Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

MrsGalotti skrev 2014-03-22 21:36:16 följande:
    Ni som lyssnat på hjärtslag hemma och hör - vilken vecka är ni i?
    Undrar om jag vågar mig på en sån där apparat...
    jag har hört lite sisådär om dessa apparater, BM rek dom ju inte för att om man inte hittar det lilla hjärtat så kan det stressa upp extremt, men jag har även hört att det kan ha påverkan på bebis...så hur mkt jag än vill höra så vågar jag nog inte...
  • Singoalla78
    joma2 skrev 2014-03-23 03:50:41 följande:
    Jag är inte heeelt symptomfri, men mår fruktansvärt mycket bättre än för bara 1,5 vecka sedan! Min mage har också minskat/ mindre svullen och jag blir som du lite "smånojjig".
    Men jag tror som några andra sagt att du antagligen kommit in i spökveckorna och att det snart kommer synas "en riktig" bebismage och du kanske kommer känna mer igen.
    Håller tummarna{#emotions_dlg.flower}
    Oki, ja aså sista 2 dagarna så har jag mått dåligt rent psykiskt då magen e betydligt mindre, inga symptom...knappt ömma bröst, å jag e supernojjig!! men inget ont å inga blödningar förutom "fi** hugg" ursäckta språket med vet inte annars hur jag ska beskriva det, haha 

Jag hoppas du å d andra som varit vänliga å svara har rätt, att det e spökveckor...men nu e det kub på tis, så hoppas på å få se en liten sprattla igen för dp kommer jag nog släppa oron..hoppas jag , tack för ditt svar det uppskattas {#emotions_dlg.flower}
    mittlivsomjosefine skrev 2014-03-23 12:40:27 följande:
    Singoalla78: När jag var gravid med sonen hade jag precis som du. Inga som helst tecken på graviditet! Det var först när magen började växa och han började röra sig som jag märkte att jag var gravid. Jag fick dessutom små blödningar vid den tiden mensen skulle ha kommit de första två månaderna. Tog nya test flera gången men alla var positiva. Pratade dock med min bm som tyckte jag skulle boka ett vul bara för att jag skulle känna mig trygg. Så i v10 gjorde jag det och allt såg jättebra ut.
    Trots inga direkta symtom kom en välskapt liten Sixten ut på BF+3 :)
    Förstår att du oroar dig, det gjorde jag också. Men försök att inte göra det :) Snart kommer magen!

Den här gången är det dock annorlunda. Mår illa, är såååå trött och ömma bröst. Har inte kräkts men mat känns inte lockande.
    Alla graviditeter kan tydligen vara himla olika men lika normala ändå :)
    jag blir jätteglad över ditt svar å hoppas att du har rätt såklart, e ju i v 13 nu så det borde ju vara lungt...Pga ett svårt trauma i mitt liv för ett par månader sedan så har jag hemska problem med minnet, har tappat bitar sedan ett par år tillbax...bla graviditeten med min son tyvärr, men när du skriver så tycker jag att jag känner igen det...jag hade nog inga symptom med han heller....jag har alså inga som helst tecken på graviditet å andra reagerar på att magen blivit lite mindre....men som sagt nu e det kub på tis å jag hoppas att den lille lever å mår bra så jag förhoppningsvis kan släppa detta, för just nu så känns det som om jag inbillat mig att jag ens e gravid..jag hjorde åxå vul i v 10 å allt var ju bra, den lille sprattlade hej vilt....
    Jo jag har hört å sj upplevt att alla graviditeter är olika men mitt minne som sagt aså...suck, men tusen tack ska du ha att du tog dig tid att läsa å svara på min oro Hjärta
  • Singoalla78
    mittlivsomjosefine skrev 2014-03-23 18:07:39 följande:
    Singoalla78: Jag är glad att kunna hjälpa till :) Är själv en person som oroar mig för mycket, så jag vet hur skönt det är att höra om någon annans situation och brukar själv finna ett lugn i det. Jag håller tummarna för att även ditt kub går bra och hoppas att du kommer må bättre efter det ??????
    ja aså jag har försökt att inte oroa mig denna gng...men d e svårt nu när jag känner nada...men jag uppskattar ditt svar...ja aså jag hoppas det ska gå bra på kub för då bör jag kunna slappna av sedan  :)
  • Singoalla78
    Cynric skrev 2014-03-23 19:40:00 följande:
    Jag får nog lämna er nu. Började blöda för en stund sen. Mörkt rött blod. Mannen håller på att natta barnen och jag vill bara krypa ur mitt eget skinn. Kan inte sluta gråta.
    neeeeej nej nej!! Du ska inte lämna oss, nu håller vi tummarna för att alt går bra Hjärta
  • Singoalla78
    Maria 389 skrev 2014-03-24 09:50:23 följande:
    Jaha bara för man äntligen fick en läkar tid så kommer det blod i stället för brunt 😔 å så känner jag mig irriterat positiv får väll en stor käft smäll 😔
    Cynric skrev 2014-03-24 09:56:57 följande:

Fy, det är verkligen helt fruktansvärt när man inser att man blöder. När har du tid? Jag har strax efter 11
    Men vilken vecka är  ni i? ...hoppas det e oki med era små...{#emotions_dlg.flower}
  • Singoalla78
    dollieboll skrev 2014-03-24 13:43:02 följande:
    Har någon här tips på bra bok till den blivande pappan? 
    Min sambo är väldigt engagerad och lycklig över att vi är gravida. Men då det är första barnet för oss båda så hade han kanske behövt lite tips och hjälp. 

Det är ju hur roligt som helst att ens partner vill vara så involverad men för tillfället hatar jag honom Tungan ute Är mycket väl medveten om alla hormoner som hoppar runt i kroppen. Han vill ju väl det förstår jag men jag tycker mest att han är jobbig. Själv är jag hyfsat insatt i det här med graviditet men han är det inte. 
    Han behöver läsa eller höra från någon annan än mig vad som krävs och kanske förväntas av honom och vad han kan förvänta sig av allt detta. 

Så någon bra faktabok om vad som faktiskt händer och även lite bra råd till blivande pappan (bland annat hur han ska tackla hormonmonstret som jag blivit).

För jag antar det inte bara är jag som tar ut det mesta på min partner?? 
    hahahahha dööör av skratt, min "partner" åkte ut med huvudet före för 2 veckor sedan snart...han inbillade sig att det var HANS graviditet...suck..
  • Singoalla78
    mittlivsomjosefine skrev 2014-03-24 18:27:40 följande:
    Singoalla78: Alla frågetecken i mitt förra svar var en blomma och ett hjärta från början men det funkade visst inte här :)
    ;) Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Singoalla78
    dollieboll skrev 2014-03-24 13:57:29 följande:
    Singoalla78: Hahahaha åh vad härligt att det inte bara är jag!!! 
    Blir arg för allt och inget. Ibland kan jag börja skratta när jag inser att det verkligen är en struntsak som jag blir så irriterad för. Försökt förklara att han bör lära sig att veta vad jag tänker.... 

Även om det är en struntsak så är känslan inom mig på riktigt.. vet inte riktigt hur man ska förklara det :P 

Tycker lite synd om stackarn faktiskt.. han har fått ta mååååånga smällar senaste veckorna.. 
    *skratt* nopp det e inte bara du, jag störde mig på allt, hans andedräkt, hur han pratade, hur han stod i sin kroppshållning å droppen var när han pratade om SIN graviditet..
    Aså din känsla e ju din å den har du rätt till, även om inte din partner uppskattar den, hahahaa
  • Singoalla78

Idag e det kub ul...ser sååå fram emot det men e lite rädd åxå ....:/

• Singoalla78
    mitthemligajag skrev 2014-03-25 06:50:45 följande:
    Igår hade vi inskrivning men en ur mysig bm! När vi kom dit och såg hennes namn insåg vi att vi lyckats få hon som vi blivit rekommenderade av bekanta!!;)
    kanon ju...jag trivs la sisådär med min bm...aså hon e la rar å så..men mina tidigare har varit helt toppen...så lite besviken e jag..
  • Singoalla78
    Maria 389 skrev 2014-03-25 08:02:41 följande:
    Idag får man se om den lille är vid liv eller inte. Blöder ännu men mäst brunt igen!
    Får åxå veta om min lille levet idag...inga blödningar men inga symptom heller...
  • Singoalla78
    Maria 389 skrev 2014-03-25 08:11:39 följande:

Hoppas dom är det 👍😊
    jaa verkligen ....
  • Singoalla78
    Lillium skrev 2014-03-25 08:19:39 följande:

Lycka till! Har också mitt nu vid 9,30 och är så nervös att jag skakar.. Har haft två missfall innan den här graviditeten och det har satt sina spår. Hoppas att det går bra för oss båda och att vi får låg sannolikhet.
    Tack å jag önskar dig d-samma {#emotions_dlg.flower} jag e åxå nervös så jag har lipat hela morrn....har åxå haft mf samt ett x bakom mig så e superstressad...jag ska in 10.30...
    saannaa skrev 2014-03-25 08:13:14 följande:
    Lycka till till er båda! Jag håller tummarna!
    Tack så mkt {#emotions_dlg.flower}
  • Singoalla78
    Hill01 skrev 2014-03-25 08:26:07 följande:
    Jättestort lycka till till er som ska på KUB idag!! Håller alla tummar jag har!
    Tack...nu sprutar tårar här....e fullkomligt livrädd...magen e borta å inga symptom..hoppas liten lever...om ca 2 timmar vet jag..Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    mitthemligajag skrev 2014-03-25 08:35:44 följande:
    Lycka till, till er som får se bebbe idag!! <3 :)
    Tack...{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Singoalla78

Det som inte fick lov att hända har hänt...min lille bebis (Novaliee) i magen valde att lämna oss, idag på ultraljudet så såg man hennes lille näsa, små ben å armar..en söt liten näsa, en perfekt bebis...men livlös....hon har dött, så nu blir det operation på tors, tack alla för omtanke...<3

Jag lämnar självklart tråden med många tårar här å önskar er alla andra lycka till...
    jag var i v 13...trodde jag var säker, men hon lämnade oss för 4 dagar sedan...

Svar på tråden BF Oktober 2014