerad varje gång jag varit gravid och känner inte heller så mjt glädje inför barnet/ tvivlar på om det är rätt att skaffa barn/oro osv. Ändå var barnen alla planerade och jag har inte varit m om ngt hemskt på sista tiden. Mkt känslor!!

Den är det? Oki, ja kanske svullnaden som lagt sig efter svullna tarmar. Jag har aldrig blivit deppig i ngn av mina graviditeter, å detta har inte med ngt annat å göra än ngt som hänt för en kort tid sedan...men jag hoppas på att få känna lycka för bebis snart, men jag e livrädd för mf samtidigt..som sagt, mkt känslor..
  • Singoalla78
    Cazza skrev 2014-02-22 11:24:09 följande:
    Min mage är också mkt plattare än för några dar sen! Sköönt!
    Singoalla, jag blir deprimerad varje gång jag varit gravid och känner inte heller så mjt glädje inför barnet/ tvivlar på om det är rätt att skaffa barn/oro osv. Ändå var barnen alla planerade och jag har inte varit m om ngt hemskt på sista tiden. Mkt känslor!!
    kalleankan skrev 2014-02-22 18:48:56 följande:
    Jag märker bara att när jag ätit mycket så svullnar den dubbelt så mkt som det brukar.. äter jag lite är magen platt.. Men det är väl bara tarmarna som är orsak till magen innan vecka 10 eller hur är det? :D

Jo men det låter ju troligt kalleankan, min svullnar åxå så fort jag äter ngt, men min aptit är inte den bästa just nu så kanske därför som min mage gått tillbax samt som du säjer att tarmar spökar väl en del nu med..:)
  • Singoalla78
    Sicilien skrev 2014-02-23 15:06:34 följande:

Verkligen ledsen att du fått gå igen om det du gjort... Jag hoppas att du har någon utomstående att prata med detta om? Om inte, så rekommenderar jag verkligen dig att ta kontakt med Mvc och be art få en samtalskontakt. Du är verkligen inte ensam om att känna tvivel och nedstämdhet under graviditeten, men det tillsammans med ditt trauma låter som något att inte blunda för! Ta hand om dig!
    Tack för omtanken, jag har bett å få samtalskontakt via mvc å har fått det nu :)

Ngn som har rikliga flytningar samt ömhet i underlivet?
  • Singoalla78
    Sara84 skrev 2014-02-23 21:20:02 följande:

Här är en till med mycket rikliga, gulaktiga flytningar. Känns allt annat än fräscht
    Åhh va skönt, haha ja att jag inte e ensam om att känns sig som en snigel :D

Känner av ligamenten nu..aj aj
  • Singoalla78
    kalleankan skrev 2014-02-25 11:45:05 följande:
    Är dwt någon som har ont redan nu, foglossning???
    Hade inte det med sonen men fy från helvetet de senaste 2 dagarna, har liksom ont långt ner i ryggen, kan knappast böja mig, det sträcker liksom, ända ner i baksida låren.. Är det foglossning eller vad händer mig?
    Mja jag kan få ont i typ ländryggen å är i v 8+1 idag :) alså v 9, wehooo,ska strax iväg till andra mvc mötet :)
    Fick apont i mellangärdet igår, jag skrek rakt ut....men bebis sitter ju inte där även om jag blev rädd.
    Märker av ryggen så som du säjer...å det har jag inte gjort med mina andra 2..jo nu känner jag av ligamenten när jag sträcker på mig..
  • Singoalla78

E så trög i magen att jag tror att jag redan nu ska krysta ut bebis, haha tål inga lukter, ligamenten lite bara...me jag älskar symptomen för då händer ju ngt, magen har svullnat av ngt men den kommer ju igen, tarmarna har la vant sig antar jag..

• Singoalla78

E sängliggandes mest av tiden just nu pga kraftigt illamående, å kräkningar...v 9+0 på mån :)
    Tänker på er alla här inne å undrar hur det går även om jag e lite frånvarande, hur gick det för Sanna?

• Singoalla78

Jo jag har fått tid för kub i mars å bokar då även rul, hehe nu börjar det känns verkligt å lyckan e total :) Ska även denna gng ta test för gbs då man upptäckte det sist..

• Singoalla78
    kalleankan skrev 2014-02-28 16:40:15 följande:
    Singoalla78 oj hoppas det släpper för dig snart!:) jobbigt o må så dåligt..

Jaha har du själv bett om gbs test? Hade också det sist men upptäcktes av en slump
    Jo d e jobbigt men samtidigt e jag glad för jag ser det positivt :)

Jo jag upptäckte åxå gbs av en slump sist, pga uvi å då kollar man det denna gng...just pga det kan bli risk för bebis under förlossningen då man behöver antibiotika..för att skydda bebis..
  • Singoalla78
    LillaE87 skrev 2014-02-28 19:19:03 följande:
    Gbs? Vad är det? :)
    Gbs är en bakterie i urinen som man ska behandlas emot under förlossningen, var 3dje kvinna som är gravid utvecklar en större bakterie av detta, Det är oerhört viktigt att behandlas med antibiotika under förlossningen för att undvika hjärnskador/hjärnblödningar hos bebis. Vi fick ligga kvar på observation i 3 dagar pga detta.

Ngn mer som ska ha sen avnavling? Jag begärde det med min lille son å kommer begära det igen :)
    kalleankan skrev 2014-02-28 21:44:01 följande:
    Ok ska be att få kolla det senare också då.. misstänker att det var en av anledningarna att jag höll på att föda för tidigt med första..
    Ja det kan sätta igång förvärkar åxå...:(
Svar på tråden BF Oktober 2014