Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

tusa skrev 2014-03-11 15:29:12 följande:
    Singoalla, HURRA!! Cool
    hahaha eller hur Flört
  • Singoalla78
    LillaE87 skrev 2014-03-11 16:46:08 följande:

Här med! Vecka 7 (6+4). Idag har det varit "mycket" hugg och ilningar! :)
    Oki, ja jag ska till mvc nu å lämna kub igen då det andra var lite tidigt, ska fråga samtidigt då jag haft hugg sedan igår, som nålstick, e i v 10+4 ida ..
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-03-11 19:46:27 följande:
    Vi berättar till helgen, går in i vecka 11 då. Ska på ultraljud på torsdag så efter det känner vi att det är fritt fram. Har man sett ett tickande hjärta är ju det lika säkert som 12 veckors gränsen :)
    E det verkligen så? Jag såg ju vår lille sjövild med ett starkt hjärta....men oroar mig ändå :(
  • Singoalla78
    Mymmlan skrev 2014-03-11 20:52:27 följande:
    Hallelujah sister! Kan inte annat än relatera

Har inte berättat för så många än. Berättade för min lillebror igår men han visste redan. Mamma hade skvallrat fast hon inte fick! Och hon undrar varför jag inte berättar saker för henne!
    jaa tänka sig vad märkligt att man inte berättar saker då, hahaha å va härligt att jag inte e ensam om att vara förstoppad typ, Men nu e hela magen borta typ ju..what?
  • Singoalla78
    Tamara skrev 2014-03-12 06:38:55 följande:

Nej att man sett hjärtat ticka gör det inte lika "säkert" som 12 fulla veckor. Mellan v.10-12 så ska moderkakan ta över försörjningen från gulesäcken och det är liksom att hjärtat kommer igång också ett stort riskmoment.
    Jaa det var exakt detta jag läste i boken jag fick fr mvc åxå ...
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-03-12 07:35:57 följande:
    Tamara, det fick jag höra från min fertilitetsläkare. Är inte gynekolog själv men litar på honom, enligt honom så sker de flesta missfallen när inte hjärtat börjar slå på bebisen. Han tyckte inte alls man behövde vänta tills efter vecka 12, efter att vi sett hjärtat slå för efter det skulle vara så säkert. Sen är det klart att missfall senare händer ju det med, även efter vecka 12.
    ja aså jag läste det som tamara säjer i min gravid bok, samtidigt så sa dom på gyn att mf brukar som oftast bero på att hjärtat inte kommer igång alls fr början...

Nu e jag superorolig för hugg å stickningar i muffen, men ska ta prov för gbs ida för det kan vara samma känsla om man har det.
  • Singoalla78
    sowe81 skrev 2014-03-12 06:49:37 följande:
    Jag kommer lämna tråden. Fick ju veta i förra veckan att fostret var 2v mindre än det borde. I fredags började jag blöda och i måndags kom allt ut. Var på vul igår och det var bara lite slemhinna kvar.

Såg att ni pratar om att berätta innan v12. Detta var mitt andra ma/mf, hade första i oktober. Vi berättade båda dessa ggn för några i närheten, men känner nu att efter två stycken kommer vi vid nästa graviditet vänta med att berätta. Utom våra föräldrar o kanske nån vän. Är så jobbigt att man nu måste berätta att det inte gått nu heller. Har ingen skam eller så men bara känslan att jag måste meddela dem som redan vet, annars kan man ju ta det vid tillfälle.

Jag önskar er alla lycka till med era graviditeter, ni har något let underbart framför er (jag har en dotter). Längtar till jag får pluss på stickan igen. Hoppas det inte dröjer allt för länge.
    Kram
    Blir så himla ledsen när jag läser detta å känner med er...har själv gått igenom det, beklagar verkligen sorgen å hoppas du kommer in snart med ett nytt +..
    Kram
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-03-12 08:25:06 följande:
    Ja, jag fick många lugnade ord efter min förra graviditet som kom efter många år av div behandlingar. Var så orolig för missfall men efter att vi fick se hjärtat slå så sa min fertilitetsläkare just så till mig. Sen kommer det flera kritiska stunder under graviditetens gång men ifall bebisen är frisk och har ett starkt slående hjärta så ska dessa kritiska punkter inte vara någon fara. Nu är jag som samt ingen gynekolog och kan bara föra vidare min läkares ord. Däremot har jag hört många som varit i samma sitta som fått höra samma sak.
    Guu va skönt, mina hugg som började igår resulterade i hemska mardrömmar inatt....
  • Singoalla78

Hemkommen fr mvc å kub test samt gbs ...d stickningar, å hugg jag känner e tydligen växtvärk, det drar i ligamenten så det var tydligen ingen fara..

• Singoalla78
    ligoc skrev 2014-03-12 11:08:23 följande:
    När vi var på vul och såg en sparkande liten räka i v. 8+4 sa läkaren att det då var lika liten risk för missfall som efter v. 12. Så jag har också fått höra det att det är så!
    Oki, men gu va skönt för jag såh sparkande bebis i v 9-10 :)
Svar på tråden BF Oktober 2014