• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • kalleankan
    KErika skrev 2014-03-19 06:27:00 följande:
    Ni som börjar få problem med foglossning kan jag rekommendera att försöka träna, det kan hjälpa lite.

Ja träning kan jag skriva hur mkt som helst om, så ni får stoppa mig :)
    Vad roligt!  Då vill jag fråga dig om träning :P

Kan man börja träna under graviditeten, innan v.12, och ändå köra ganska hårt och förvänta sig att se reslutat`? Tänker mest på benen, magen kan man väl inte träna direkt.. Är egentligen helt otränad nu, men känner att jag inte vill gå upp så mycket i denna graviditeten.. Vilka övningar/maskiner ska man som gravid undvika?
  • MrsGalotti

Läst alla svar som uppkommit igår kväll och har faktiskt en positiv sak att berätta: jag har inte kräkts en endaste gång Cool Illamående är jag och jag var nära att spy ett par gånger men det har inte hänt. Och halsbrännan jag hade förra veckan är borta för tillfället vilket gör att jag kan äta alla produkter igen utan att dö efter.

Så där, god morgon alla!

• Cazza

Jag har en undran: min mage har liksom försvunnit o blivit nästan lika platt som vanligt. Dock har jag gått upp 2 kg någonstans. Men är det så för fler av er?

Och en annan grej; bättre med färskt blod än med gammalt? Fick lite färskt blod på pappret igår.

Annars mår jag skit som vanligt;) hemma från jobbet idag igen. Men nu tycker jag nästan tröttheten är det värsta. Sover mellan 20.00- 07.00 men är så trött när jag vaknar och kommer säkert somna snart igen

• gravidnr3

Hejhej Jag väntar mitt tredje barn BF 4/10. Har sluppit illamående. Är bara kvällstrött annars mår jag som vanligt. har diabetes typ 1 men mitt blodsocker ligger bra som vanligt. Har ni berättat för släkten än? Jag tror vi ska vänta tills efter ul.

• jonie

Cazza: Jag noterade samma sak nu idag! Jättemagen är borta och den värsta svullnaden verkar ha lagt sig. Har också gått upp, 2-3 kg. Minns inte hur det var med första men har för mig att det kan vara så och så kommer "riktiga" magen snart :)

• Cynric
    MissLis skrev 2014-03-19 06:10:19 följande:
    Vad vågar jag skriva om nu utan att få en känga? Jag kräks och är illamående och gick nyss in i vecka 10. Det är ett konstaterande, inget annat. Skulle ljuga om jag sa att jag tänker;" min älskade bebis" varje gång jag sitter hulkande vid toaletten. Till något annat: Är det fler än jag som har en 6-åring hemma? Har ni berättat om graviditeten ?

Vår äldsta son blir 6 år till sommaren. Har även en som fyllde 4 år igår.
    Vi har inte berättat än men 6-åringen och sina funderingar.
    Han har frågat om jag har en bäbis i magen eller om det är för mycket mat, jag har som regel att inte ljuga för mina barn så jag kunde inte säga för mycket mat utan svarade" jag vet faktiskt inte, det kanske är en bäbis men vi får vänta lite å se omo magen växer

Sen någon dag senare frågade han okm det inte fanns nån sorts doktor som kunde kolla om det var en bäbis så jag sa att jo, det ska jag fixa men det kan ta ett tag innan jag får någon tid då jag inte är sjuk och de som är sjuk måste få komma först.

Vi kommer berätta på söndag kväll Har rätt bra VUL bilder att visa men har kalas för 4-åringen på söndag och vill inte att barnen ska försäga sig då eftersom vi vill berätta 1 april för mormor/morfar och farmor ´/farfar.
  • MissLis
    KErika skrev 2014-03-19 06:25:13 följande:
    Att träna under graviditeten är bara bra. Det är längre fram när man börjar få en mage som man ska tänka på vissa saker. Tex att magmusklerna delar på sig, därför man får den där "limpan" på magen som buktar ut när man tex sätter sig upp från liggande. Då ska man inte göra rörelser i träningen som gör att "limpan" syns. För då belastar man magmuskeldelningen och kan få besvär efter graviditeten.
    Jag är jätte intresserad av träning och läst en massa om träning under graviditet och efter. Då jag tränade ganska fel under och efter min förra graviditet. BM har ingen riktig koll på detta. Gick även på mamma-barn-träning där instruktören lät oss göra sit ups (vilket är big no no) och använda gummiband och riktigt jobba med fogarna!! Men när man ammar har man fortfarande kvar relaxin som mjukar upp fogarna, så en mkt dålig övning.
    Just ridning vet jag inget om :)

Bra inlägg!! Mina muskler delade på sig vid första graviditeten och då sa faktiskt min barnmorska att jag absolut inte skulle göra sit ups. Hade hon inte sagt det hade jag säkert legat i
  • MissLis
    Cynric skrev 2014-03-19 09:14:05 följande:

Vår äldsta son blir 6 år till sommaren. Har även en som fyllde 4 år igår.
    Vi har inte berättat än men 6-åringen och sina funderingar.
    Han har frågat om jag har en bäbis i magen eller om det är för mycket mat, jag har som regel att inte ljuga för mina barn så jag kunde inte säga för mycket mat utan svarade" jag vet faktiskt inte, det kanske är en bäbis men vi får vänta lite å se omo magen växer

Sen någon dag senare frågade han okm det inte fanns nån sorts doktor som kunde kolla om det var en bäbis så jag sa att jo, det ska jag fixa men det kan ta ett tag innan jag får någon tid då jag inte är sjuk och de som är sjuk måste få komma först.

Vi kommer berätta på söndag kväll Har rätt bra VUL bilder att visa men har kalas för 4-åringen på söndag och vill inte att barnen ska försäga sig då eftersom vi vill berätta 1 april för mormor/morfar och farmor ´/farfar.

Vilken vecka är du i?
    Jag gick nyss in i vecka 10 som sagt så det känns lite tidigt att berätta... Men jag vet att hon (6-åringen) har sina funderingar. Kräks ju varje morgon och hon förstår inte varför jag inte är hemma från jobbet om jag är sjuk? Sedan tror jag nog att hon misstänker något, för igår bad hon sin kompis fråga om jag skulle ha fler bebisar snart, haha
  • Cynric
    MissLis skrev 2014-03-19 09:18:52 följande:

Vilken vecka är du i?
    Jag gick nyss in i vecka 10 som sagt så det känns lite tidigt att berätta... Men jag vet att hon (6-åringen) har sina funderingar. Kräks ju varje morgon och hon förstår inte varför jag inte är hemma från jobbet om jag är sjuk? Sedan tror jag nog att hon misstänker något, för igår bad hon sin kompis fråga om jag skulle ha fler bebisar snart, haha

Jag är i v 11 (10+0) men då vi varit på 2 vul och allt ser bar ut så berättar vi ändå på söndag.
    Kommer vara 11+6 när vi berättar för våra föräldrar
  • Yarrow

Ang att magen försvinner så är ju det normalt när svullnaden lägger sig :) jag var större om magen i vecka 6 än i vecka 16 den förra graviditeten.. Sen började den riktigt bebismagen komma runt vecka 20 ungefär :) och efter det gick det jättefort :)

Svar på tråden BF Oktober 2014