• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Maria 389

Finns det nån bf oktober Sthlm området tråd eller är det bara denna som finns ännu?

• Tingelling

Singoalla78 det var en stor mage du  fått:)  Jag är i v 12+1 i dag tycker magen sväller upp på kvällarna:)

• tasirvio

KErika, du skriver om att man inte bör göra situps då man är gravid, men hur är det med att träna de sneda magmusklerna.. har för mig att jag läst någonstans att det är okej? Skulle du kunna skriva ihop ett kort inlägg med dos och framförallt don'ts gällande träning? Jag tycker iaf det skulle vara jätteintressant att läsa iom att jag ändå tränar rätt aktivt men inte riktigt har någon aning om vad jag borde och inte borde göra.. Har förstått att det där med situpsen gäller främst from andra trimestern, dvs efter v12, stämmer det?

• Singoalla78
    Tingelling skrev 2014-03-19 11:17:51 följande:
    Singoalla78 det var en stor mage du  fått:)  Jag är i v 12+1 i dag tycker magen sväller upp på kvällarna:)
    hehe joo men så e det här åxå, denna bild är tagen vid 18 tiden ca igår :)
  • Mymmlan

För att väga upp alla illamående, hulkande, foglossande, kräkande, förstoppade stackare kan jag vittna om att det kan gå över också. Har mått prima nu i någon vecka och idag fick vi se ett litet pyre som har lägsta möjliga sannolikhet för kromosom förändringar <3 Nu blir det helt officiellt (våra närmaste vet redan) 11+6 idag. Men kolla, är det inte den sötaste bebis ni sett

• Jempan85
    Mymmlan skrev 2014-03-19 13:09:17 följande:

För att väga upp alla illamående, hulkande, foglossande, kräkande, förstoppade stackare kan jag vittna om att det kan gå över också. Har mått prima nu i någon vecka och idag fick vi se ett litet pyre som har lägsta möjliga sannolikhet för kromosom förändringar <3 Nu blir det helt officiellt (våra närmaste vet redan) 11+6 idag. Men kolla, är det inte den sötaste bebis ni sett smile5.gifphph8TJcw06167.jpg

Bedårande söt! Stort grattis! :)
  • Cazza

Imorgon ska jag få åka till sjukhuset för bedömning av extremt graviditetsillanående, så skönt att ngn kollar upp mig nu. Ev. Ska jag få dropp eller ngn medicin som jag inte provat. Jag hoppas att de kollar bebisen också men tror inte det.

Svar på tråden BF Oktober 2014