• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Yarrow

Jag brukar inte klagan en nu har jag åkt på magsjuka och sonen verkar vara näst på tur. Vem kommer hit och tar hand om oss? Jag röstar på singoalla, kan behöva någon som ser positivt på allt :)

• Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-03-18 20:26:34 följande:
    Jag brukar inte klagan en nu har jag åkt på magsjuka och sonen verkar vara näst på tur. Vem kommer hit och tar hand om oss? Jag röstar på singoalla, kan behöva någon som ser positivt på allt :)
    hahahaha nu dog jag nästan av skratt :D aså vi har alla våra privata situationer å jag måste tänka positivt annars går jag i bitar. men visst, jag kommer å hjälper dig på min kvast :D
  • joma2
    Knitting Angel skrev 2014-03-18 08:20:56 följande:
    Vilket sägs vara skonsammare?
    Duroferon heter den. För mig fungerar det än så länge iallafall och har hört många som tycker den är bättre än Niferex. 
  • joma2
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 09:30:34 följande:
    Jo men jag menar inte att underminera ngn annans mående på ngt vis men sista dagarna så har jag upplevt det som en mer depp tråd å ack å ve...Jo men såklart att vi alla älskar våra bebisar :)
    kan hålla med till en viss del att det är mycket negativa inlägg. Jag förstår att man måste få skriva av sig och att det är hemskt att må dåligt... men se framåt, var positiva och tänk på det underbara lilla livet som lever inne i våra magar och kommer berika våra liv :D
  • Singoalla78
    joma2 skrev 2014-03-18 20:34:25 följande:
    kan hålla med till en viss del att det är mycket negativa inlägg. Jag förstår att man måste få skriva av sig och att det är hemskt att må dåligt... men se framåt, var positiva och tänk på det underbara lilla livet som lever inne i våra magar och kommer berika våra liv :D
    Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • joma2
    jonie skrev 2014-03-18 12:15:10 följande:
    Idag var jag på inskrivning! Kul att träffa samma bm som förra året :) Roligast är ju att få datum till RUL, nu väntar en lååång väntan på 7 veckor innan det är dags; 8 maj. Har ni andra fått datum för RUL?
    Åh vad roligt!!!
  • Yarrow

Singoalla78, woho! Jag har hängt hela kvällen på toan, sonen som varit hård i magen några veckor väljer lagom till idag att börja sprutkackera lägenheten med bajs. Jag som inte ens gillar brunt... Nu är han oförskämt pigg, kryper omkring överallt, under allt och på allt medan jag inte ens vågar vända mig i soffan fastän jag har ont överallt. Nu äter han på en klädvårdsrulle och jag ligger i soffan och säger "fyyyyy", det enda som händer är att katterna springer och gömmer sig och sonen fortsätter smaska på allt som kommer i hans väg... Inte konstigt att vi är magsjuka..

• Yarrow

Till råga på allt är jag hungrig och dessutom hittar jag inte fjärrkontrollen till tvn, tror sonen har ätit upp den med..

• joma2
    Jeaneeettes skrev 2014-03-18 16:17:49 följande:
    Tycker det är synd att folk inte kan förstå andras rädsla och att man mår dåligt, jag är själv konstant rädd för mf för jag börjat må bra. Är i v 11+5 och när jag pratar med min make om detta kan han inte förstå att min oro kommer med mina hormoner. Jag har inte skrivit om det för att man är orolig att sånna som dig ska klanka ner på ens oro. Vi är alla fulla av hormoner och känslor som inte går att styra eller andra inte kan förstå för de har inte graviditetshormoner Så självklart måste man ha någonstans att vända sig...
    Självklart!! {#emotions_dlg.flower}
  • Singoalla78
    Yarrow skrev 2014-03-18 20:40:37 följande:
    Singoalla78, woho! Jag har hängt hela kvällen på toan, sonen som varit hård i magen några veckor väljer lagom till idag att börja sprutkackera lägenheten med bajs. Jag som inte ens gillar brunt... Nu är han oförskämt pigg, kryper omkring överallt, under allt och på allt medan jag inte ens vågar vända mig i soffan fastän jag har ont överallt. Nu äter han på en klädvårdsrulle och jag ligger i soffan och säger "fyyyyy", det enda som händer är att katterna springer och gömmer sig och sonen fortsätter smaska på allt som kommer i hans väg... Inte konstigt att vi är magsjuka..
    hahahaha skriker av skratt {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF Oktober 2014