Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

MeEmmA skrev 2014-03-12 13:38:25 följande:
    Jag e nog i vecka 10 nu,(snart 11), för ett par dagar sedan fanns det lite blod i urinet, men sedan har det inte kommit mer och jag känner fortfarande illamående osv, då ska det inte vara någon fara väl? Jag vet att det var likadant med min son ungefär i samma vecka och då sa bm att det inte var något att oroa sig för... Men lite orolig blir man ändå när det kom blod. Har dock inte haft ont i magen eller nått, så jag måste nog lugna mina nerver och intala mig själv att det är ok...eller? Det var trots allt väldigt lite blod och början till missfall är kanske mer? Konstigt är också att det redan syns på min mage och det är ingen svullnad längre. Trots att det e min tredje grav så är man ändå lika frågandes och orolig iaf, men med alla mina kräkningar så bör väl det vara ett tecken på att allt e bra... Hmm, vill komma över denna första perioden nu!
    När jag fick mitt mf  så började det med rosa flytningar som tilltog på den 3 dje dagen och blev mer klara blödningar å det var först då som smärtan kom å den höll i sig i takt med att blödningarna blev större å slutade inte, men då var jag tidigare gången än vad du är nu. Lite blod i urinet kan nog tyda på en uvi som jag tycker du ska kolla upp. Jag förstår att du blir orolig, jag väntar åxå mitt 3 dje barn men jag e väldigt orolig ändå å har glömt vissa bitar å den ena graviditeten är ju olik de andra.

Att jag fick tidigt vul var pga jag haft ett x 09 så man ville utesluta det nu då, därför får jag det. Men allt var ok..:)
  • Singoalla78
    MeEmmA skrev 2014-03-12 14:48:09 följande:

Tack, jag har haft mycket problem med uvi och blåskatarr förr så det var ett bra tips, ska absolut kolla det (speciellt eftersom jag även har varit sjuk ett par dagar nu). Vad skönt för dig att veta att det ser bra ut för dig och den lilla :)
    Så lite, har sj lämnat prov för gbs nu, å tack så mkt :) Hoppas det ordnat sig för dig?
  • Singoalla78
    Mymmlan skrev 2014-03-13 17:01:02 följande:
    Å lycka! Gläds med er och gravid-gråter en liten skvätt när jag läser om tickande hjärtan och sprattlande bebisar! Själv får jag vänta till på onsdag.

Men är i magiska v 12 idag. 11+0. Så chanserna för att jag också ska få se någon som sprattlar nästa vecka är ju lite större. Nu oroar man ju sig för MA och kub-resultatet istället. Men alltid är det nåt
    hehe instämmer, blir åxå rörd när jag läser om era vul å tickande hjärtan, jag e så jätteglad för er skull :)
  • Singoalla78
    MeEmmA skrev 2014-03-13 15:52:59 följande:

Det är de veckorna när man börjar bli piggare igen, mindre illamående osv och inte känner något i sig heller... Perioden fram till att man kan känna rörelser i magen eller se hur det växer :)
    Oki, antagligen där jag befinner mig nu ;)
  • Singoalla78

Enda symptomen nu är ligamenten samt ömma boobs ;)

• Singoalla78
    SysterAnna skrev 2014-03-14 08:47:53 följande:
    Här har också illamåendet lugnat sig! Sedan i lördags har jag bara tagit lergigan 2 av dagarna. Än så länge känns det här som en bra dag också! Är i v 10+6 idag. Även tröttheten är något bättre, kan ju ha att göra med att jag slipper tabletterna. Dock är jag extremt lättväckt och har sedan svårt att somna om... Är så frustrerande. Drömmer mycket konstigt när jag väl sover, någon mer som har det så? Känner också av mina ligament och  känner av foglossningar mer och mer, i början var det bara framtill men nu har jag att det strålar ner i skinkorna och benen samt att det börjar kännas om jag böjer mig fram utan att böja knäna. 
    Här e en till som e extremt lättväckt å vaknar vid 6 klarvaken pga kissnödig å kan inte somna om....Jag drömmer åxå d mest konstiga drömmarna, haha man kan vakna å ehhh vad handlade det om typ...getingar i taket osv, haha stackare som känner av fogar, det gör jag inte än men som sagt däremot ligamenten, men vi får se det positivt :)
  • Singoalla78

Ngn som börjar få crawings? börjar likna det här på....tonfisk med majonäs, å fruktfat vid sidan om, hahaha

• Singoalla78
    SysterAnna skrev 2014-03-14 11:31:54 följande:
    Japp! Har haft det nästan hela tiden. Kött (biffar och bacon) och denna vecka även frallor med ost och sallad i. Min man börjar bli trött på att jag inte kan äta en vanlig macka utan att man måste plocka fram halva kylen innan jag är nöjd  
    haha jaa men viktigt att den gravida e nöjd :) jaa å nu fick jag en vansinnig lust på färska räkor så det får bli stan ida å handla ;) 
  • Singoalla78
    Mamma201410 skrev 2014-03-14 14:41:18 följande:
    Fick mitt andra barn för 9 månader sedan och det var helt okej att äta räkor då, tror inte det ändrats sedan dess ;) Jag åt själv räkor tidigare idag, supergott =) 
Svar på tråden BF Oktober 2014