Inlägg från: Singoalla78 |Visa alla inlägg
  • Singoalla78

BF Oktober 2014

swallin skrev 2014-03-10 22:09:52 följande:
    Vad många det är som ska göra kub. Erbjuds alla att göra det i erat landsting? :)
    Då jag e fyllda 35 år så får jag erbjudandet om att göra kub :)
  • Singoalla78
    Mymmlan skrev 2014-03-10 23:18:13 följande:
    Hos oss erbjuds det. Gjorde inte med förra men får inget vul här och hey, tidigt ul är inte fel vi går inte vidare med andra tester oavsett sannolikhet. Vi får det barn vi får. Med eller utan kromosom variationer.
    Samma här, oavsett vad kub visar så förändrar det ingenting, det e fortfarande vårt mirakel oavsett ev kromosonfel :)
  • Singoalla78
    mitthemligajag skrev 2014-03-11 08:11:50 följande:
    Men är de inte så att de erbjuds kub till dom över 35 men om man vill ha kub annars så får man be om de? Här är de också ett erbjudande till alla 35+, men trodde alla hade den möjligheten ändå...
    Detta stämmer å e man under 35 så får man betala för det.

Aså vaknade nu å tycker att magen e BORTA....suck...antar att det e tarmar som vant sig vid graviditeten...
    ni pratar om kläder, jag lullar runt med morrnrock på mig hemma, sedan ute har jag ett par jeans som e lite större i stl..vågar inte köpa mammakläder riktigt än...
  • Singoalla78
    swallin skrev 2014-03-11 08:18:46 följande:
    Vill också göra kub men isåf fick jag göra det privat enligt min bm...finns inga privatkliniker här så det känns lite krångligt....
    Ja aså jag hade inte gjort kub om det inte vore för min ålder.
    mitthemligajag skrev 2014-03-11 08:22:45 följande:
    Ja de ver nog något sånt jag hade för mig med kuben:) nu är jag i v 11, och läser om folk som köper sina första kläder i v 20 typ? Oj inga svällda magar där inte de här gör ju ont... Känns som så här, varför ska man lida av de när man inte behöver :p
    Jo jag håller med dig, jag e svullen som attan men mest på kvällar eller sen em, jag väntar liite till innan mamma kläder, som ida vaknade jag utan mage men enorma boobies, hahahaha
  • Singoalla78
    Hattifnattan skrev 2014-03-11 08:56:15 följande:
    Jag kommer inte heller i normala byxor. Har inga gamla för stora kvar heller då jag rensat nyligen. Är i valet o kvalet mellan att köpa nya vanliga byxor eller ett par mammabyxor. Hade behövt brallor nu! Bara i vecka 11 men detta funkar inte längre
    Jo jag hade åxå behövt köpa nya ....men jag vågar inte riktigt än..vill gärna gå lite längre först..
  • Singoalla78

Oj, för min egen del så är mitt barn ett mirakel med downs eller inte downs, skulle aldrig falla mig in å ta bort barnet pga det.

• Singoalla78
    tusa skrev 2014-03-11 11:03:44 följande:
    Tack för infon! Jag visste att det var fler kromosomfel man kollade än DS, men hade ingen aning om vad de var.

Vi kommer tacka nej KUB/NUPP då vi ändå aldrig kommer göra moderkaksprov och riskera mf.. Vi vill också ha vilket/vilka barn som helst!! BLir det kromosomfel så blir det det...då tar vi det då, men NU är vi gravida och alldeles lyriska över vårt/våra fantastiska barn!! Om 2 dagar har vi VUL och då får vi veta hur många det blir Cool

Jag gjorde en abort när jag var 16år och svor på att aldrig göra om det...får vi ett så skadat barn att det dör, ja, då får det bli så, men jag kan inte medverka till att ta någons liv igen, så är det bara..
    Det bästa jag läst på länge å jag håller fullkomligt med dig Hjärta
  • Singoalla78

Lycka är att kunna skita efter 5 dagars förstoppning!! hahahahahaah

• Singoalla78
    tusa skrev 2014-03-11 15:27:58 följande:
    Vi har också 2 äldre barn, men omkullkastade planer och döden är en del av livet och skulle till slut bli en viktig erfarenhet för dem också. Tror inte på att skydda barn in absurdum, vill att de ska erfara livet, vad det än innebär
    Jag håller helt å fullt med dig, jag väntar på ett barn som ska anlända å inte en levande katastrof , jag har åxå 2 barn sedan innan å dom skulle älska sitt kommande syskon oavsett, precis så som denne bebis föräldrar, vi e överlyckliga å ser fram emot ett barn å inte en katastrof :)
  • Singoalla78

ilningar å hugg här nu, ngn mer?

Svar på tråden BF Oktober 2014